Gå til innhold

Menn burde slutte å la seg sjarmere og gi fordeler til kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Da snakker jeg om at de kan sjarmere seg frem i en barkø, eller at de får oss menn til å gjøre ting for dem gratis. De bruker dette så bevisst og på en svært utspekulert måte. La oss slutte å gi damene disse fordelene, og at de må stille på lik linje som alle andre i en kø.

En vennlig kvinne vil som regel ha noe av deg, men det er ikke av seksuell interesse eller å ville bli kjent. Og menn, naive som vi er, tror at vi skal få belønning i form av det ene og det andre for å være snille med dem.

Alle kvinner benytter seg selvsagt av denne egenskapen, og vet at makten de har over menn er enorm, forutsatt at de har sjarmerende egenskaper og har bra utseende. En dyp utringning og alle menn sier ja til alt du måtte spørre om.

Jeg merker at dette irriterer meg veldig, og har bestemt at jeg ikke vil være den "pushoveren" lenger. "Nei, du kommer ikke foran meg i køen til bussen fordi du er jente". Det er slike fordeler man skal gi gamle og kranke, ikke unge jenter.

Syns alle menn burde ta dette til etteretning, så ser vi hvor blide damene blir når de faktisk ikke får disse fordelene lengre.

Anonymkode: d423b...e9a

Veldig mange er jo homser, og gir oss ingen fordeler i det hele tatt. Resten tenker mest på seg selv, og vurderer situasjonen utifra muligheten for fordeler.

Deal with it.

Anonymkode: 0b527...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvsagt skal kvinner få spesialbehandling. De er kvinner. Du drar likestillingen rimelig langt selv hvis du mener det skal være annerledes.

Anonymkode: be8a0...d9d

😂🤣🙈 Ja, det er jo sånn det er da. Sannheten bryr vi oss lite om. På den ene siden vil man ha likhet for alle, bare det gagner oss selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg skriver noe som helst, jeg kjøper aldri gaver til damer uten videre, jeg splitter regninger og har vært i fast forhold i 4 år. Så jeg er ikke bitter for noe personlig. 

Men jeg er litt bitter på at menn fortsatt oppfører seg som om det var 1600 tallet. Kjøper ting til damer. Tar regninga. Sender drinker. Osv. Osv. De må da forstå at dette er internalisert mannehat? Det er akkurat som når damer har internalisert kvinnehat og helt villig følger normer som påvirker dem selv negativt. 

Dette er ting som holder menn nede, det er holdninger som er mannefiendtlige. Men internalisert misandri og misogyni står veldig sterkt... 

Anonymkode: 3134f...c17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg faktisk at kvinner har en veldig viktig oppgave i livet, like viktig som menn, å passe barn, lage mat og stelle i hjemmet. Kall meg gammeldags, men jeg mener faktisk at det er noen ting menn er god på og noen kvinner er god på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før jeg skriver noe som helst, jeg kjøper aldri gaver til damer uten videre, jeg splitter regninger og har vært i fast forhold i 4 år. Så jeg er ikke bitter for noe personlig. 

Men jeg er litt bitter på at menn fortsatt oppfører seg som om det var 1600 tallet. Kjøper ting til damer. Tar regninga. Sender drinker. Osv. Osv. De må da forstå at dette er internalisert mannehat? Det er akkurat som når damer har internalisert kvinnehat og helt villig følger normer som påvirker dem selv negativt. 

Dette er ting som holder menn nede, det er holdninger som er mannefiendtlige. Men internalisert misandri og misogyni står veldig sterkt... 

Anonymkode: 3134f...c17

Men hva med de av oss som spanderer på damer fordi vi synes det er sexy å ta omsorg, betale, ha kontroll? Hvor det rett og slett er del av seksualiteten vår å betale?

Anonymkode: be8a0...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha. Noe i den duren tolket jeg det også som. Får kanskje slutte å være høflig da, eller i alle fall hyggelig. Trodde ikke folk analyserte det til å ha baktanker :skratte: 

Anonymkode: fa8e3...fcb

Da håper jeg for din del at du er mann, for hvis du er kvinne vil du bli stemplet som maskulin og hard. Det er ikke så lett å gjøre den norske mannen til lags i 2019! 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Martin13 said:

Personlig synes jeg faktisk at kvinner har en veldig viktig oppgave i livet, like viktig som menn, å passe barn, lage mat og stelle i hjemmet. Kall meg gammeldags, men jeg mener faktisk at det er noen ting menn er god på og noen kvinner er god på.

Ja, du er gammeldags.

Anonymkode: 99a91...a3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg allerede ts. Kommer det en kvinne bort som er i overkant hyggelig vet jeg hun vil utnytte meg. De kommer ikke bort ellers 😂 

Anonymkode: 967bd...9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Martin13 skrev:

Personlig synes jeg faktisk at kvinner har en veldig viktig oppgave i livet, like viktig som menn, å passe barn, lage mat og stelle i hjemmet. Kall meg gammeldags, men jeg mener faktisk at det er noen ting menn er god på og noen kvinner er god på.

Nei. Du er bare mannssjåvinistisk. 

Endret av AmandaVI
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Martin13 skrev:

Personlig synes jeg faktisk at kvinner har en veldig viktig oppgave i livet, like viktig som menn, å passe barn, lage mat og stelle i hjemmet. Kall meg gammeldags, men jeg mener faktisk at det er noen ting menn er god på og noen kvinner er god på.

Ja du er gammeldags når du setter folk i bås etter kjønn og ikke ser individ. Og det er egentlig ingen andre enn deg selv det er synd på for at du ikke evner å se hva hvert individ er flink til. Det er litt som om at du har bestemt deg at jeg ikke kan skru bil fordi jeg tilfeldigvis har vagina, som om at den hindrer meg fra å være praktisk anlagt. Og jeg må bare si at veldig mange middelaldrende menn også tenker sånn som deg og jeg synes det er trist at jeg som kvinne må bevise hva jeg kan for å jekke dere ned.

