Gå til innhold

Har du litt tid til å se gjennom jobbsøknaden min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å lære meg å skrive jobbsøknader. ( Har ikke gjort det på mange år )

Jeg lurer derfor på, om det er noen som har tid til å se over den/rette? Kanskje andre kan lære av dette også, enkelte steder har jeg anonymisert sted. På forhånd TAKK:)

( Det formelle er tatt med, jeg begynner direkte på innhold )

 

Hei, jeg ble så interessert når jeg så det var en ledig stilling som XXX i XXX bydel,på FINN.no at jeg 

bestemte meg for å søke den ledige stillingen hos dere.

 

Med en oppnådd bachelorgrad i XXX 2007, visste jeg at jeg en gang ønsket meg tilbake med å jobbe tverrfaglig, gjerne på XXX avdeling.

Bakgrunnen for dette, var en lærerik og givende praksis på XXXX ved XXXXX, der jeg fulgte opp pasienter og pårørende.

 

Der var mye selvstendig arbeid, men også tverrfaglig sammen med veileder, leger, psykologer og sykepleiere. Vi bidro til at pasientene fikk et helhetlig tilbud og så til at de fikk den XXX bistanden de trengte, med individuelle samtaler kartla jeg pasientene, og så til at XXX ble ivaretatt. Dette gjorde jeg blant annet med og formidle kontakt mellom XXX og XXX dersom det var behov for det.

 

Gjennom lang livserfaring, der jeg har arbeidet med mennesker i i ulike situasjoner, og faser av livet, har jeg gjort mange nyttige erfaringer som denne stillingen krever. Jeg har alltid hatt en sterk interesse for menneskelig XXX, kognitiv terapi og andre terapiretninger. Jeg motiveres virkelig av arbeidsoppgavene den omfatter.

Et godt arbeidsmiljø er veldig viktig for meg, fordi jeg mener det ligger grunnlag for vekst og utvikling, og et godt tverrfaglig samarbeid som er til det beste for pasientene. Jeg prøver å bidra til det selv, ved å ha fokus på god kommunikasjon og alltid være åpen for nye ideer.

I meg kan dere få en engasjert, glad og motivert fagperson, som også evner å arbeide selvstendig. Jeg kan ta med min faglige bakgrunn fra diverse arbeid med mennesker i mange år. Jeg ønsker virkelig å være med på å gjøre en forskjell, samtidig som jeg utvikler meg som menneske og arbeidstaker, og derfor henvender jeg meg nå til dere.

Jeg kan hele tiden nås på telefon 555555566 eller mail ( mailadresse ) hvis / dersom (?) dere lurer på noe.

Jeg håper på positivt svar og stiller gjerne til intervju.

 

Med vennlig hilsen

( navn )

 

Anonymkode: 6f0f4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

( Ble mye "jeg" jeg" jeg" her ) ;) men håper noen vil se over det

 

:)

Anonymkode: 6f0f4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veeeeldig langt. Mye bra, men også endel du kan droppe og spare til et eventuelt intervju.

hadde jeg vært deg ville jeg gjort følgende: 

Starten: dropp hele "jeg ble så interessert". At du søker sier jo at du interessert i seg selv. Prøv å hold søknaden til et formelt språk. 

avsnitt 3: I denne praksisen fikk jeg samarbeide med både veileder, leger, psykologer og sykepleiere. Gjennom dette tverrfaglige arbeidet har jeg lært masse. Sammen med det selvstendige arbeidet som krevdes mener jeg at denne stillingen passer meg. (Dette er mer enn nok. En søknad skal være kortfattet, men gi arbeidsgiver et inntrykk av at du har det som trengs. Man skal være saklig og helst unngå "historier", slik jeg oppfattet dette avsnittet.) 

avsnitt 5: et godt arbeidsmiljø er for meg en viktig faktor fordi...blablabla... Dette kan jeg bidra med ved blant annet å legge grunnlag for god kommunikasjon samt være mottakelig for nye ideer. (Unngå å bruke frasen "jeg prøver". For mange kan dette oppfattes som halvhjertet.) 

Til sist råder jeg deg å gå gjennom setningsoppbygging. Her er det mye muntlig språk, og gir ikke det formelle inntrykket. Det kan du gi mer enn nok av på intervju 😊 

det var det jeg hadde. Ikke meningen å gjøre deg fornærmet eller lignende hvis det er tilfellet. Som sagt, mye bra 👍 masse lykke til! 🤞

Anonymkode: e659d...f28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille jeg skal rette på, og det er kun detalje, er at det er noen små skrivefeil og grammatiske feil. De grammatise feilene gjør den litt utydelig og litt tungvindt å lese. Du har noe her, men få noen andre til å lese igjennom den. Og les den høyt for deg selv, la andre lese den høyt ut for deg, så ser du hva du må rette opp i. 

