Gå til innhold

Er man egoistisk dersom man ikke kommer overens med bonusungene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er man egoistisk dersom man ikke kommer overens med eller liker bonusungene? Er det bare bonusforeldren sitt ansvar? Kjør debatt

Anonymkode: 9ecd5...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjemi mellom mennesker går også på kjemi mellom barn og voksne. Noen klaffer man bedre med og liker bedre enn andre. Men jeg mener at man som bonusforelder bør legge seg ekstra i selen for at det skal bli et forhold som kan funke på sikt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid voksne sitt ansvar å prøve å komme overens med barna. Barn velger ikke selv hvem mor/far drar inn i livet sitt. Ønsker man et forhold til noen som har barn så må man gjøre det man kan for å få det til å bli så bra som mulig.

Anonymkode: 881ff...446

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes man er egoistisk dersom man har bonusunger man ikke kommer overens med. Ikke fordi man må komme overens med alle. Noen har man bare ikke kjemi med. Men hvis man ikke har kjemi med ungene til en potensiell partner, bør man ikke flytte sammen med denne partneren. Ungene har ikke noe valg om hvem som flytter inn,  de er avhengige av at de voksne rundt dem tar gode valg. 

Anonymkode: e0e78...edc

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man er ikke egoistisk, man er menneskelig. Hvorfor skal man komme godt over ens med en som stjeler oppmerksomheten fra den du pleier å få all oppmerksomhet fra når det bare er dere to? Dessuten kan man med all sikkerhet tro at partneren elsker dem høyere enn deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjør debatt" 🙄 

Liker en ikke barna, så gå ut av forholdet. Enkelt og greit. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å vite mer er det umulig å vurdere om du er egoistisk eller ikke. 

Derimot er ett sikkert, og det er at det er forelderen som involverte deg i barnas liv, har ansvaret.  Han/hun  har ikke forsikret seg godt nok om at dere alle ville komme overens og fungere sammen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge KG er jo bonusmødre egoistiske uansett hva de gjør. 

Anonymkode: e3247...6ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke mora deres. Så hvorfor bry seg egentlig? jeg ville aldri akseptert deg.

Anonymkode: 942aa...e1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går ikke inn i forholdet hvis den andre har barn man ikke liker.  

Enkelt og greit! 

Anonymkode: 0c2d2...679

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke egoistisk. Det er ikke alle mennesker her på jorden man kommer overens med. 

Anonymkode: 5b129...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke kommet overens med mine barn så hadde jeg dumpet deg.

Anonymkode: 6dca8...328

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde en kjæreste som ikke kom overens eller misliker mitt barn er det to muligheter i mine øyne: ikke utsette barnet for kjæresten (kun være sammen uten barnet) eller gjøre det slutt med vedkommende. 

 

Anonymkode: 42dda...8bd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man er ikke egoistisk om man ikke kommer overens med bonusbarn, men man er egoistisk om man ikke prøver!

Hilsen en som virkelig har prøvd i 8 år nå, men som likevel ikke har klart å få en god relasjon til barnet. "Barnet" er nå nesten voksen.

Det finnes bonusforeldre som legger ned veldig mye innsats, men som likevel ikke får det til. Og som tåler ekstremt mye utprøving fra barnet.

(Vi har felles barn, så jeg kan ikke bare forlate far fordi hen var først. Og far sier at jeg har gjort mer og tålt mer enn han trodde var mulig)

Anonymkode: 06aa1...a20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man er ikke egoistisk om man ikke kommer overens med bonusbarn, men man er egoistisk om man ikke prøver!

Hilsen en som virkelig har prøvd i 8 år nå, men som likevel ikke har klart å få en god relasjon til barnet. "Barnet" er nå nesten voksen.

Det finnes bonusforeldre som legger ned veldig mye innsats, men som likevel ikke får det til. Og som tåler ekstremt mye utprøving fra barnet.

(Vi har felles barn, så jeg kan ikke bare forlate far fordi hen var først. Og far sier at jeg har gjort mer og tålt mer enn han trodde var mulig)

Anonymkode: 06aa1...a20

Flink du som har «tålt» barnet.

skal godt gjøres å ikke bli likt tenker jeg da,da hadde jeg gått inn i meg selv å tenkt hva i alle dager gjør jeg galt. Men du tenker vell her at det er barnet sin feil?

Tenker at de fleste barn ikke gjør det for å være ond,men fordi de har en god intuisjon. Å hvis du ikke klarer å få et barn til å like deg er det mest sannsynlig noe galt med fremgangsmåten din.

du burde vell heller aldri fått et barn med vedkommende før du har fått en god relasjon til barnet som allerede er der. 

Anonymkode: 881ff...446

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flink du som har «tålt» barnet.

skal godt gjøres å ikke bli likt tenker jeg da,da hadde jeg gått inn i meg selv å tenkt hva i alle dager gjør jeg galt. Men du tenker vell her at det er barnet sin feil?

Tenker at de fleste barn ikke gjør det for å være ond,men fordi de har en god intuisjon. Å hvis du ikke klarer å få et barn til å like deg er det mest sannsynlig noe galt med fremgangsmåten din.

du burde vell heller aldri fått et barn med vedkommende før du har fått en god relasjon til barnet som allerede er der. 

Anonymkode: 881ff...446

Regnet med at den ville komme!

Nei, det er den voksnes ansvar. Men prøv det den som vil... det er ikke enkelt!

Det har vært tøffe tak, og ja jeg har TÅLT, for det er faktisk det jeg har. Jeg er ikke mer enn et menneske... 

Vi hadde et fint forhold til søskenet kom,  hen var enebarn hos pappaen sin veldig lenge.

Jeg har også barn fra før, de har et flott forhold til min mann.

Anonymkode: 06aa1...a20

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, snoren skrev:

Nei, man er ikke egoistisk, man er menneskelig. Hvorfor skal man komme godt over ens med en som stjeler oppmerksomheten fra den du pleier å få all oppmerksomhet fra når det bare er dere to? Dessuten kan man med all sikkerhet tro at partneren elsker dem høyere enn deg.

Men da vet du, med den innstillingen, at en som har barn fra før ikke er noe for deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er alltid voksne sitt ansvar å prøve å komme overens med barna. Barn velger ikke selv hvem mor/far drar inn i livet sitt. Ønsker man et forhold til noen som har barn så må man gjøre det man kan for å få det til å bli så bra som mulig.

Anonymkode: 881ff...446

Man kan faktisk ikke styre følelser. 

Anonymkode: 864ce...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, snoren skrev:

Nei, man er ikke egoistisk, man er menneskelig. Hvorfor skal man komme godt over ens med en som stjeler oppmerksomheten fra den du pleier å få all oppmerksomhet fra når det bare er dere to? Dessuten kan man med all sikkerhet tro at partneren elsker dem høyere enn deg.

Dette stemmer jo ikke. Her har han tre barn, ganske like i alder. Og likt kjønn. Jeg har problemer med en av ungene, jeg klarer ikke å like han. Jeg later jo som ingenting da, og vi har et greit forhold. Han er den roligste av de og krever ikke så mye, då det med å ta oppmerksomheten stemmer ikke her. 

Anonymkode: 864ce...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noe godt forhold til barna så hadde jeg dumpet deg. Barna kommer først og blir familiedynamikken ødelagt fordi deres forhold ikke fungerer. Så er ikke forholdet liv laga. 

Velger du mannen/dama så velger du barna også. Det er ditt ansvar å få til et godt forhold. Går det ikke så er det ditt ansvar å sette en strek for forholdet. Ikke å klage på at barna ikke liker deg. 

Anonymkode: e88da...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...