Gå til innhold

En kan vel trygt gå ned i str i bh og øke cupen når en hekter på de indere hempene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kan vel trygt gå ned i str i bh og øke cupen når en hekter på de indere hempene?

Anonymkode: d56eb...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kan vel trygt gå ned i str i bh og øke cupen når en hekter på de indere hempene?

Anonymkode: d56eb...687

I følge de som selger bher skal nye bher hektes på ytterste hektene. Når bhen blir brukt og slappere i strikkennskal man kunne stramme den inn ved å bruke de innerste hektene. Men min erfaring med dyrt undertøy er at det ikke blir slakt i strikken før det er utslitt. Så jeg hekter på innerste hektet, hele tiden, ellers får jeg følelsen av at skuldrene på bhene faller ned. 

Prøv deg frem med hva du finner komfortabelt. Spør om du kan få pengene tilbake om du prøver hjemme og ikke blir fornøyd med størrelsen.

Anonymkode: 2507e...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men passer cuppene i den BH-en du bruker nå, og det bare er båndet rundt som er for stort?

Anonymkode: f6ddc...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men passer cuppene i den BH-en du bruker nå, og det bare er båndet rundt som er for stort?

Anonymkode: f6ddc...ec6

Jepp de sitter som et skudd.

 

Anonymkode: d56eb...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp de sitter som et skudd.

 

Anonymkode: d56eb...687

Bånde rundt som er litt for stor

 

Anonymkode: d56eb...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du ned i omkrets (tallet), og opp i cup (bokstaven). Så hvis du nå bruker f.eks. 85B, prøver du heller 80C. 

Anonymkode: f6ddc...ec6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kan vel trygt gå ned i str i bh og øke cupen når en hekter på de indere hempene?

Anonymkode: d56eb...687

Har du indere i bh'n? 😅 Spesielt, men sikkert trygt.👍😃

Anonymkode: f951e...8c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skal alltid begynne ytterst på hempene, så du har noe å gå på når BHen etterhvert vider seg ut. Hvis du begynner innerst, vil BHen raskt begynne skli oppover ryggen og ikke gi god nok støtte.
Det stemmer at dersom cupen passer godt nå, må du gå opp en cup-størrelse for å få tilsvarende cup med mindre bånd rundt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde ville gått ned en størrelse i omkrets og gått opp en cup størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal hun gå ned i størrelse på båndet (det skjønner jeg, om båndet er for langt) og opp i cup? Hvis cupene i den størrelsen hun har nå, "sitter som et skudd" som hun sier, så burde vel samme cup med kortere bånd passe puppene like godt? En B er vel en B uansett om det er 85B, 80B eller 75B?

Det blir selvfølgelig en annen sak hvis hun har feil størrelse slik en del har, dvs for liten cup og for langt bånd, eller for stor cup og for kort bånd... Men om cupen passer skal det i mine øyne ikke være noen grunn til å øke i cup automatisk fordi hun går ned i båndstørrelse.

Anonymkode: 04a1d...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal hun gå ned i størrelse på båndet (det skjønner jeg, om båndet er for langt) og opp i cup? Hvis cupene i den størrelsen hun har nå, "sitter som et skudd" som hun sier, så burde vel samme cup med kortere bånd passe puppene like godt? En B er vel en B uansett om det er 85B, 80B eller 75B?

Det blir selvfølgelig en annen sak hvis hun har feil størrelse slik en del har, dvs for liten cup og for langt bånd, eller for stor cup og for kort bånd... Men om cupen passer skal det i mine øyne ikke være noen grunn til å øke i cup automatisk fordi hun går ned i båndstørrelse.

Anonymkode: 04a1d...7fd

Fordi at cupen i 85B er den samme som cupen i 80C, som er den samme som i 75D og 70E og 65F.

Anonymkode: aba0e...8ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi at cupen i 85B er den samme som cupen i 80C, som er den samme som i 75D og 70E og 65F.

Anonymkode: aba0e...8ac

Er det virkelig sånn? 🤔 😳

Anonymkode: 04a1d...7fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig sånn? 🤔 😳

Anonymkode: 04a1d...7fd

Gå inn i en butikk som selger BHer. Ta med den størrelsen du pleier bruke, og ta med en størrelse større i omkrets og en størrelse mindre i cup, eller en størrelse mindre i omkrets og en størrelse større i cup.

Altså, hvis du bruker 75D til vanlig, så ta med deg enten 80C eller 70E av samme BH inn i prøverommet. 

Da vil du se at de to er såkalte tvillingstørrelser. 

Anonymkode: aba0e...8ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig sånn? 🤔 😳

Anonymkode: 04a1d...7fd

Ja, størrelsen på cupen er avhengig av omkretsen. Hvis du øker omkretsen med en størrelse, vil cupen øke tilsvarende en størrelse selv om bokstaven er den samme. 

Alle BHene på bildet under har D-cup, men likevel ulik størrelse fordi omkretsen er ulik. 

3pJxRRa.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må egentlig bare prøve seg fram. 
Enkelte BH'er bruker jeg 75A, andre 70B, noen må jeg ha 75B. 
Der en passer kjempefint i 70B, så passer en annen 70B absolutt ikke, og noen passer ikke uansett hvilken størrelse jeg prøver. 

Anonymkode: bbc03...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...