Gå til innhold

Hvis du gjør en liten feil så går jeg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette sa kjæresten i starten av forholdet for en god stund siden.

Aner forsatt ikke hva han mener...

Anonymkode: 55647...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør ham? Høres ut som noe som en som er litt usikker og har lite erfaring fra forhold ville ha sagt. Det er slett ikke sikkert at han mener det samme i dag. Og hvis han gjør det, går jeg ut fra at det går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer ikke ordentlig. Han har hatt langt forhold og voksne barn.

Anonymkode: 55647...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare spekulasjoner, men vil tro at det gjelder feil i form av utrosituasjoner. Altså, ikke gjør ting med motsatt kjønn som oppfordrer til noe. 

Anonymkode: e220c...2d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette  er en form for kontrollering og skremming av partner, når han nekter å være mer spesifikk, men i stede setter ut sånne følere som at "en liten feil" er nok for ham å gå, skaper det stress hos den part som sitter igjen med den beskjeden. Jeg hadde tatt det opp og bedt om en forklaring og bedt om å vite hva eksakt han har i tankene så vi kunne satt de grensene der sammen.

Anonymkode: aef66...b8a

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn trusler hadde jeg ikke funnet meg i.

Anonymkode: 4f17a...18d

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye salt i spagettivannet, eller å kline med en kollega på julebord? Begge deler kan oppfattes som en liten feil. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette  er en form for kontrollering og skremming av partner, når han nekter å være mer spesifikk, men i stede setter ut sånne følere som at "en liten feil" er nok for ham å gå, skaper det stress hos den part som sitter igjen med den beskjeden. Jeg hadde tatt det opp og bedt om en forklaring og bedt om å vite hva eksakt han har i tankene så vi kunne satt de grensene der sammen.

Anonymkode: aef66...b8a

Det jeg føler og. Han sier ikke hva. Sa bare at det kunne være han ikke gikk ved stor feil, men gikk ved liten.

Han er bortreist nå så skrev jeg at jeg savnet han på hans fb.  Nå tenker jeg at det kanskje var feil?

Anonymkode: 55647...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg føler og. Han sier ikke hva. Sa bare at det kunne være han ikke gikk ved stor feil, men gikk ved liten.

Han er bortreist nå så skrev jeg at jeg savnet han på hans fb.  Nå tenker jeg at det kanskje var feil?

Anonymkode: 55647...5b6

Han holder deg på tå hev og har fått oppfylt det han ville, at du heretter vil sette spørsmål ved hva som egentlig er feil og ikke. Denne mannen er ikke bra for deg, relasjonen baseres på kontroll og makt, jeg ville spurt meg selv om hvorfor jeg er sammen med ham, hvis jeg var deg..

Anonymkode: aef66...b8a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en slik melding hadde forholdet stoppet før det begynte for min del. Makan....

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er sammen på hans nåde. Du må være perfekt (tom uten at han sier hva det innebærer), og han kan gjøre som han vil.

Anonymkode: 80ce6...61b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en advarsel til deg, ikke om at du skal «passe på og ikke gjør en feil» men om at du er sammen med en mann som ikke har not empati til å forstå at trusler i forhold ikke er ok. Du har ikke lov å gjøre feil men han har lov å skremme deg til å være usikker i sin hverdag.

Ikke bra....

 Jeg hadde vært veldig var og sett etter andre tegn. Feks hvordan han er mot fremmede, folk i butikk og hvordan han snakker om kvinner ellers.

Anonymkode: 81d78...459

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ostespermum

Her må du være veldig på vakt. Det kan gå hardt utover psyken din å alltid være redd for hvordan han kommer til å reagere, og hva reglene egentlig er. Dere må ta en skikkelig prat om hva han egentlig mener, og hvis han nekter burde DU gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om han har blitt skikkelig såret før, og så vil han ikke snakke om det, fordi av en eller annen grunn skammer vi mennesker oss når vi "lar" noen såre oss. Det er flaut å bli avvist. Han snakker garantert om utroskap. 

