Gå til innhold

Trenger tips til soveunderlag som virker uimotståelig for en katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten og jeg skal flytte sammen. Han har to katter som selvfølgelig røyter mye i perioder😅 Vi skal ha min lyse sofa i stuen som jo kommer til å bli forvandlet til et pelsdyr uten puls etter at kattene har tatt over. Den ene katten hans har en fast spisestol som den bruker mye. Den andre katten ligger helst i sofaen. 

Har du tips til noe underlag som virker attraktivt for katter å ligge på? Dette vil jeg ha i sofaen og på spisestolen de plukker seg ut.

Anonymkode: a2368...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at de elsker, av alle ting; papir (f.ek.s avispapir), og også klær hvis de er veldig knyttet til eieren av klærne. Alt av papir har alltid vært veldig populært å ligge på, enten papiret havnet på et bord eller i sofaen.

Hadde også en søt liten pus før som ikke likte at jeg dro ut av huset, så han ville ligge å balansere på alt av vesker, jakker, klær og kofferter som tilhørte meg. Selv i svære hauger av klær, der skulle han ligge oppå. Hvis veska mi ble lagt på et bord, ville han hoppe opp på bordet og legge seg ned på veska mi. :fnise: 

Ellers liker de fleste katter myke pledd, gjerne pelspledd e.l. Men hvis det blir varmt vil de holde seg litt unna igjen. Så tror det kan være veldig individuelt. Har kjæresten din noen ideer om hva kattene hans liker?

Anonymkode: 09be6...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte gamlekatten min til at det bare var lov til å sove pø et pledd som lå i sofaen, flyttet henne dit hver gang hun la seg andre steder i sofaen. Men katter er stae og gjør i grunn som de vil 😛 

katten jeg har nå elsker å ligge på en genser jeg har brukt, men stort sett ligger hun på et fleecepledd på gulvet ved klorestokken 😅

Anonymkode: 8ad1f...2c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker ofte sauefell, ullpledd og slike ting. I tillegg kan du spraye det med kattemynte.

Anonymkode: 38cae...618

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine elsker lammeskinn, og pledd. Aller helst det myke pelsaktige pleddet jeg har. Hjemme hos meg finner man lammeskinn og myke pelspledd rundt omkring, ene og alene til kattene.

Anonymkode: 1cd1f...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker å ligge på noe mykt og varmt, - gjerne i ull. Vi har et tykt sitteunderlag i ullstoff som vår liker å ligge på. Ellers er pledd og lammeskinn gode. I sofaen kan du jo legge et pledd som dekker alt.

Anonymkode: 51c65...5b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine har hvert sitt myke pledd de bruker flittig. Ligger stort sett bare på pledd eller fang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saueskinnsfell

 

Anonymkode: 9c4cf...438

Det kjøpte jeg til min kart. Hun går i en stor bue for å unngå å trokke på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at katter foretrekker å ligge på "noe" uansett hva det er. Så lenge det ligger noe i sofaen, genser, teppe, avis etc har mine katter foretrukket det. Gjerne noe som virker litt avgrenset på en måte. Så de kan lage seg et slags rede. Kommer nok til å gå helt fint. 

Anonymkode: b0c9d...ca9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår har en egen dyne 🙈 som ligger i en stol.

Anonymkode: f2087...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tvist skrev:

Det kjøpte jeg til min kart. Hun går i en stor bue for å unngå å trokke på det. 

Min å. Hun hater sånne «fluffy» ting 🙈 

Anonymkode: 8ad1f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min elsker ull, så hun har fått et eget pledd fra Røros Tweed i sofaen 😄 Hun ligger ikke andre steder i sofaen selv om den faktisk er av 100% ullstoff. Katter er rare dyr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...