Gå til innhold

Vis meg den dama som ikke har spilt kvinnekortene sine for å få det som hun vil, men tør vi å innrømme det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hjelper ikke å være sint feminist - da vil ingen være på lag med oss
 

Vis meg den dama som ikke bevisst har spilt kvinnekortene sine riktig for å få det som hun vil. Spørsmålet er bare om vi tør å innrømme det, for du er vel en bedre feminist om du er litt sinna?

https://www.nettavisen.no/livsstil/det-hjelper-ikke-a-vaere-sint-feminist---da-vil-ingen-vaere-pa-lag-med-oss/3423818278.html

Er dere enige med det Kjersti Westeng skriver? 

Eller er hun helt på jorde?

Anonymkode: 497d4...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er helt på jordet. Og "kvinnelisten" hennes er ikke noe hun får til fordi hun er kvinne, men fordi hun er en PEN kvinne. Fungerer helt likt for en kjekk mann som henvender seg til kvinner. Sånn foruten at det uansett hørtes ut som "hyggelige og smilende kunder får bedre kundeservice" - for et sjokk.

Anonymkode: 0490e...28f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har begynt å misslike kvinner pga all oppmerksomhet og ståhei vi krever. Nå holder jeg med på mennenes side i så og si alle saker. Jeg tror ikke jeg har spilt kvinnekortet noen gang.

Eneste må være da jeg sa til pappa at han måtte gå ytterst, nærmest bilene fordi jeg var jente og vi jenter kan få barn. Dermed var det best han ble påkjørt. Var før jeg visste det krevdes menn for å få barn.

Anonymkode: 59d76...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor en må være sinna for å være feminist? Er ikke sinna i det hele tatt. Rotere kronikk jeg ikke orket å lese ferdig. Og ja, jeg går absolutt like ofte bort til en kvinne bak baren, som å gå til en mann. Har faktisk aldri tenkt over det? Kjente meg ikke igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og ja har brukt det hun kaller kvinnelist, (som jeg kaller blid og hyggelig, men har fått samme fantastiske service av kvinner. Man får bra service om man smiler og har en positiv utstråling. 

Anonymkode: c1ccf...ea0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er ikke helt på jordet. Jeg er enig med henne angående sinte feminister og det er nok derfor jeg ikke ønsker å kalle meg feminist. Jeg ønsker ikke å bli assosiert med idiotien til mange feminister og mange av de som går ut i media gjør meg flau. I tillegg er jeg enig i at det er forskjell på kvinner og menn, men jeg er også opptatt av at folk er individer og da vil det være en del som skiller seg ut fra den boksen.

Men dette med kvinnelist tror jeg handler mest om at hun er pen og smilende. Merkelig at hun ikke forstår det. Jeg får ikke bedre service av menn og får egentlig samme service av begge kjønn, men jeg synes det er frekt å be en ansatt løpe ut i varebilen for å hente avokado. Alle kvinner kan ikke oppnå slike fordeler og alle kvinner går ikke til de mannlige ansatte på grunn av det. Så akkurat den delen synes jeg var teit og trakk ned innlegget hennes.

Anonymkode: 78de9...497

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har begynt å misslike kvinner pga all oppmerksomhet og ståhei vi krever. Nå holder jeg med på mennenes side i så og si alle saker. Jeg tror ikke jeg har spilt kvinnekortet noen gang.

 

Anonymkode: 59d76...6c9

Hvem skal hjelpe deg når du har trøbbel med en fyr? 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Eneste må være da jeg sa til pappa at han måtte gå ytterst, nærmest bilene fordi jeg var jente og vi jenter kan få barn. Dermed var det best han ble påkjørt. Var før jeg visste det krevdes menn for å få barn.

Anonymkode: 59d76...6c9

Hjelpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Hvem skal hjelpe deg når du har trøbbel med en fyr? 

Hjelpes. 

Når skal jeg stå i trøbbel med en fyr? 

Anonymkode: 59d76...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hylekoret til incelsene er helt ok, det som TS egentlig er en medlem av. Besatt av feminisme og kvinner generelt..

Anonymkode: feff0...81f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når skal jeg stå i trøbbel med en fyr? 

