Gå til innhold

- Jeg har vært sint på menn siden jeg var ti


bjelle bjelle

Anbefalte innlegg

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/hvorfor-sa-sint-jenta-mi-1.1556142

Hvorfor så sint, jenta mi?

Følelsen av å være på andreplass, litt dårligere, litt bak, er like mye politikk som bompengedebatten. Jeg har opplevd en forskjellsbehandling som er helt og fullstendig vanlig i vårt samfunn.

Det må være tøft å være kvinne i verdens mer likestillte og kvinnevennlige land.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er forskjellsbehandling, kvinner har en del særfordeler som menn ikke har her i Norge :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd forskjellsbehandling alle mennesker har opplevd det, Det er ikke bare kvinner eller jenter som opplever forskjellsbehandling.

Tror ikke det finnes en mann/gutt eller kvinne/jente som ikke har følt seg urettferdig behandlet. Og har følt at de er offer for forskjellsbehandling. Men av en eller annen grunn prøver man å framstille det som at det bare er kvinner/jenter som er offer for det. 

 

Dette er alt jeg kommer til å si i denne tråden.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universiteter består av 60 % kvinner.

Majoriteten av uteliggere er menn

Over 90 % av all arbeidsdødsfall er menn

Majoriteten av alle selvmord er menn

Ja kvinner har det skikkelig fælt og menn har det skikkelig bra.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

For å korte ved alt dette vissvasset så vil alle ha det motsatte kjønns fordeler og ingen av ulempene. Alle er sikker på at alle andre har det mye bedre enn de selv. 

Jeg er selv misunnelig på menn. De tenker svært enkelt. Det ønsker jeg meg. Konkret tankegang. Bortimot ingen stemningsendringer. "Det ordner seg" tankegang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, RoH skrev:

ja spesielt på Ekeberg, der er det bratt 

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere menn her vet ikke deres eget beste alltid. Jeg må bare si det. Svarene deres er ingenting som tiltrekker kvinner. ( må ta med at det er unntak) . Hvis dere driver og sutrer som her og ellers i tråder, så lager dere kun problemer for dere selv. Ser dere ikke det ?? Maken til bitterhet og till. Det fins ikke tiltrekkende. Bare for å nevne det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, theTitanic said:

For å korte ved alt dette vissvasset så vil alle ha det motsatte kjønns fordeler og ingen av ulempene. Alle er sikker på at alle andre har det mye bedre enn de selv. 

Jeg er selv misunnelig på menn. De tenker svært enkelt. Det ønsker jeg meg. Konkret tankegang. Bortimot ingen stemningsendringer. "Det ordner seg" tankegang. 

Kanskje menn tenker enkelt om normale, hverdagslige ting fordi hjernene våre er så sabla opptatt med å finne  dype svar som hvorfor vi eksisterer? 🤔 Men virkelig, hvis du vil ha en det ordner seg tankegang, så må du nesten bare begynne å tenke slik. 

Endret av Anocopy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til artikkelen, om dette var skrevet av en mann ville det blitt stemplet som sutring av omtrent alle lesere. I stedet vil en stor porsjon lesere nikke og hylle det som er skrevet. Men seriøst? Hva er unikt til kvinner her? Å bli befølt på offentlige steder? Det har jeg som mann blitt flere ganger enn jeg kan telle på alle fingre og tær. Alle blir tatt på rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
30 minutter siden, Anocopy skrev:

Kanskje menn tenker enkelt om normale, hverdagslige ting fordi hjernene våre er så sabla opptatt med å finne  dype svar som hvorfor vi eksisterer? 🤔 Men virkelig, hvis du vil ha en det ordner seg tankegang, så må du nesten bare begynne å tenke slik. 

Det er ikke mulig desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, bjelle bjelle skrev:

 

Hvorfor så sint, jenta mi?

Følelsen av å være på andreplass, litt dårligere, litt bak, er like mye politikk som bompengedebatten. Jeg har opplevd en forskjellsbehandling som er helt og fullstendig vanlig i vårt samfunn.

Det må være tøft å være kvinne i verdens mer likestillte og kvinnevennlige land.

 

Hva er det du har opplevd som ikke andre har? 

Endret av te_groupies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He.. jeg mener at kvinner burde gjøre det de er gode på, på like linje med menn. I dag handler alt blindt om å være så like, at vi glemmer våre styrker. Vi må sette pris på hverandres styrker og svakheter.

download.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...