Jeg gav samme "advarsel" til sambo i starten. Jeg fortalte ham at min forrige kjæreste alltid truet med å være utro, sa at han gjorde som han ville og alltid maste om trekant (har ingenting imot trekant, men man føler seg litt verdiløs når det var alt han pratet om når vi var ute på byen: "Å, hva med hun der? Skal vi spørre henne?").

"Hvis du gjør noe sånn, så kommer jeg til å gå", sa jeg, og mente det, for jeg hadde ikke bearbeidet de sårede følelsene etter eksen. I dag har jeg og samboeren snakket sammen om det og vi stoler på hverandre 100 prosent. Så mye at han faktisk kan tulle om trekant, utroskap, alt mulig, for i motsetning til eksen så mener han det ikke.

Bottom line: Snakke om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok fast bestemt på å være sin egen herre fra nå av. Prøver å overbevise seg selv om at han er sterk nok til å bryte med deg hvis han blir såret.

Anonymkode: 02d61...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Chicchi skrev:

Høres ut som om han har blitt skikkelig såret før, og så vil han ikke snakke om det, fordi av en eller annen grunn skammer vi mennesker oss når vi "lar" noen såre oss. Det er flaut å bli avvist. Han snakker garantert om utroskap. 

Jeg gav samme "advarsel" til sambo i starten. Jeg fortalte ham at min forrige kjæreste alltid truet med å være utro, sa at han gjorde som han ville og alltid maste om trekant (har ingenting imot trekant, men man føler seg litt verdiløs når det var alt han pratet om når vi var ute på byen: "Å, hva med hun der? Skal vi spørre henne?").

"Hvis du gjør noe sånn, så kommer jeg til å gå", sa jeg, og mente det, for jeg hadde ikke bearbeidet de sårede følelsene etter eksen. I dag har jeg og samboeren snakket sammen om det og vi stoler på hverandre 100 prosent. Så mye at han faktisk kan tulle om trekant, utroskap, alt mulig, for i motsetning til eksen så mener han det ikke.

Bottom line: Snakke om det.

Er veldig enig i din beskrivelse og det du skriver. Har man blitt skikkelig såret før kan man bli ekstra på vakt senere. Ingen liker å bli såret og tidligere erfaringer vil gjøre noe med måten man reagerer dersom man ser tegn eller signaler på at det samme kan skje på nytt. Kanskje blir man også i overkant i beredskap, noe som igjen kan være veldig slitsomt. Både for seg selv og en ny partner.

Trygghet og respekt er etter min mening to av de viktigste faktorene i et forhold. Så er veldig enig i @Chicchi oppfordring. Snakk om det. Forklar hvor grensene deres går og hva som evt. gjør deg/din partner utrygg. Det virker ikke helt som at din partner forklarer hva han legger i sitt budskap om at han går dersom du gjør en feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommenterte ikke det jeg la ut. Ble nok sur...

 

Anonymkode: 55647...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kommenterte ikke det jeg la ut. Ble nok sur...

 

Anonymkode: 55647...5b6

Sur for? 

Anonymkode: 269f5...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bl.a. på bakgrunn av tidligere erfaringer med langvarige forhold, sa jeg det samme til min partner ved starten av nåværende forhold. Jeg gjorde det klart at hvis jeg ikke er fornøyd med oppførselen hennes, kommer jeg ikke til å bli sint og jeg kommer ikke til å diskutere. Jeg er ikke interessert i å «kjempe for» å holde et forhold i live. Med meg får en partner bare en sjanse.

«Feil» i mine øyne er ikke bare illojalitet i form av utroskap e.l., men mas, selvopptatthet, sutring mv.. Det står henne selvsagt helt fritt å gå når hun måtte ønske.

Uten at jeg har behøvd å gå veldig i detalj om hva jeg ikke aksepterer, har ordningen fungert bra. Vært sammen i fem år.

Anonymkode: 023bd...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...