Gå til innhold

Hvis du gjør en liten feil så går jeg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En  gang kom han flere timer for sent til en avtale med meg. Da jeg ikke var videre blid ville han avslutte. 

 

Anonymkode: 55647...5b6

Da var altså min reaksjon feil. 

Anonymkode: 55647...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svarer ikke ordentlig. Han har hatt langt forhold og voksne barn.

Anonymkode: 55647...5b6

Med "feil" så antar i hvert fall jeg at han mener utroskap i noen form. Om så bare en tett dans eller klem, liksom, siden han sier "liten" feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da var altså min reaksjon feil. 

Anonymkode: 55647...5b6

Så han vil slå opp med deg hvis du ytrer din mening?

Anonymkode: 80ce6...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En  gang kom han flere timer for sent til en avtale med meg. Da jeg ikke var videre blid ville han avslutte. 

Anonymkode: 55647...5b6

Jeg har kun ett spørsmål, jeg: Hva er det som gjør at du finner deg i å bli behandlet slik?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som en av mine ekser ,gikk på tå hev for var redd for å gjøre feil, og hjelpe meg visst han gjorde noe, f.eks komme altfor seint til en avtale,visst jeg da var litt sint,ble det ett sant hel*#* og han truet med å gå og ble rasende på meg..Skjønner ikke nå hvorfor jeg ikke bare gikk,men var bare noe med han som gjorde at jeg ble værende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er selve definisjonen på kontrollerende å love sterke reaksjoner på vage overtredelser. Det andre er jo bare å ha grenser. 

Anonymkode: 80ce6...61b

Nei, kontrollerende er noe helt annet:

 

Se her;

SETTE BARNA OPP MOT PARTNER:
True med å kontakte barnevernet dersom partner vil reise, beskrive partneren på en krenkende måte overfor barna.
TRUSLER:
Utsette partner for trusler om å skade slektninger, venner eller arbeidskollegaer. True med å sette ut rykter om partner til de samme.
DOMINERENDE ATFERD:
Konstant kritikk, ta alle avgjørelser i familien, krenke partner i påsyn av andre.
SETTE PARTNER I FORLEGENHET:
Foreta handlinger i det offentlige rom som ydmyker partneren.
ISOLASJON
Kontrollere hva partneren gjør, hvor partneren er, og hvem partneren er sammen med. Kontroll på hva partner snakker med andre om.
Økonomisk vold: Kontrollere finansielle ressurser eller økonomi.

 

Kilde:

https://gudbrandsdal-krisesenter.no/hva_er_vold_/kontrollerende_adferd/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En  gang kom han flere timer for sent til en avtale med meg. Da jeg ikke var videre blid ville han avslutte. 

 

Anonymkode: 55647...5b6

Ja da var det over da ? Kommer nye opplysninger hele tiden ? Kan du ta med det meste med en gang ? Virker som det tilpasses svarene. Du søker drama og oppmerksomhet ? Vi kan ikke løse dette, Bare gå, bli ferdig

Anonymkode: 7f865...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten feil betyr 

 

"Snakke med andre menn, gå bak ryggen, være utro bl.a"

Anonymkode: 68687...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjør en liten feil så går jeg..

Hei! Vi lever ikke lenger etter regelen "til døden skiller oss ad" heldigvis, men det får da være måte på. Her har vedkommende beveget seg fra et ytterpunkt og over til et annet. 

Det burde være en mellomting, det bør være rom for å gjøre feil i en relasjon uten at det skal medføre brudd. Realiteten er faktisk slik at mennesker kan og gjør ofte feil. Det finnes selvfølgelig "feil" som er uakseptable , "feil" som f.eks utroskap. 

Men ved å presisere at en liten feil ikke er lovlig så betyr det i store trekk at han kan gå ifra deg om middagen ikke er varm nok.

Dette innebærer at du hele tiden vil gå rundt på eggeskall, at du må være lydig og perfekt. At du hele tiden er opp til evaluasjon og vurdering, og om du ikke består på alle punkter så går han rett og slett ifra deg. På sikt ville dette stresse å bryte deg ned ettersom dette vil påføre deg et stort usikkerhetsmoment, du kan aldri stole på at han er der for deg eller vil bli værende med deg. 

Et annet ord for denne praksisen er "psykisk terror".

Denne trusselen han serverte var designet for å få kontroll over deg. 

Mitt råd er at du gjør det slutt og at du forteller han i klare ordelag at trusler finner du deg ikke i. Det er viktig å sette grenser for hva en selv tillater av behandling, og denne behandlingen han gir deg er ikke bra for helsa di. 

Tvi tvi!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De møtes enda liksom uten at jeg vet .

Anonymkode: 55647...5b6

Vet du ikke, hvordan kan du da påstå det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HansErik skrev:

Nei, kontrollerende er noe helt annet:...

Et element av kontrollerende adferd er å ikke gi klare regler for hva som er "riktig" adferd, for da vil offeret etterhvert fokusere all energi på å finne ut nettopp hva riktig oppførsel betyr denne uka. For det forandrer seg, ettersom ordinære regler ikke vil tøyle vedkommendes sjalusi og kontrollbehov.

