Gå til innhold

Kvinne lå på bakken og skrek av smerte – politiet raser mot folks oppførsel


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

POLITIET REFSER PUBLIKUM:
– Folk er mer opptatt av å filme enn å hjelpe

Folk valgte å filme hendelsen i stedet for å hjelpe da en kvinne lå på bakken med brukket ankel og sterke smerter. Det er politiet lite imponert over.
 

https://www.tv2.no/nyheter/10732321/

Det er vel ingen som er overrasket over at folk heller filmer enn å hjelpe?

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde vært saftige bøter for å dele sånne bilder. Det er det eneste språket folk forstår. Som når du ber folk ta på seg sikkerhetsbeltet, ikke fordi de kan bli til grøt i frontruta, men fordi de kan få bot. Da kommer beltet fort på.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg er dessverre ikke overrasket, men det er likevel hårreisende at folk gjør det! Folk burde ha vett nok til å ikke følge flokken, men å være den personen som faktisk hjelper den som trenger det! Spesielt voksne som har ungdommer med smarttelefoner i hus, burde snakke mye om dette til ungdommene sine (selv om mange voksne dessverre er like dårlige på dette i praksis), om hvordan man skal oppføre seg i slike settinger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Jeg hadde ringt 113 men hadde ikke tatt på henne for så å bli anklagd for metoo

Da skal du vite èn ting: Det verste du kan gjøre, er å ikke gjøre noe!

Det utsagnet du kommer med hører ikke noe sted hjemme når det gjelder å hjelpe folk!

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Totalt idioti. Men jeg blir ikke overrasket lengre. Det er tydeligvis blitt en greie at folk er mer opptatt av å spre ting på sosiale medier i stedet for å hjelpe folk som trenger det. Kjenner jeg faktisk blir sint. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ThotSlayer skrev:

Jeg hadde ringt 113 men hadde ikke tatt på henne for så å bli anklagd for metoo

Hvorfor skriver du sånne ting som det her? Synes du det er morsomt? Prøver du å provosere? 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tdm900 skrev:

Da skal du vite èn ting: Det verste du kan gjøre, er å ikke gjøre noe!

Det utsagnet du kommer med hører ikke noe sted hjemme når det gjelder å hjelpe folk!

Så det å ringe 113 er å ikke gjøre noe? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap! Synes det er rett og slett trist at det er sånn samfunnet har blitt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ThotSlayer skrev:

Jeg hadde ringt 113 men hadde ikke tatt på henne for så å bli anklagd for metoo

Saklig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentlemannkulturen ble ødelagt av feminisme. Hadde dette vært 50 tallet som visstnok skal ha vært en mannsjovenistisk tid hadde menn spurtet til henne for å hjelpe.

Når det er sagt, stakkars dame.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ThotSlayer
58 minutter siden, tdm900 said:

Da skal du vite èn ting: Det verste du kan gjøre, er å ikke gjøre noe!

Det utsagnet du kommer med hører ikke noe sted hjemme når det gjelder å hjelpe folk!

Ja, enig. Derfor jeg hadde ringt 113 og så stått og sett på. Da har jeg gjort mitt.

54 minutter siden, Zikkzakk said:

Hvorfor skriver du sånne ting som det her? Synes du det er morsomt? Prøver du å provosere? 

? Jeg sier bare hva jeg hadde gjort i den situasjonen, og jeg fordømmer helt klart de som ikke gjorde noe som helst

46 minutter siden, SoWhat? said:

Saklig 

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ThotSlayer skrev:

 

? Jeg sier bare hva jeg hadde gjort i den situasjonen, og jeg fordømmer helt klart de som ikke gjorde noe som helst

 

Vel, det er ikke sånn at jeg tror at noen som er så evneveike at de ikke forstår hva seksuell trakassering er og ikke er, er i stand til å hjelpe noen som trenger det uansett, så det er nok like greit at du ikke gjør annet enn å ringe 113 så du ikke gjør vondt verre ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus
17 minutter siden, ThotSlayer skrev:

Ja, enig. Derfor jeg hadde ringt 113 og så stått og sett på. Da har jeg gjort mitt.

