Gå til innhold

Planlagt ks m/narkose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barn kan dø under normal fødsel og. Det er ikke sånn at når man går under narkose dør barnet vis det går et sekund for mye. Og som jeg har skrevet og. Planlagt betyr at de har langt mere kontroll enn under fks haste keisersnitt hvor barnets liv alt står i fare. 

Og jeg har alt sammenlignet denne agressivitete med folk som drikker og røyker. Dere virker ikke akuratt så fokusert på det siden dere kaster bort tiden her. 

Samme med kvinner med fysiske grunner til at leger fraråder dem å få barn. Gå å klag på dem istede. Fordi du gjør ikke annent enn å kaste bort tiden din her. 

Du har ingen rett til å dømme min evne til å ha et barn basert på mitt valg i fødsel. Spesielt når det er mere som min siste vei ut. Kan godt døde naturlig og drepe barnet pga stress og panikk. Så ingenting er risiko fritt. 

Jeg er frisk,drikker ikke, røyker ikke,bruker ikke dop, er ikke overvektig, kjører faktisk ikke bil så bruker å gå, ikke spiser jeg mye godteri og fetende mat. Ikke har jeg helseplager. Jeg har langt mindre risiko faktorer. Og som jeg sier legene lar meg ikke gjøre det om de mener det 100% sikkert vil skade barnet eller drepe den. 

Så om du synes det gjør meg til en dårlig mor så fint for deg. Du blir aldri å møte meg. Og om jeg møter deg å du sier noe sånt til meg så skal jeg fint si at du aldri blir å se meg igjen. Negative mennesker er verdens farligste gift.

Anonymkode: a8c1d...402

Hvorfor sammenligner du det? At andre drikker og røyker som svanger, gjør ikke ditt valg noe bedre. 

Du kommer med sammenligninger som om du er 14 og fryktelig umoden. 

Anonymkode: 95909...645

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Oblivion skrev:

Sorry for at jeg snakket med typen min og han hjalp meg til å innse at vi kan klare ting sammen. 

Og som jeg sier gjentatte ganger bådde her og der. Så er ikke dette noe som skal skje på 5-10 år. Å du kan egentlig ikke bedømme om jeg er klar for barn eller ikke basert på to forum innlegg? For alt jeg vet var du en 12 år gammel mor med en unge som fikk en pedofil stefar som voldtok det. Vet jo aldri ei? 

Dere må slutte dømme folk basert på få ting dere leser.. Dere danner bilder i hode deres om hvem jeg er utenfor her. Jeg er bare noen som vil oppleve å bli mor. Som har få veier å gå. Som jeg skrev på adopsjon så hadde jeg elsket å fostret eller adoptert eller begge dele. Jeg elsker tanken på å kunne gi noen et bedre liv som de barna faktisk fortjener. Men fordi jeg har en mild psykisk lidelse som gjør meg litt ekstra trist og litt ekstra glad noen ganger ( Ikke nå lengere pga medisiner og terapi ) så betyr ikke det at jeg ikke er klar for barn. Det betyr bare at jeg ikke lever et A4 liv og at jeg må sloss litt hardere for å få et normalt liv. Det gjør meg ikke uverdig et barn. Det gjør meg sterk. 

Kunne gitt opp. Kunne sterilisert meg ved å ta opp et lån. Kunne funnet meg en partner som ikke vil ha barn. Kunne nektet gå på medisiner og ikke går til terapi. Jeg er i det minste ikke så barnslig at jeg bedømmer andres evner til å ta vare på barna demmes ut ifra et par setninger på nettet. 

Om jeg blir en så jævlig mor som dere tror så blir den tatt av barnevernet. Og det påvirker ikke noen av dere. Elle jeg kan være den mest støttende, forståelse fulle, livserfarte moren noen av dere noen gang har møtt. 

Dere vet ikke noen ting om meg. Og jeg ba aldri om å bli dømt verken her eller der. Jeg synes virkelig syn på det faktumet at flere av dere er mødre og sitter her å trykker et annen kvinnfolk nede. Jeg håper barna deres lærer at den oppførselen dere viser her inne ikke er snilt. Verden trenger mindre dømmende folk og mere positive mennesker som er villige til å finne en løsning istede for å dømme en fremmed på nettet.

Jeg har sagt mitt. Jeg ser at dette bare bringer mere og mere negativitet. Og det gir meg nesten litt lyst til å vente hvertfall 20 år før jeg får barn så de slipper vokse opp med mennesker som dere rundt dem når de er voksne nok til å spørre om hjelp selv. Dere er seriøst et av de mest giftigete miljøene jeg har opplevd i hele mitt liv. Ha en fantastisk fin dag vidre. Og prøv å tenk litt mere positivt. Det gir for et bedre liv. Og et bedre hjerte. 

Det er vel nettopp fordi vi har barnog har vært gjennom fødsel osv selv at vi kan si ut fra innleggene dine at det kanskje ikke er så smart å få barn når du sliter så mye som du gjør? 

Anonymkode: 95909...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror for øvrig ikke på deg. Hvis du fikk henvisning til sterilisering når du var under 25 er det et unntak fra lovens hovedregel, og du måtte i så fall gjennom en nemd for å få godkjennelse. Hvis du så hadde fått det, ville du fått støttet inngrepet av staten. Du måtte ikke tatt noe lån for å bli sterilisert, siden det bare er ca. 6000 kroner i egenandel. Så jeg tror du finner på denne steriliseringshistorien for å støtte din sak om at du burde bli lagt i narkose under fødsel. 

