Gå til innhold

Faren min dør snart, sykmelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.7.2019 den 16.11, Helgeline skrev:

Håper det ordner seg for deg, slik at du slipper å tenke jobb i denne trasige situasjonen. Om det løses med pleiepenger el sykmelding er ikke så viktig, men at du får brukt tida godt sammen med pappaen din samtidig som du ivaretar din egen psykiske helse.

Klem fra meg ❤️

Tusen takk!❤️ Måtte bytte lege så tror d ordner seg nå. Ser på kort tid at han blir dårligere og dårligere så😞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.7.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan få sykmelding. Det finnes en egen diagnose (som kom for noen få år siden) som legen kan skrive i sykmeldingen vedrørende det du erfarer nå.

Anonymkode: 95bb1...982

Vet ikke hva som exakt står i loven, men du burde kunne få sykmelding. Jeg lå bevisstløs i koma på intensiven etter en hjertestans. Det var ikke i begynnelsen sikkert hvordan dette kom til å gå.  Kona mi fikk sykmelding pr. telefon, ingen problem.      Det burde våre en smal sak hvis du har en oppegående lege.

Anonymkode: b101b...168

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva som exakt står i loven, men du burde kunne få sykmelding. Jeg lå bevisstløs i koma på intensiven etter en hjertestans. Det var ikke i begynnelsen sikkert hvordan dette kom til å gå.  Kona mi fikk sykmelding pr. telefon, ingen problem.      Det burde våre en smal sak hvis du har en oppegående lege.

Anonymkode: b101b...168

Trist å høre at du har vært utsatt for hjertestans, håper det går bedre med deg nå. Må ha vært tøft for din kone og dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var i samme situasjonen som deg tidligere i år.  Kombinasjon av stress og at jeg engstet meg for min fars helse gjorde meg syk. Jeg fikk en uke 100% og en uke 50%. Da jeg skulle tilbake i full jobb igjen døde han og jeg fikk jeg to nye uker med 100%. Hvor fort man kan/greier å komme tilbake igjen i full jobb etter et dødsfall er individuelt.

Mange varme tanker i en tung tid ❤️

 

Anonymkode: 5b725...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mange klemmer til deg! Jeg skulle til å søke om pleiepenger i livets sluttfase da min mor var døende i altfor ung alder, men så ble hun innlagt o sykehus den siste tiden så det gikk ikke. Jeg filk sykmelding ca 1.5 mnd da hun lå på det siste. Jeg var selvfølgelig helt fortvilet og i sorg, gråt og sov lite eller ingenting, og absolutt ikke i stand til å være på jobb. Var også sykmeldt en tid etterpå for å komme meg til hektene. Begynte gradvis på jobb og fikk tilrettelagt de dagene jeg var der. Var fullt tilbake etter en liten stund. Hadde jeg ikke fått sykmelding og tilrettelegging hadde jeg ikke kommet så raskt til hektene igjen etterpå. Så jeg takker legen min og aebeidsgiver ❤️

Anonymkode: 718d9...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.8.2019 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg var i samme situasjonen som deg tidligere i år.  Kombinasjon av stress og at jeg engstet meg for min fars helse gjorde meg syk. Jeg fikk en uke 100% og en uke 50%. Da jeg skulle tilbake i full jobb igjen døde han og jeg fikk jeg to nye uker med 100%. Hvor fort man kan/greier å komme tilbake igjen i full jobb etter et dødsfall er individuelt.

Mange varme tanker i en tung tid ❤️

 

Anonymkode: 5b725...805

Så trist å høre at du og har vært i samme situasjon!🙁 er en utrolig situasjon.. Håper det går bra med deg nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange klemmer til deg! Jeg skulle til å søke om pleiepenger i livets sluttfase da min mor var døende i altfor ung alder, men så ble hun innlagt o sykehus den siste tiden så det gikk ikke. Jeg filk sykmelding ca 1.5 mnd da hun lå på det siste. Jeg var selvfølgelig helt fortvilet og i sorg, gråt og sov lite eller ingenting, og absolutt ikke i stand til å være på jobb. Var også sykmeldt en tid etterpå for å komme meg til hektene. Begynte gradvis på jobb og fikk tilrettelagt de dagene jeg var der. Var fullt tilbake etter en liten stund. Hadde jeg ikke fått sykmelding og tilrettelegging hadde jeg ikke kommet så raskt til hektene igjen etterpå. Så jeg takker legen min og aebeidsgiver ❤️

Anonymkode: 718d9...641

Hei! så trist å høre om din mor😔 tøft å miste an av sine nermeste. skjønner godt du var sykmeldt! godt med forståelse fra lege og arbeidsgiver ❤️  man mister rett og slett fotfeste ved sånt. har en god arbeidsgiver jeg og heldigvis🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med deg ts? ❤️❤️

Slike hendelser går utover ens egen helse. Jeg kjenner fler som har blitt langtidssykemeldt pga det har blitt for mye for dem. Jeg var tilbake på jobb noen dager etter min far døde i ung alder og jeg er ung. Men for min del var det godt for meg å jobbe. For andre kan det bli for mye. Håper du fikk den hjelpen du trenger ❤️❤️

Og til de som sier at man ikke skal tenke på økonomien, det ville vært en ekstra belastning å måtte få økonomiske problemer i tillegg. Ikke alle har muligheten til å gå kortere/lengre tid uten lønn. 

