Gå til innhold

Lektor med økt ansiennitet- ikke opp i lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk lærerjobben min for 10 år siden, var det to skoler som knivet om å ansette meg. For å lokke meg til seg, fikk jeg tilbud fra skolen der jeg endte opp (KS-område) om å starte ca 30.000 over startlønn. Jeg takket selvsagt ja, og har blitt på skolen siden. Hver gang ansienniteten min har steget, har lønnen også steget tilsvarende, så jeg har ligget rundt 30.000 over tariff hele veien.  Men nå sjekket jeg lønnsslippen, siden jeg bikket 10 års ansiennitet i juli. Og årslønnen min har kun økt med 2000 kr, slik at jeg nå ligger omtrent på tariff. Har skolen lov til dette? 10 års-løftet skal jo i utgangspunktet være ganske høyt, på rundt 30.000, så jeg føler meg litt snytt som blir liggende på omtrent den samme lønna i åtte år...

Anonymkode: a7ebd...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er lurt å snakke med lønningskontoret, ikke kg. Jeg hadde også tillegg over og mistet et ansiennitetsopprykk. Da jeg spurte lønn gikk jeg som svar at det hadde glippet ettersom det måtte legge det inn manuelt pga tillegget over. De ordnet det så fort jeg gjorde dem oppmerksom på det. 

Anonymkode: 487e9...0e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektortillegget på 10 år er 28 900 kroner etter siste tabell. Dette skal du ha selv om du ligger over garantilønn fra før. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...