Anonymkode: fa732...ede

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn og å ha barn kan ikke planlegges slik det virker som om du tror det kan. Flott at samboeren din kan følge barnet på vaksiner og vise at han donerer blod, men hva gjør du når samboer en dag er langt borte på noe og barnet brekker armen? Da må barnet ha kanyle, muligens narkose og operasjon. Slike ting skjer og kan ikke planlegges eller kontrolleres. 

Det samme gjelder fødsel. Hva om fødselen kommer i gang før planlagt keisersnitt? 

Du sier at man må ha sprøyte "i fitta" hvis man revner, og at man kjenner hvert stikk, som om du har gjort det 15 ganger før, men for de aller fleste er underlivet ganske numment etter en fødsel, så sprøyter og sting kjenner man lite til. 

Og man Må ikke ha epidural når man føder. For veldig mange er lystgass mer enn nok smertelindring. 

Jeg har hatt både naturlig fødsel og kstastrofesnitt i narkose, og når det kommer til følelse av å bli invadert (og antall sprøytestikk) så var keisersnitt desidert verst. Jeg våknet jo med stifter i huden min som stakk og dro hver gang jeg beveget meg, måtte ta blodfortynnende sprøyter hver dag og måtte i tillegg sette utrolig mange venefloner fordi jeg mistet mye blod og derfor måtte få jern som stadig vekk ødela årene så de måtte stikke ny. 

Flott at du vil undersøke muligheten for planlagt KS i narkose, men du burde også være åpen for å undersøke andre aspekter rundt graviditet og fødsel. Faktum er at de timene en naturlig fødsel tar involverer mye mindre sprøyter enn en graviditet og veldig mye mindre enn et keisersnitt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye angst, ekstremt kontrollbehov og bipolar lidelse så bør du avvente barn. Tankesettet ditt virker umodent, og med vitende og vilje å bringe et barn inn i dette er egoistisk. Det er ikke enkelt for barn å vokse opp med en psykisk syk forelder. 

Når en lege har anbefalt sterilisering av en ung kvinne så er det nok svært gode grunner til det. 

Råder deg til å vente til du får skikkelig hjelp med kontrollbehovet. Kanskje Ingvar Wilhelmsen kunne være bra for deg, men vet ikke om han tar pasienter lenger. 

 

Anonymkode: 8fe73...2a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

En venninne av meg fikk planlagt ks med narkose. var ikke noe problem i det hele tatt. Var på et av Norges største sykehus. Dette var pga av at hun hadde angst for å være våken under inngrepet. Anbefaler deg å snakke med jordmor/gynekog/anestesilege om dette. Lykke til!

Anonymkode: ea6e8...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med så mye angst, ekstremt kontrollbehov og bipolar lidelse så bør du avvente barn. Tankesettet ditt virker umodent, og med vitende og vilje å bringe et barn inn i dette er egoistisk. Det er ikke enkelt for barn å vokse opp med en psykisk syk forelder. 

Når en lege har anbefalt sterilisering av en ung kvinne så er det nok svært gode grunner til det. 

Råder deg til å vente til du får skikkelig hjelp med kontrollbehovet. Kanskje Ingvar Wilhelmsen kunne være bra for deg, men vet ikke om han tar pasienter lenger. 

 

Anonymkode: 8fe73...2a9

Dette. 

Anonymkode: 63b48...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert vaginal fødsel, og det å bli lagt i narkose i etterkant om du må sy? Epidural under vaginal fødsel er ikke obligatorisk. Det er et tilbud 😊 Jeg vet ikke hvor mange sprøyter man må ta i et svangerskap, men det er noe du kan ta med jordmor. Det er lurt å ha en legeerklæring på fobien slik at de har det tilgjengelig og vet hvordan de skal ta hensyn til deg under graviditet/fødsel. Du er garantert ikke den første de har hatt med sprøytefobi. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke ta epidural for å føde. Mange med sprøyteskrekk som takker nei. 

Anonymkode: 1ec30...762

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du legen min? Nei. Spurte jeg om jeg får narkose under planlagt keiser snitt? Nei. Jeg vet folk får det. Jeg vet legen min kan si nei. Jeg er ute etter erfaringer ikke folk som tror de vet bedre enn legen min :) så gå å lek høy på pæra en annen plass. 

Anonymkode: a8c1d...402

Du stiller det som et spørsmål i overskriften, så ja da regner jeg faktisk med at det er hovedspørsmålet ditt! Hvis ikke, så må du jaggu bli bedre på å skrive. Ellers tror jeg du troller, ingen oppegående folk er så nesevise og sure.. haha, skaff deg et liv sier jeg. Og nei, folk får ikke narkose på elektivt keisersnitt fordi de vil det.

Anonymkode: 02421...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

En venninne av meg fikk planlagt ks med narkose. var ikke noe problem i det hele tatt. Var på et av Norges største sykehus. Dette var pga av at hun hadde angst for å være våken under inngrepet. Anbefaler deg å snakke med jordmor/gynekog/anestesilege om dette. Lykke til!

Anonymkode: ea6e8...d09

Skremmende! Ekstra fare for barnet og det er svært få som får dette innvilget.. 

Anonymkode: 02421...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende! Ekstra fare for barnet og det er svært få som får dette innvilget.. 

Anonymkode: 02421...67c

Hun hadde antagelig allerede et planlagt keisersnitt. Å utføre keisersnitt på en pasient som har angst for inngrepet, er en risiko. 

Til det ts lurer på, så utføres det planlagte keisersnitt i narkose, men dette innvilges ikke uten videre. Det innebærer en ikke ubetydelig risiko.Og i ts sitt tilfelle håper hun på å få dette innvilget før hun i det hele tatt er gravid, noe helsevesenet er særs restriktive til. 

Anonymkode: b6f5b...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...