Anonymkode: 69b6b...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ❤️ Takk som spør! :)  er en veldig tung situasjon så dette går hardt inn på meg. Depresjonen ble mye tyngre. Er med min pappa heletiden og viser han hvor mye han betyr for meg. Han er blitt mye mer hjelpetrengende så godt for han og at jeg er hjemme sier han. Er fortsatt sykmeldt og har en ny fastlege nå som behandler meg bra og med respekt. Hadde vært belastende å måtte gått en stund uten lønn ja.. 

Veldig trist å høre om faren din! :( Håper det går bedre med deg nå ❤️ veldig trist å miste noen i en ung alder. Håper du har gode minner å ta med deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en klem ❤️mistet selv pappaen min når jeg var 22.

Anonymkode: 81aea...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre :( håper det går bra med deg nå og at du fikk mange gode minner med pappan din ❤️ verden kan være veldig urettferdig når man mister noen så nært og kjært. Sender deg klem tilbake ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, 98erjente skrev:

Heisann ❤️ Takk som spør! :)  er en veldig tung situasjon så dette går hardt inn på meg. Depresjonen ble mye tyngre. Er med min pappa heletiden og viser han hvor mye han betyr for meg. Han er blitt mye mer hjelpetrengende så godt for han og at jeg er hjemme sier han. Er fortsatt sykmeldt og har en ny fastlege nå som behandler meg bra og med respekt. Hadde vært belastende å måtte gått en stund uten lønn ja.. 

Veldig trist å høre om faren din! :( Håper det går bedre med deg nå ❤️ veldig trist å miste noen i en ung alder. Håper du har gode minner å ta med deg ❤️ 

Så godt å høre at du har fått bedre hjelp med ny fastlege ❤️❤️ Det fortjener du. Ingen skal måtte ha unødvendige bekymringer i en slik tid. Håper du etterhvert får hjelp med depresjonen også. 

Godt faren din har deg. Men husk å også ha litt alenetid for å hente krefter, det er viktig i en sånn tøff tid. 

Takk for omtanken ❤️ Ja, var tøft å miste han. Han døde uten forvarsel så var i sjokk. Men sorgen har blitt lettere med årene selv om jeg tenker mye på han. Det var noe vakker, trist, vondt og lærerikt hele prosessen. 

Anonymkode: 69b6b...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det ts? ❤️

Anonymkode: 3e2d1...4c9

Hei! Pappa døde den 18 september så er veldig tungr :(❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.7.2019 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er ei jente på 21 år og kommet i en uutholdelig situasjon. Jeg har en pappa har uker/ max få måneder igjen å leve pga kreften. Det er ikke mulighet for livsforlengende behandling eller noe, ingenting funker mot kreften. Han er i 60 årene. 3 gangen han får tilbakefall. Hatt kreft i 2 år. Jeg er veldig langt nede, har depresjon og angst fra før. Lurer på om jeg greier å komme meg gjennom sorgen.. mamma og har hatt hjernesvulst før (godartet, for 2 år siden) men er frisk. Tenker å dra til legen og høre om sykemelding da jeg ikke kommer til å fungere i jobb på en stund. Men redd jeg ikke får sykemelding..? Gråter hele tiden, er utmattet og fysisk dårlig. noen som har erfaring med å være sykmeldt? 

Anonymkode: d6472...2bb

Det er egentlig ikke sykemeldingsgrunn, men dersom du får en psykisk lidelse kan du bli sykemeldt. Jeg hadde ikke likt å ha det på ‘journalen’ selv da, i tilfelle problemer med feks forsikringer osv senere, men dersom du har det fra før så gjør det vel ikke noe.

De fleste arbeidsgivere gir dessverre ikke velferdspermisjoner for sånt. Dette skjer jo dessverre med de fleste arbeidstakere gjennom livet så det hadde blitt dyrt for arbeidsgiver og alle må jo behandles likt.

Anonymkode: 27674...694

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer med faren din forresten, er dessverre snart i en lignende situasjon selv. 

Anonymkode: 27674...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig ikke sykemeldingsgrunn, men dersom du får en psykisk lidelse kan du bli sykemeldt. Jeg hadde ikke likt å ha det på ‘journalen’ selv da, i tilfelle problemer med feks forsikringer osv senere, men dersom du har det fra før så gjør det vel ikke noe.

De fleste arbeidsgivere gir dessverre ikke velferdspermisjoner for sånt. Dette skjer jo dessverre med de fleste arbeidstakere gjennom livet så det hadde blitt dyrt for arbeidsgiver og alle må jo behandles likt.

Anonymkode: 27674...694

Det spørs helt på hvordan man reagerer og hvordan livvsituasjonen er fra før :) Er opp til hver enkelt lege og er glad legen min sykmeldte meg så jeg fikk brukt tid på pappa frem til han døde i september. Og forsikringer er helt absurd å tenke på når det står mellom å være med en person litt mer som du aldri ser igjen. Forsikringene mine er i orden og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 98erjente skrev:

Det spørs helt på hvordan man reagerer og hvordan livvsituasjonen er fra før :) Er opp til hver enkelt lege og er glad legen min sykmeldte meg så jeg fikk brukt tid på pappa frem til han døde i september. Og forsikringer er helt absurd å tenke på når det står mellom å være med en person litt mer som du aldri ser igjen. Forsikringene mine er i orden og

livssituasjonen* Jeg slet feks mye med depresjon og angst fra før og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...