Jump to content
AnonymBruker

Faren min dør snart, sykmelding

Recommended Posts

98erjente
På 22.7.2019 den 16.11, Helgeline skrev:

Håper det ordner seg for deg, slik at du slipper å tenke jobb i denne trasige situasjonen. Om det løses med pleiepenger el sykmelding er ikke så viktig, men at du får brukt tida godt sammen med pappaen din samtidig som du ivaretar din egen psykiske helse.

Klem fra meg ❤️

Tusen takk!❤️ Måtte bytte lege så tror d ordner seg nå. Ser på kort tid at han blir dårligere og dårligere så😞

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 21.7.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan få sykmelding. Det finnes en egen diagnose (som kom for noen få år siden) som legen kan skrive i sykmeldingen vedrørende det du erfarer nå.

Anonymkode: 95bb1...982

Vet ikke hva som exakt står i loven, men du burde kunne få sykmelding. Jeg lå bevisstløs i koma på intensiven etter en hjertestans. Det var ikke i begynnelsen sikkert hvordan dette kom til å gå.  Kona mi fikk sykmelding pr. telefon, ingen problem.      Det burde våre en smal sak hvis du har en oppegående lege.

Anonymkode: b101b...168

98erjente
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva som exakt står i loven, men du burde kunne få sykmelding. Jeg lå bevisstløs i koma på intensiven etter en hjertestans. Det var ikke i begynnelsen sikkert hvordan dette kom til å gå.  Kona mi fikk sykmelding pr. telefon, ingen problem.      Det burde våre en smal sak hvis du har en oppegående lege.

Anonymkode: b101b...168

Trist å høre at du har vært utsatt for hjertestans, håper det går bedre med deg nå. Må ha vært tøft for din kone og dette. 

AnonymBruker

Hei! Jeg var i samme situasjonen som deg tidligere i år.  Kombinasjon av stress og at jeg engstet meg for min fars helse gjorde meg syk. Jeg fikk en uke 100% og en uke 50%. Da jeg skulle tilbake i full jobb igjen døde han og jeg fikk jeg to nye uker med 100%. Hvor fort man kan/greier å komme tilbake igjen i full jobb etter et dødsfall er individuelt.

Mange varme tanker i en tung tid ❤️

Anonymkode: 5b725...805

98erjente

Byttet lege jeg, og da ordnet det seg! :)  Har mye å se hvilken lege man får tror jeg. 

AnonymBruker

Mange klemmer til deg! Jeg skulle til å søke om pleiepenger i livets sluttfase da min mor var døende i altfor ung alder, men så ble hun innlagt o sykehus den siste tiden så det gikk ikke. Jeg filk sykmelding ca 1.5 mnd da hun lå på det siste. Jeg var selvfølgelig helt fortvilet og i sorg, gråt og sov lite eller ingenting, og absolutt ikke i stand til å være på jobb. Var også sykmeldt en tid etterpå for å komme meg til hektene. Begynte gradvis på jobb og fikk tilrettelagt de dagene jeg var der. Var fullt tilbake etter en liten stund. Hadde jeg ikke fått sykmelding og tilrettelegging hadde jeg ikke kommet så raskt til hektene igjen etterpå. Så jeg takker legen min og aebeidsgiver ❤️

Anonymkode: 718d9...641

Annonse

98erjente
På 4.8.2019 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg var i samme situasjonen som deg tidligere i år.  Kombinasjon av stress og at jeg engstet meg for min fars helse gjorde meg syk. Jeg fikk en uke 100% og en uke 50%. Da jeg skulle tilbake i full jobb igjen døde han og jeg fikk jeg to nye uker med 100%. Hvor fort man kan/greier å komme tilbake igjen i full jobb etter et dødsfall er individuelt.

Mange varme tanker i en tung tid ❤️

Anonymkode: 5b725...805

Så trist å høre at du og har vært i samme situasjon!🙁 er en utrolig situasjon.. Håper det går bra med deg nå❤️

98erjente
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange klemmer til deg! Jeg skulle til å søke om pleiepenger i livets sluttfase da min mor var døende i altfor ung alder, men så ble hun innlagt o sykehus den siste tiden så det gikk ikke. Jeg filk sykmelding ca 1.5 mnd da hun lå på det siste. Jeg var selvfølgelig helt fortvilet og i sorg, gråt og sov lite eller ingenting, og absolutt ikke i stand til å være på jobb. Var også sykmeldt en tid etterpå for å komme meg til hektene. Begynte gradvis på jobb og fikk tilrettelagt de dagene jeg var der. Var fullt tilbake etter en liten stund. Hadde jeg ikke fått sykmelding og tilrettelegging hadde jeg ikke kommet så raskt til hektene igjen etterpå. Så jeg takker legen min og aebeidsgiver ❤️

Anonymkode: 718d9...641

Hei! så trist å høre om din mor😔 tøft å miste an av sine nermeste. skjønner godt du var sykmeldt! godt med forståelse fra lege og arbeidsgiver ❤️  man mister rett og slett fotfeste ved sånt. har en god arbeidsgiver jeg og heldigvis🥰