Gå til innhold

Dere som testet tidlig positivt. Satt spiren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som har testet positivt flere dager før mens. Kom mensturasjon (kjemisk abort), eller satt spiren? 

Anonymkode: 675cc...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet positivt 10 DPO, er nå 8 uker på vei. Har sett to embryo på ultralyd, antagelig derfor jeg testet tidlig positivt. 

Men alt kan enda skje 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 12836...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt 10 dpo og spiren er 32 uker i dag :) 

Hadde kjemisk i syklusen før dette og da fikk jeg ikke positiv test før samme dag som mensen kom, ca. 14 dpo om jeg ikke husker feil.

Det finnes mange grunner til at man mister, så dette varierer nok fra person til person, tipper jeg, men for min del tror jeg at det var snakk om en streifer, altså et befruktet egg som ikke rakk å feste seg skikkelig. Siden egget ikke var skikkelig festet så var kroppen treg med å få i gang produksjonen av hcg. Testet forøvrig negativt igjen et par dager etterpå.

Anonymkode: 170e1...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt med tidlig graviditetstest 10 dpo og jeg er nå 15+2 uker på vei 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt 9dpo og spiren er nå 29 uker😊

Anonymkode: 30b46...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt 5 dager før mensen, nå er "spiren" 1.5 år gammel 😊

Anonymkode: aed80...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testet positivt dpo 11, han er 9 måneder gammel nå. 

Anonymkode: a0950...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som testet positivt tidlig og som er langt på vei/har fått barn:

Gjorde dere noe for å slippe å bekymre dere hele tiden? Jeg er nå 4+3, men livredd for at det ikke skal vare og ende i en baby. Er jo for tidlig med UL. Tok noen blodprøve for å følge med på hcg stigningen? Graviditetstest med ukeindikator for å se at den steg i antall uker?

Tar gjerne i mot noen råd, vet jo at det er lite jeg kan gjøre til og fra, men... :) Ikke Ts forresten

 

Anonymkode: 802c2...802

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til alle som testet positivt tidlig og som er langt på vei/har fått barn:

Gjorde dere noe for å slippe å bekymre dere hele tiden? Jeg er nå 4+3, men livredd for at det ikke skal vare og ende i en baby. Er jo for tidlig med UL. Tok noen blodprøve for å følge med på hcg stigningen? Graviditetstest med ukeindikator for å se at den steg i antall uker?

Tar gjerne i mot noen råd, vet jo at det er lite jeg kan gjøre til og fra, men... :) Ikke Ts forresten

 

Anonymkode: 802c2...802

Signerer denne.

Er 4+2 og har de samme tankene som deg. Vurderer liksom å ta en test bare for å vite, men prøver også å ikke bekymre meg..

Anonymkode: c3eec...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ultrasvak strek 9 dpo og positiv digital 10 dpo😊 er 21+0 i dag 👏🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne.

Er 4+2 og har de samme tankene som deg. Vurderer liksom å ta en test bare for å vite, men prøver også å ikke bekymre meg..

Anonymkode: c3eec...9b8

Har faktisk bestilt meg 2 stk graviditetstester med ukeindikator for å følge med om den stiger i antall uker.. 🙄 #førstegangs #altforbekymret

Anonymkode: 802c2...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt 9 dpo, er 21 uker på vei nå :) 

Testet til ca 14 dpo, da hadde jeg ikke flere vanlige tester igjen. En av disse var digital som viste 1-2. Testet med digital også en og to uker etter, for å se 2-3 og 3+. Er ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se, hadde en god følelse og prøvde å tenke positivt. Målte faktisk HCG ja, som en ekstra bekreftelse. Tok UL i uke 8 og i uke 13. 

Anonymkode: ea633...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sønnen min er 11 uker nå ❤️ men det var litt problemer på veien, men tror ikke det er pga jeg testet tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Til alle som testet positivt tidlig og som er langt på vei/har fått barn:

Gjorde dere noe for å slippe å bekymre dere hele tiden? Jeg er nå 4+3, men livredd for at det ikke skal vare og ende i en baby. Er jo for tidlig med UL. Tok noen blodprøve for å følge med på hcg stigningen? Graviditetstest med ukeindikator for å se at den steg i antall uker?

Tar gjerne i mot noen råd, vet jo at det er lite jeg kan gjøre til og fra, men... :) Ikke Ts forresten

 

Anonymkode: 802c2...802

Jeg testet positivt 7dpo med tvillinger :) er 14 uker. 

Jeg tok blodprøve to ganger for å se utviklingen var også det som fikk meg til å ta tidlig ultralyd i uke 6. Hadde veldig høye verdier. Viste seg å være tvillinger så mulig derfor jeg også fikk positiv test så tidlig. 

Er veldig vanskelig å gi råd om å slappe av da vi alle stresser mye de 12 første ukene. Men vit at for hver dag som går minsker risikoen for å miste. Jeg tok ukesindikator frem til 3+ så sluttet jeg å teste unødvendig da man bare stresser. 

Og husk at det i de fleste tilfeller går bra :) anbefaler også en tidlig ultralyd så du får slappet mer av om du ser hjertet slå. Da er risiko mye mindre for å miste. Anbefaler å ta tidligst etter uke 7. 

Anonymkode: 055c8...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet og fått positiv 8 og 9 dpo, hvor den på 8 dpo resulterte i barn og den 9 dpo i kjemisk i uke 4. Og så er jeg gravid i uke 14 nå nå, samt har hatt en kjemisk, hvor jeg ikke testet tidlig (testet når mensen ikke kom som forventet).

Anonymkode: 0485c...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...