Gå til innhold

Ville katten din drept deg viss du ble liten som ei mus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hypotetisk spørsmål dette til alle som har katt. Se for deg at du ble krympet til et miniatyrmenneske på størrelse med ei mus. Du kunne snakke til katten som deg selv, med kjent stemme. Tror du den ville sett på deg som et byttedyr som skulle fanges? 

Anonymkode: d7d3f...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hypotetisk spørsmål dette til alle som har katt. Se for deg at du ble krympet til et miniatyrmenneske på størrelse med ei mus. Du kunne snakke til katten som deg selv, med kjent stemme. Tror du den ville sett på deg som et byttedyr som skulle fanges? 

Anonymkode: d7d3f...288

Nix. Fordi vi er våre katters tjenere, og de trenger oss til å gi de mat og stell osv :) 

Anonymkode: f66a4...fc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepuser ville garantert behandlet minityr-mennesker som fugleunger. Eneste forskjellen er at man kanskje hadde endt rimelig kvestet hjemme på sin egen dørmatte..

Anonymkode: 319f0...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle katten min angripe meg fordi jeg ble mindre? Eh nei, tror ikke det. Men jeg tror jeg hadde bevegd meg sakte i begynnelsen :laugh:

Anonymkode: 04e83...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ja. Rart å tenke på at jeg sikkert hadde blitt mat innen en time

Anonymkode: 9baaa...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kattepuser ville garantert behandlet minityr-mennesker som fugleunger. Eneste forskjellen er at man kanskje hadde endt rimelig kvestet hjemme på sin egen dørmatte..

Anonymkode: 319f0...746

 

Anonymkode: 04e83...638

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at folk tror at dyr bare er uempatiske maskiner. 

 

Anonymkode: 04e83...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten tvil. Dvs. de er elendige jegere, men de hadde nok gjort gode forsøk.

Synes det er så dumt med disse videoene på Facebook osv. der en katt leker med en fugl eller en mus (eller annet lite dyr), dvs. det ser ut som katten "klapper" det lille dyret med labben, så er teksten at "Se, så gode venner de er/så snill katten er med fuglen/musen/osv.) 

Nei, katten er ikke snill, den sjekker ut forholdene før den angriper det lille dyret. Og joda, det finnes helt sikkert noen få unntak, men på de fleste videoene ser man faktisk på katten at den tenker "Håhå, deg skal jeg nok få kloa i!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er noen opportunistiske psykopater som har null empati, all handling er drevet av egen nytte og vinning, får du en død mus på trammen av katten din så er det ikke en gave som folk tror men beskjed om hvor ubrukelig du er som jeger, når katten gnir seg mot deg er det ikke for kos, men markering av eiendom, vis katten har mer nytte av deg som mat enn noe annet så vil den spise deg vis det er fysisk mulig 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 04e83...638

For en doven og søt katt! 

Anonymkode: 40d62...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Apis skrev:

Katter er noen opportunistiske psykopater som har null empati, all handling er drevet av egen nytte og vinning, får du en død mus på trammen av katten din så er det ikke en gave som folk tror men beskjed om hvor ubrukelig du er som jeger, når katten gnir seg mot deg er det ikke for kos, men markering av eiendom, vis katten har mer nytte av deg som mat enn noe annet så vil den spise deg vis det er fysisk mulig 

Katter er dyr, styrt av innstinkter. Å tillegge dem egenskaper kun mennesker kan inneha (opportunistiske psykopater), blir noe søkt. Det viser ikke annet enn mangel på kunnskap om dyrs biologi. 

Katter fungerer godt som kjæledyr for menneskene som gidder å lese seg opp på kunnskapen som trengs for å gi de et godt liv.

Anonymkode: 3c114...bca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katter er dyr, styrt av innstinkter. Å tillegge dem egenskaper kun mennesker kan inneha (opportunistiske psykopater), blir noe søkt. Det viser ikke annet enn mangel på kunnskap om dyrs biologi. 

Katter fungerer godt som kjæledyr for menneskene som gidder å lese seg opp på kunnskapen som trengs for å gi de et godt liv.

Anonymkode: 3c114...bca

Hvem som egentlig tillegger katter menneskelige egenskaper av oss to, kan vel egentlig diskuteres, så lenge en katt ikke har en tørtel av empati

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært sikker på at min hadde drept meg om jeg krympet 😂

Anonymkode: ffc3c...9a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke han hadde gjort, eller jeg vet at han ikke hadde gjort det. 

Han har nemlig null jakt instinkt, går andre veien når det kommer dyr og blir redd når andre katter jakter/tar dyr. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katter er enkelt individer de også, så det vil nok komme an på katten. Men vil tippe at de aller fleste kattene hadde tatt deg da ja, noen ville lekt litt med deg først. Mens noen få ville kanskje hatt en annen vurdering.

Anonymkode: c3193...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde katten sagt: sleng deg på ryggen min, og bli med på jakt!! 

 

Anonymkode: edf96...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter tar som regel ikke små dyr om de kjenner dem. Det går helt fint å ha mus eller rotte som kjæledyr sammen med katt når den oppfatter dem som en del av "familien" selv om katten enda fanger og spiser mus ute. Man skal fortsatt være forsiktig med å la katten være alene med små dyr så klart, men er ikke gitt at de vil skade dem. Når jeg hadde hetterotter for noen år siden hadde katten klart å snike seg inn på et rom der rottene for øyeblikket gikk løst. Når jeg oppdaget dette lå katten og sov mens rottene gikk og snuste på den 😄

Så lenge katten kjenner deg igjen på lukt og stemme tror jeg ikke den ville spist eieren sin med mindre dere ikke går overens fra før av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...