? Jeg sier bare hva jeg hadde gjort i den situasjonen, og jeg fordømmer helt klart de som ikke gjorde noe som helst

Ok

Hva skal du stå og glane for? Ringe 113 kan du gjøre mens du går din vei. Eller du tar kanskje en slags pervers glede i å glane på skadde mennesker som skriker i smerte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ThotSlayer
På 20.7.2019 den 21.08, Zikkzakk skrev:

Vel, det er ikke sånn at jeg tror at noen som er så evneveike at de ikke forstår hva seksuell trakassering er og ikke er, er i stand til å hjelpe noen som trenger det uansett, så det er nok like greit at du ikke gjør annet enn å ringe 113 så du ikke gjør vondt verre ;)

Jeg har bare totalitære regler når det kommer til det å ta på andre mennesker. Selv i situasjoner hvor det er snakk om livredding, så hadde jeg heller overlatt det til andre, og hvis politiet og andre spør hvorfor jeg ikke gjorde noe - så sier jeg bare at jeg ikke kan livredding. Tar heller en bot for å ikke ha gjort noe, enn å ta på noen som ikke vil bli tatt på

Innlegget er ryddet for latterliggjøring.

På 20.7.2019 den 21.16, batcat skrev:

Hva skal du stå og glane for? Ringe 113 kan du gjøre mens du går din vei. Eller du tar kanskje en slags pervers glede i å glane på skadde mennesker som skriker i smerte? 

Alle andre som står rundt glaner, så da kan like gjerne jeg også gjøre det. Er jo spennende å se ambulansen komme og helsevesenet gjøre arbeidet sitt. Det er ikke noe som skjer så ofte. Hadde ikke filmet det da for det holder at jeg ser det selv

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rasende!! 🤬

Å være så jævla uempatisk, respektløs OG frekk er bare tragisk!

På tide med kraftig bøtelegging!

I tillegg burde de fått samfunnstjeneste som "ride along" på utrykningskjøretøy - se hvordan det er å skulle jobbe & hjelpe med desse idiotene rundt bena. (Gjerne 'fake' der det viser seg at det er moren deres el.l.) Og bli med på hjembesøk for å informere pårørende! Kan hende pipen hadde fått en annen låt...

Tror det må kraftig skyts til!

Helt utrolig at folk ikke klarer å tenke seg at det kunne vært dem selv, eller verre; barnet deres! Ligge der, hjelpeløs og livredd! Må føles som å være fullstendig forlatt, når folk bare står og glor! Kanskje blodete, skitten, kanskje tisset på seg, spydd på seg, kanskje rivnet genser og puppen ute.... Utrolig fornedrende å bli glodd på og FILMET slik!! 🤬

Måtte de skjemmes langt, langt inn i hjerterota!!

Endret av mam4ma
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 21.20, ThotSlayer skrev:

Jeg har bare totalitære regler når det kommer til det å ta på andre mennesker. Selv i situasjoner hvor det er snakk om livredding, så hadde jeg heller overlatt det til andre, og hvis politiet og andre spør hvorfor jeg ikke gjorde noe - så sier jeg bare at jeg ikke kan livredding. Tar heller en bot for å ikke ha gjort noe, enn å ta på noen som ikke vil bli tatt på

 

Innlegget er ryddet for latterliggjøring.

Ja, det er jo det jeg sier. Når man er så evneveik at man ikke forstår hva seksuell trakassering er så er man nok ikke i stand til å gjøre helt grunnleggende førstehjelp heller. Du bekrefter jo dette selv. 

Innlegget er ryddet for latterliggjøring.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
På 20.7.2019 den 21.24, Zikkzakk skrev:

Ja, det er jo det jeg sier. Når man er så evneveik at man ikke forstår hva seksuell trakassering er så er man nok ikke i stand til å gjøre helt grunnleggende førstehjelp heller. Du bekrefter jo dette selv. 

Innlegget er ryddet for latterliggjøring.

Jeg og de som stod rundt er fler enn deg, så dermed har vi rett og du tar feil

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...