Gå til innhold

Hvis du gjør en liten feil så går jeg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Bl.a. på bakgrunn av tidligere erfaringer med langvarige forhold, sa jeg det samme til min partner ved starten av nåværende forhold. Jeg gjorde det klart at hvis jeg ikke er fornøyd med oppførselen hennes, kommer jeg ikke til å bli sint og jeg kommer ikke til å diskutere. Jeg er ikke interessert i å «kjempe for» å holde et forhold i live. Med meg får en partner bare en sjanse.

«Feil» i mine øyne er ikke bare illojalitet i form av utroskap e.l., men mas, selvopptatthet, sutring mv.. Det står henne selvsagt helt fritt å gå når hun måtte ønske.

Uten at jeg har behøvd å gå veldig i detalj om hva jeg ikke aksepterer, har ordningen fungert bra. Vært sammen i fem år.

Anonymkode: 023bd...d1e

Det høres egentlig fryktelig trist ut å tenke på den måten... 

Anonymkode: 8d2a3...302

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bl.a. på bakgrunn av tidligere erfaringer med langvarige forhold, sa jeg det samme til min partner ved starten av nåværende forhold. Jeg gjorde det klart at hvis jeg ikke er fornøyd med oppførselen hennes, kommer jeg ikke til å bli sint og jeg kommer ikke til å diskutere. Jeg er ikke interessert i å «kjempe for» å holde et forhold i live. Med meg får en partner bare en sjanse.

«Feil» i mine øyne er ikke bare illojalitet i form av utroskap e.l., men mas, selvopptatthet, sutring mv.. Det står henne selvsagt helt fritt å gå når hun måtte ønske.

Uten at jeg har behøvd å gå veldig i detalj om hva jeg ikke aksepterer, har ordningen fungert bra. Vært sammen i fem år.

Anonymkode: 023bd...d1e

Men hvorfor trenger man en slik "ordning" i det hele tatt? Sier det seg ikke selv at man går fra et forhold dersom det å bli i forholdet er verre enn ikke å bli i det? Vi har vel alle dels underforståtte og dels eksplisitte "avtaler" med vår partner om at vi har en grense, og at dersom den grensen krysses, samme hvor den måtte være, så er det over? 

Anonymkode: 372ba...1a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg føler og. Han sier ikke hva. Sa bare at det kunne være han ikke gikk ved stor feil, men gikk ved liten.

Han er bortreist nå så skrev jeg at jeg savnet han på hans fb.  Nå tenker jeg at det kanskje var feil?

Anonymkode: 55647...5b6

Da har han allerede fått deg på tå hev. Ønsker du dette?

Anonymkode: bb1b2...387

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bl.a. på bakgrunn av tidligere erfaringer med langvarige forhold, sa jeg det samme til min partner ved starten av nåværende forhold. Jeg gjorde det klart at hvis jeg ikke er fornøyd med oppførselen hennes, kommer jeg ikke til å bli sint og jeg kommer ikke til å diskutere. Jeg er ikke interessert i å «kjempe for» å holde et forhold i live. Med meg får en partner bare en sjanse.

«Feil» i mine øyne er ikke bare illojalitet i form av utroskap e.l., men mas, selvopptatthet, sutring mv.. Det står henne selvsagt helt fritt å gå når hun måtte ønske.

Uten at jeg har behøvd å gå veldig i detalj om hva jeg ikke aksepterer, har ordningen fungert bra. Vært sammen i fem år.

Anonymkode: 023bd...d1e

En sånn kjæreste kunne jeg aldri hatt. 

Jeg skal kunne være meg selv, ta opp vanskelige ting, grine, klage, diskutere, bli sjalu, være urimelig (innen visse grenser selvfølgelig) osv uten å være redd for at partneren min skal gå fra meg. Hvis ikke vil du aldri klare å ha et langt forhold. Man må tåle litt. Alle har negative sider. Fem år er ikke lenge i et forhold. 

Anonymkode: e5e90...5e6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle svart Ja, og der gjorde du en feil ved å true meg og så dra din kos. Ikke sunt det der. 

Anonymkode: 2a181...f08

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sånn kjæreste kunne jeg aldri hatt. 

Jeg skal kunne være meg selv, ta opp vanskelige ting, grine, klage, diskutere, bli sjalu, være urimelig (innen visse grenser selvfølgelig) osv uten å være redd for at partneren min skal gå fra meg. Hvis ikke vil du aldri klare å ha et langt forhold. Man må tåle litt. Alle har negative sider. Fem år er ikke lenge i et forhold. 

Anonymkode: e5e90...5e6

Samme her. 

Anonymkode: 269f5...39f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut i det hele tatt. Han truer deg faktisk. 

Er du mye yngre?

Anonymkode: 4cd37...86b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg føler og. Han sier ikke hva. Sa bare at det kunne være han ikke gikk ved stor feil, men gikk ved liten.

Han er bortreist nå så skrev jeg at jeg savnet han på hans fb.  Nå tenker jeg at det kanskje var feil?

Anonymkode: 55647...5b6

Hvorfor ikke som melding, det virker litt markeringsbehov her, er nok det han advarte deg mot, du eier meg ikke, vi er frie men valgt å dele tid og liv sammen. Så pass på, ikke ha eiertrang, gi tillit og gå om du ikke er trygg eller trives og får tillit. Det må ofte til for å få i gang en samtale om utfordringer. Men at det ligger noe under at han sier det er jeg sikker på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke bra ut i det hele tatt. Han truer deg faktisk. 