Anonymkode: 59d76...6c9

Det vil nok komme etterhvert.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hylekoret til incelsene er helt ok, det som TS egentlig er en medlem av. Besatt av feminisme og kvinner generelt..

Anonymkode: feff0...81f

Ja, ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har faktisk aldri smilt meg til spesialbehandling. 

Anonymkode: 79da5...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hylekoret til incelsene er helt ok, det som TS egentlig er en medlem av. Besatt av feminisme og kvinner generelt..

Anonymkode: feff0...81f

qcrrAq2.jpg

Anonymkode: 497d4...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Det vil nok komme etterhvert.

Ja, ikke sant.

Om du ikke har noe mer konkret enn det så kan du like gjerne spare deg.

Anonymkode: 59d76...6c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hylekoret til incelsene er helt ok, det som TS egentlig er en medlem av. Besatt av feminisme og kvinner generelt..

Anonymkode: feff0...81f

 

Akkurat nå, O.G. skrev:

Ja, ikke sant.

Dere er klar over at det er en kvinne som har skrevet artikkelen ikke sant. 

Anonymkode: 497d4...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har noe mer konkret enn det så kan du like gjerne spare deg.

Anonymkode: 59d76...6c9

Det har hun aldri, det er bare å ignorere henne.

Anonymkode: 497d4...903

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hylekoret til incelsene er helt ok, det som TS egentlig er en medlem av. Besatt av feminisme og kvinner generelt..

Anonymkode: feff0...81f

Forresten vil jeg vite hvor jeg skrev at det er ok.

 

Anonymkode: 497d4...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo bare helt latterlig. At noen er snill mot meg trenger ikke være fordi jeg er kvinne eller fordi jeg smiler eller fordi jeg kler meg pent, det kan rett og slett være fordi vedkommende er snill av natur. Jeg er per definisjon ikke attraktiv, likevel har jeg opplevd at både menn og kvinner har vært hjelpsomme. De aller fleste ønsker også å hjelpe om noen er hyggelige, om man er sint, sur og innbitt så blir lysten til å hjelpe mindre. 

Sitter dere virkelig å leser på det tullet der og tror på det? Det er jo ikke rart mennesker er ulykkelige når de blir fôret med dritt som ikke har rot i virkeligheten. Jada, der finnes noen tullinger som gir andre goder basert på hvordan de ser ut, men det betyr ikke at alle gjør det. I jobben min hjelper jeg ikke de pene og sjarmerende først, jeg hjelper de som står i kø. Eneste unntaket er om det skjer noe akutt i køen (og det er ikke et pent smil, fin rumpe eller store muskler). 

Folk er så jævla overfladiske. Dere gjør verden til et verre sted ved å oppføre dere slik. 

Anonymkode: 2f126...fc5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har begynt å misslike kvinner pga all oppmerksomhet og ståhei vi krever. Nå holder jeg med på mennenes side i så og si alle saker. Jeg tror ikke jeg har spilt kvinnekortet noen gang.

Eneste må være da jeg sa til pappa at han måtte gå ytterst, nærmest bilene fordi jeg var jente og vi jenter kan få barn. Dermed var det best han ble påkjørt. Var før jeg visste det krevdes menn for å få barn.

Anonymkode: 59d76...6c9

Da må du vel ha vært yngre enn 6*5 eller no? 

Anonymkode: cbb87...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må du vel ha vært yngre enn 6*5 eller no? 

Anonymkode: cbb87...76a

Rundt 4 mener jeg.

Anonymkode: 59d76...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med henne i at de typisk kvinnelige egenskapene trenger å få mer anerkjennelse og at det bør bli mer aksept for mykere feminister, men de punktene hun ramser opp som liksom skal bevise at kvinner spiller kvinnekortene sine blir bare teit. Dette er jo ting alle med et minimum av sosial intelligens gjør, både kvinner og menn. Man får bedre service hvis man er blid og hyggelig og slår av en prat. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett mannen min få store avslag på elektronikk, sykkel og til og med på bilverkstedet bare fordi han skravler, er blid og tør å spørre. Jeg lurer på om ikke menn faktisk er bedre enn kvinner på akkurat det der. Mennene jeg kjenner er i alle fall rå på det.

Endret av hind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...