 

Anonymkode: 285f2...def

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var veeeeldig langt. Mye bra, men også endel du kan droppe og spare til et eventuelt intervju.

hadde jeg vært deg ville jeg gjort følgende: 

Starten: dropp hele "jeg ble så interessert". At du søker sier jo at du interessert i seg selv. Prøv å hold søknaden til et formelt språk. 

avsnitt 3: I denne praksisen fikk jeg samarbeide med både veileder, leger, psykologer og sykepleiere. Gjennom dette tverrfaglige arbeidet har jeg lært masse. Sammen med det selvstendige arbeidet som krevdes mener jeg at denne stillingen passer meg. (Dette er mer enn nok. En søknad skal være kortfattet, men gi arbeidsgiver et inntrykk av at du har det som trengs. Man skal være saklig og helst unngå "historier", slik jeg oppfattet dette avsnittet.) 

avsnitt 5: et godt arbeidsmiljø er for meg en viktig faktor fordi...blablabla... Dette kan jeg bidra med ved blant annet å legge grunnlag for god kommunikasjon samt være mottakelig for nye ideer. (Unngå å bruke frasen "jeg prøver". For mange kan dette oppfattes som halvhjertet.) 

Til sist råder jeg deg å gå gjennom setningsoppbygging. Her er det mye muntlig språk, og gir ikke det formelle inntrykket. Det kan du gi mer enn nok av på intervju 😊 

det var det jeg hadde. Ikke meningen å gjøre deg fornærmet eller lignende hvis det er tilfellet. Som sagt, mye bra 👍 masse lykke til! 🤞

Anonymkode: e659d...f28

Tusen takk for svar!

Jeg blir ikke fornærmet, har mye muntlig språk, må lære meg mer "formellt språk" og ta repitisjon av setningsoppbygging, noen tiips?

Blir bare glad for tiilbakemeldinger, jeg ønsker å bli god til å skrive søknader, så sitter meg det…..

Takk igjen!  :)

Anonymkode: 6f0f4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det lille jeg skal rette på, og det er kun detalje, er at det er noen små skrivefeil og grammatiske feil. De grammatise feilene gjør den litt utydelig og litt tungvindt å lese. Du har noe her, men få noen andre til å lese igjennom den. Og les den høyt for deg selv, la andre lese den høyt ut for deg, så ser du hva du må rette opp i. 

 

Anonymkode: 285f2...def

Derfor eg spør dere, skal gjøre hovedjobben SELV, men trenger vel litt veiledning, er så mange år siden jeg sist skrev.

Uff, jeg MÅ ikke ha gramatiske feil, da er det i nei bunken med en gang.

Anonymkode: 6f0f4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg får fortsette, snakker om motivert i hverfall :)

 

HI :):)

Anonymkode: 6f0f4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få lese igjennom min siste jobbsøknad hvis du vil? Har brukt den samme, med noen justeringer de siste årene og pga flytting har jeg skiftet jobb 3-4 ganger. Har alltid fått jobbene jeg har søkt på, bare opplevd en gang å ikke komme til intervju. Føler selv den er arbeidet godt med og forteller mye viktig med få ord. 

Kanskje det kan være til inspirasjon? Jeg har et godt faglig og akademisk språk, selvom det kanskje ikke kommer så ofte til uttrykk her på forumet 😂🙋🏻‍♀️

Send PM hvis du ønsker den 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, puffy123 skrev:

Du kan få lese igjennom min siste jobbsøknad hvis du vil? Har brukt den samme, med noen justeringer de siste årene og pga flytting har jeg skiftet jobb 3-4 ganger. Har alltid fått jobbene jeg har søkt på, bare opplevd en gang å ikke komme til intervju. Føler selv den er arbeidet godt med og forteller mye viktig med få ord. 

Kanskje det kan være til inspirasjon? Jeg har et godt faglig og akademisk språk, selvom det kanskje ikke kommer så ofte til uttrykk her på forumet 😂🙋🏻‍♀️

Send PM hvis du ønsker den 😊

Tusen takk! 

Det vil jeg gjerne :):)

Anonymkode: 6f0f4...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! 

Det vil jeg gjerne :):)

Anonymkode: 6f0f4...ab6

Kan du sende meg en melding her inne? 😊 så kan jeg sende deg den

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, puffy123 skrev:

Kan du sende meg en melding her inne? 😊 så kan jeg sende deg den

Har sendt en privat melding :)

Anonymkode: 6f0f4...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, puffy123 skrev:

Kan du sende meg en melding her inne? 😊 så kan jeg sende deg den

Kunne jeg også ha fått den? :phaedra: 

Anonymkode: 00460...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne jeg også ha fått den? :phaedra: 

Anonymkode: 00460...c5d

Ja, bare send meg en melding så kan jeg sende 🙋🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan lese korrektur for deg når du er ferdig. Du kan sende meg det endelige utkastet på PM - hvis du vil!   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Syns ikke dette var så galt, jeg. Det er ingen som skriver helt likt, jeg ville nok formulert noe annerledes, men det er ikke dermed sagt at jeg har "rett" og du har "feil". Du bør imidlertid lese korrektur en gang til, det er noen feil i teksten. 

Hvis dette er deg så kjør på. Lykke til! 

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sort skrev:

Jeg kan lese korrektur for deg når du er ferdig. Du kan sende meg det endelige utkastet på PM - hvis du vil!   

Takk :)

Anonymkode: 6f0f4...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Guile skrev:

Syns ikke dette var så galt, jeg. Det er ingen som skriver helt likt, jeg ville nok formulert noe annerledes, men det er ikke dermed sagt at jeg har "rett" og du har "feil". Du bør imidlertid lese korrektur en gang til, det er noen feil i teksten. 

Hvis dette er deg så kjør på. Lykke til! 

Jeg må bli skikkelig dyktig på jobbsøknadskriving, det er ikke godt nok slik det er nå.

Takk for svar :)

Anonymkode: 6f0f4...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...