Gå til innhold

Kvinne 27, for gammel til å være med familie på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et yngre søsken som ikke har fått de opplevelsene vi hadde som barn. Vi var samlet familie og reiste alltid bort på sommern. Lillesøster er mye yngre enn oss andre og har på en måte blitt alene barn. Aldri vært på ferier slik som oss og mamma ble alenemor så hun vokser opp i delt hjem. Nå planlegger eksen som har dame, og mamma ferie sammen slik at lillesøskenet mitt skal få opplevlesen av samlet familienpå ferie. Er jeg for gammel til å være med? Jeg har vært arbeidsledig i 2 år, skal begynne i september. Jeg er deprimert og går i behandling. Jeg har ikke skaffet meg noe eget liv og er redd jeg vil føle at vi er langt tilbake i fortiden og jeg liksom er med som en unge. Mens min yngre voksne bror og den enda yngre har jobb og sommerjobb og kanskje ikke vil være med, er jeg den eldste i flokken uten jobb for tiden. Og skal være med på familietur. Tror ikke jeg vil klare å nyte det. Men er jeg for gammel til det?

Anonymkode: 243d9...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, nei. Man kan da reise på familieferie uavhengig av alder!  Kjenner flere familier som drar på fler-generasjonsferie jevnlig.

Anonymkode: eb551...f97

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er aldri for gammel til å feriere med familien vel! Uansett hvor i livet man er. Selv skal jeg på ferie med mine foreldre i august, og jeg er 41😊

Anonymkode: c2994...f3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir aldri for gammel til å reise på ferie med familien sin. Jeg synes du skal bli med! :) 

Jeg dro forresten utenlands alene som deprimert for en liten stund siden. Jeg var også ganske redd for å ikke nyte det, men jeg kunne ikke trekke meg i siste liten. Jeg var veldig dårlig noen uker før. Det endte opp med at jeg hadde det veldig greit på de dagene jeg hadde planlagt noe. De dagene jeg ikke hadde noe planlagt var jeg ganske langt nede, men jeg tror nok at jeg sammenlagt ville ha hatt det verre hjemme alene i denne perioden. Du vil jo ha noen rundt deg på ferie, så det kan kanskje hjelpe litt på situasjonen. Jeg opplever det som bedre for depresjonen å ha planer og rutiner i hverdagen. 

 

Anonymkode: 4721d...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lurt å dra tilbake når du kjenner det slik du gjør. Det fordi minner vil bli innhentet, og du vil oppleve deg utilpass. Ting blir ikke som før, det er foreldre som må ta ansvar og gjøre det enkelt for deg å være der,og det ikke ditt ansvar. Derfor slik du skriver det så er det ikke lurt å gå tilbake siden dere ikke allerede nå har den dialogen som burde vært der nåå.

Anonymkode: 06357...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er aldri for gammel for familieferie. Jeg er 25 og kan fortsatt finne på å reise på ferie med bare foreldrene mine. Skjønner ikke hvorfor det skal være noen stor greie

Anonymkode: 5eb5e...8be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå planlegger eksen som har dame, og mamma ferie sammen slik at lillesøskenet mitt skal få opplevlesen av samlet familienpå ferie. Er jeg for gammel til å være med? Jeg har vært arbeidsledig i 2 år, skal begynne i september. Jeg er deprimert og går i behandling. Jeg har ikke skaffet meg noe eget liv og er redd jeg vil føle at vi er langt tilbake i fortiden og jeg liksom er med som en unge. Mens min yngre voksne bror og den enda yngre har jobb og sommerjobb og kanskje ikke vil være med, er jeg den eldste i flokken uten jobb for tiden.

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er aldri for gammel for familieferie. Jeg er 25 og kan fortsatt finne på å reise på ferie med bare foreldrene mine. Skjønner ikke hvorfor det skal være noen stor greie

Anonymkode: 5eb5e...8be

Les avsnittet ovenfor. Derfor ikke lurt.

Anonymkode: 06357...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lurt å dra tilbake når du kjenner det slik du gjør. Det fordi minner vil bli innhentet, og du vil oppleve deg utilpass. Ting blir ikke som før, det er foreldre som må ta ansvar og gjøre det enkelt for deg å være der,og det ikke ditt ansvar. Derfor slik du skriver det så er det ikke lurt å gå tilbake siden dere ikke allerede nå har den dialogen som burde vært der nåå.

Anonymkode: 06357...bbb

Jeg har ikke dårlige minner fra feriene om sommeren, men fra fortiden generelt. Det er bare at mitt andre voksne søsken er i jobb og tjener bra. Jeg ble syk og har vært ledig en stund, og føler meg som et barn igjen. Jeg er så flau over meg selv at jeg ikke tør å bruke så mye tid med andre, for de vil tro jeg er svak og lat. Har liksom ikke noe å fortelle. 
Så skal jeg liksom bli med på ferie, og enda rarere er det egentlig at mamma skal på ferie med eksmannen sin slik at barnet skal få en følelse av samlet familie. 

Anonymkode: 243d9...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på ferie :tommelopp: 

Plutselig er de borte. Seriøst, -det jeg ¨angrer på¨ er ikke det jeg gjorde med fammen, -men det jeg lot skure og gå...

KOZ DERE ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke dårlige minner fra feriene om sommeren, men fra fortiden generelt. Det er bare at mitt andre voksne søsken er i jobb og tjener bra. Jeg ble syk og har vært ledig en stund, og føler meg som et barn igjen. Jeg er så flau over meg selv at jeg ikke tør å bruke så mye tid med andre, for de vil tro jeg er svak og lat. Har liksom ikke noe å fortelle. 
Så skal jeg liksom bli med på ferie, og enda rarere er det egentlig at mamma skal på ferie med eksmannen sin slik at barnet skal få en følelse av samlet familie. 

Anonymkode: 243d9...a50

Det er ikke din oppgave å gå tilbake, At foreldre din har brukt to epoker på familie liv er iallfall ikke ditt ansvar, prioritet deg og ditt liv der du bor. Besytt deg selv og gjør det som gjør det god. Gleder meg når du kommer igang med jobb igjen og kan kjenne deg tilfreds. Du er unik og god.

Anonymkode: 06357...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...