Det starter kanskje med, "ikke dans tett med andre", og ender i "den mannen virket interessert i deg så du må ha flørtet med ham, din hore". 

Anonymkode: 80ce6...61b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HansErik skrev:

Nei, kontrollerende er noe helt annet:

 

Se her;

SETTE BARNA OPP MOT PARTNER:
True med å kontakte barnevernet dersom partner vil reise, beskrive partneren på en krenkende måte overfor barna.
TRUSLER:
Utsette partner for trusler om å skade slektninger, venner eller arbeidskollegaer. True med å sette ut rykter om partner til de samme.
DOMINERENDE ATFERD:
Konstant kritikk, ta alle avgjørelser i familien, krenke partner i påsyn av andre.
SETTE PARTNER I FORLEGENHET:
Foreta handlinger i det offentlige rom som ydmyker partneren.
ISOLASJON
Kontrollere hva partneren gjør, hvor partneren er, og hvem partneren er sammen med. Kontroll på hva partner snakker med andre om.
Økonomisk vold: Kontrollere finansielle ressurser eller økonomi.

 

Kilde:

https://gudbrandsdal-krisesenter.no/hva_er_vold_/kontrollerende_adferd/

Dette er ikke noen uttømmende liste eller fasitsvar på hva det betyr å være kontrollerende. Det er en liste med eksempler, som man kanskje kan kjenne seg igjen i. Det er ikke sånn at dersom man opplever kontroll som ikke samsvarer eksakt med denne listen, så er det ikke kontroll. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ringte nå. Har forsatt ikke sett det jeg la ut på hans side...

Ble ikke sur ihvertfall men sletter i morgen om han ikke har svart da jeg blir flau.

Anonymkode: 55647...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får selv ett problem her. Han svarer ikke jeg føler meg dum som skrev det. Han sier han ikke finner det. Er nok løgn da jeg la det på hans vegg. Andre har skrevet før på hans vegg og han har svart fort.

Slette innlegget som jeg føler han vil? Eller la det stå og jeg føler meg dum?

Anonymkode: 55647...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sessan84 skrev:

Dette er ikke noen uttømmende liste eller fasitsvar på hva det betyr å være kontrollerende. Det er en liste med eksempler, som man kanskje kan kjenne seg igjen i. Det er ikke sånn at dersom man opplever kontroll som ikke samsvarer eksakt med denne listen, så er det ikke kontroll. 

Enig i det men han kontrollerer ikke på noen måte ved å si han går.

Det er ingen type kontroll å si jeg går om du gjør en liten feil eller lignende. Det er ren info , om at han har grenser. Det som er problemet er at han ikke vil snakke om det, eller om hun har spurt direkte, hva er det du mener. Forklar, Og svarer han ikke på det, vel da er det bare å avslutte. Da er han ikke kontrollerende , men konfliktsky og delvis psykopatisk( Diagnose utgått)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et element av kontrollerende adferd er å ikke gi klare regler for hva som er "riktig" adferd, for da vil offeret etterhvert fokusere all energi på å finne ut nettopp hva riktig oppførsel betyr denne uka. For det forandrer seg, ettersom ordinære regler ikke vil tøyle vedkommendes sjalusi og kontrollbehov.

Det starter kanskje med, "ikke dans tett med andre", og ender i "den mannen virket interessert i deg så du må ha flørtet med ham, din hore". 

Anonymkode: 80ce6...61b

Vel, det er fremdeles ikke kontrollerende, det er manipulerende. Og det er en psykopats adferd, Utøve kontroll er mer sammensatt. Menenr nå jeg, det er hvor er du nå, hvem er du med, du er hjemme senest kl, osv,

Det starter kanskje med, "ikke dans tett med andre", og ender i "den mannen virket interessert i deg så du må ha flørtet med ham, din hore". 

Det der er syklig sjalusi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette sa kjæresten i starten av forholdet for en god stund siden.

Aner forsatt ikke hva han mener...

Anonymkode: 55647...5b6

Test han ut da vel, begynn å gjør masse 'feil'. Fin sommeraktivitet i grunn. 

Synes det forslaget med å ha for lite salt i pastavannet var en god start. Glem gjær i bollene, ta rosmarin i stedet for basilikum, ta på deg buksa feil vei, smatt så matrestene faller ut av munnen... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vintage skrev:

Jeg har kun ett spørsmål, jeg: Hva er det som gjør at du finner deg i å bli behandlet slik?

Hundre ganger dette!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er en litt manipulerende beskjed. Det er greit å ha klare grenser som at "jeg finner meg ikke i utroskap" eller "at du aldri tar kontakt med meg", men når det blir så generelt som "gjør du en liten feil så går jeg" så blir det mer som en trussel. Det hadde jeg ikke giddet for å si det sånn, og når et forhold begynner på den måten så sier det ganske mye om partneren. 

Anonymkode: b2d36...254

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Jeg merker at han er en veldig usikker person fordi dette høres ut som en tilstand og en advarsell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...