Anonymkode: 84628...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvelertak skrev:

Huff har du gjort noe for ei kvinne og så fikk du ikke sex. Stakkars deg. Alle er vel bare ikke like heldige? Ikke klag på alle kvinner for det, og menn gjør hva de vil. Du får i alle fall ikke mer sex av å være frekk mot kvinner og nei de fleste forventer ikke noe av menn. Det at menn gjør noe fint for kvinner velger de helt selv og høflighet er en fin ting. 

Tenker du bare på sex? Jeg trenger ikke mer sex, og er slett ikke uheldig på den fronten, så ikke prøv deg med billige hersketeknikker.

Jeg er faktisk mer opptatt av det urettferdige oppi dette, noe som jeg har observert over en lang periode. Høflighet er en ting, å gi aktivt fordeler pga kjønn er noe annet.

Er det rettferdig hvis man f.eks står i kø i en bar, og noen menn venter på ølen sin, og så plutselig kommer det en kvinne og bestiller og får den med en gang..? Sånne ting skal ikke være greit.

Anonymkode: d423b...e9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette vet jeg allerede ts. Kommer det en kvinne bort som er i overkant hyggelig vet jeg hun vil utnytte meg. De kommer ikke bort ellers 😂 

Anonymkode: 967bd...9d5

Da håper jeg at du ikke lar deg utnytte?

Anonymkode: d423b...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du bare på sex? Jeg trenger ikke mer sex, og er slett ikke uheldig på den fronten, så ikke prøv deg med billige hersketeknikker.

Jeg er faktisk mer opptatt av det urettferdige oppi dette, noe som jeg har observert over en lang periode. Høflighet er en ting, å gi aktivt fordeler pga kjønn er noe annet.

Er det rettferdig hvis man f.eks står i kø i en bar, og noen menn venter på ølen sin, og så plutselig kommer det en kvinne og bestiller og får den med en gang..? Sånne ting skal ikke være greit.

Anonymkode: d423b...e9a

Kan ikke folk gjøre som de vil? Vil en mann gi ei kvinne fordeler så gjør han det. Ikke noe andre skal blande seg opp i. Det er mye som er urettferdig i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kvelertak skrev:

Kan ikke folk gjøre som de vil? Vil en mann gi ei kvinne fordeler så gjør han det. Ikke noe andre skal blande seg opp i. Det er mye som er urettferdig i livet.

Dobbeltmoral. Du sier at han skal la andre gjøre som de vil, men du lar ikke han få gjøre som han vil. Vil han kritisere så må han få lov til det, basert på ditt premiss. Men det får han jo ikke... Dobbeltmoralen selv.

Anonymkode: 59f69...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Da håper jeg at du ikke lar deg utnytte?

Anonymkode: d423b...e9a

Såklart ikke, ser rett igjennom den manipulerende sjarmen. Beste eksempelet er når de oppsøker deg i baren i håp om gratis drinker. Ser på de fra topp til tå med blikket å snur meg en annen vei. Ofte blir de dritfornerma 🤔

Anonymkode: 967bd...9d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dobbeltmoral. Du sier at han skal la andre gjøre som de vil, men du lar ikke han få gjøre som han vil. Vil han kritisere så må han få lov til det, basert på ditt premiss. Men det får han jo ikke... Dobbeltmoralen selv.

Anonymkode: 59f69...726

Eh jeg har ikke nektet han å lage denne tråden akkurat. Vi lever i et fritt land og han kan kritisere så mye han vil uansett om folk sier slutt og skjerp deg. Det er lov å være helt uenig og lure på hvorfor dette er så et stort problem for han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Kvelertak skrev:

Eh jeg har ikke nektet han å lage denne tråden akkurat. Vi lever i et fritt land og han kan kritisere så mye han vil uansett om folk sier slutt og skjerp deg. Det er lov å være helt uenig og lure på hvorfor dette er så et stort problem for han..

 

19 minutter siden, Kvelertak skrev:

Ikke noe andre skal blande seg opp i.

Dette skrev du. Det er lov å være uenig. Men setter du premisser for moral så har du et av to valg, å vise at du selv er dydig og er et godt eksempel på en som følger den moralen, eller vise deg som en som er sterkt dobbeltmoralsk, en som bryter med den moral du påtvinger andre.

Du valgte, med den setningen over, sistnevnte.

Anonymkode: 59f69...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns alle menn burde ta dette til etteretning, så ser vi hvor blide damene blir når de faktisk ikke får disse fordelene lengre.

Anonymkode: d423b...e9a

Damer hadde nok blitt blidere om mannfolk sluttet å voldta og skade så mye.

Det er helt klart et kjønn som har mest fordeler, og det er oss - ikke damene.

Anonymkode: c87f0...8bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette skrev du. Det er lov å være uenig. Men setter du premisser for moral så har du et av to valg, å vise at du selv er dydig og er et godt eksempel på en som følger den moralen, eller vise deg som en som er sterkt dobbeltmoralsk, en som bryter med den moral du påtvinger andre.

Du valgte, med den setningen over, sistnevnte.

Anonymkode: 59f69...726

Så jeg nekter ts å gjøre som han vil pga jeg skrev «ikke noe andre skal blande seg opp i»? Oookey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kvelertak skrev:

Så jeg nekter ts å gjøre som han vil pga jeg skrev «ikke noe andre skal blande seg opp i»? Oookey

Nei, du blander deg oppi han og hva han gjør, noe du sier er galt at andre, eksempelvis han, gjør.

Det er dobbeltmoral.

Anonymkode: 59f69...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...