Er du mye yngre?

Anonymkode: 4cd37...86b

Må spørre, hva er det han truer med ? Han er klar og tydelig på at han går om det skjer. Tipper det henger sammen med slutten i forrige forhold. Han vet hva han ikke vil ha. Og jeg tror hun innerst inne vet hva han mener. Uansett, å sutre her hjelper lite, vil han ikke utdype, kan hun bare avslutte. Det hadde jeg gjort . Men igjen er dette en trussel, Nei! Er det vold ? Nei Er det kontrollerende NEI. Det er et forsøk på å si hva han ikke vil ha i et forhold, og henviser nok til flørt, utroskap, nærhet ,ed en annen en han. Tipper hans forrige var utro, derfor er de skilt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. 

Anonymkode: 269f5...39f

Urimelig, hallo det er den sikre veien til brudd!! Vi gutter aksepterer mye, men ikke det.

Med unnatak av de desperate som ellers ikke får seg noe

Anonymkode: 7f865...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk legit å fortelle at hvis du trår over grensen som er sånn og sånn, så er dette over. Men sånn totalt uspesifikt er ikke bra, du får si akkurat det samme tilbake.

Anonymkode: fa5c0...a7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette sa kjæresten i starten av forholdet for en god stund siden.

Aner forsatt ikke hva han mener...

Anonymkode: 55647...5b6

Det er noe han sier for å ha makt over deg og forholdet er kun basert på kontrollbehov og for å dra deg ned. Mitt råd er å dra så fort som mulig. Har selv vært borti sånne menn og de mishandler deg psykisk og gjør deg til et nervevrak. Kjenner jeg blir forbanna på sånne åndssvake mennesker.

Anonymkode: e3f42...1c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, HansErik skrev:

Er det kontrollerende NEI. Det er et forsøk på å si hva han ikke vil ha i et forhold, og henviser nok til flørt, utroskap, nærhet ,ed en annen en han. Tipper hans forrige var utro, derfor er de skilt nå.

Det er selve definisjonen på kontrollerende å love sterke reaksjoner på vage overtredelser. Det andre er jo bare å ha grenser. 

Anonymkode: 80ce6...61b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sånn kjæreste kunne jeg aldri hatt. 

Jeg skal kunne være meg selv, ta opp vanskelige ting, grine, klage, diskutere, bli sjalu, være urimelig (innen visse grenser selvfølgelig) osv uten å være redd for at partneren min skal gå fra meg. Hvis ikke vil du aldri klare å ha et langt forhold. Man må tåle litt. Alle har negative sider. Fem år er ikke lenge i et forhold. 

Anonymkode: e5e90...5e6

Så enig! Men jeg ser at en del mennesker ikke tåler at man er menneskelig i et forhold. De burde gå inn i seg selv, de har nok en forstyrrelse av noe slag. Også har vi de som finner seg i alt og ikke har sunne grenser, altså at partner ligger med alle kompisene, har en på si og tar opp lån bak ryggen osv i partners navn.

Anonymkode: e3f42...1c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette  er en form for kontrollering og skremming av partner, når han nekter å være mer spesifikk, men i stede setter ut sånne følere som at "en liten feil" er nok for ham å gå, skaper det stress hos den part som sitter igjen med den beskjeden. Jeg hadde tatt det opp og bedt om en forklaring og bedt om å vite hva eksakt han har i tankene så vi kunne satt de grensene der sammen.

Anonymkode: aef66...b8a

Det der hadde jeg ikke giddet. Alle gjør feil av og til. (Tenker ikke utroskap, men det å gå igjennom en vanskelig fase, være ubetenksom etc.) 

Da er det like greit å avslutte med en gang fremfor å gå med frykt om å bli dumpet om alt ikke er på topp hele tiden. Tydeligvis har han hatt et kjipt forhold bak seg, men det er virkelig ikke noe du skal måtte betale prisen for. Han får ta seg sammen eller la ham gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke leve på tipp-tå. Du kan ikke leve på andres nåde. Dette blir feil. Og det at han ikke vil prate om hva det innebärer, synes jeg er egoistisk og manipulerende. Et forhold er gjensidig tillitt. 

Enten svarer han for seg, eller så går du! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HansErik skrev:

Må spørre, hva er det han truer med ? Han er klar og tydelig på at han går om det skjer. Tipper det henger sammen med slutten i forrige forhold. Han vet hva han ikke vil ha. Og jeg tror hun innerst inne vet hva han mener. Uansett, å sutre her hjelper lite, vil han ikke utdype, kan hun bare avslutte. Det hadde jeg gjort . Men igjen er dette en trussel, Nei! Er det vold ? Nei Er det kontrollerende NEI. Det er et forsøk på å si hva han ikke vil ha i et forhold, og henviser nok til flørt, utroskap, nærhet ,ed en annen en han. Tipper hans forrige var utro, derfor er de skilt nå.

De møtes enda liksom uten at jeg vet .

Anonymkode: 55647...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En  gang kom han flere timer for sent til en avtale med meg. Da jeg ikke var videre blid ville han avslutte. 

 

Anonymkode: 55647...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...