Gå til innhold

Presenter en filmscene som gjorde inntrykk på deg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Kågebruker skrev:

Lasse og Geir er forøvrig en klassiker. 

«Alle jenter har et lite høl»

"Skarru se på k**en min, kjerringfaen?" xD

Anonymkode: 4ec2f...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Skarru se på k**en min, kjerringfaen?" xD

Anonymkode: 4ec2f...a08

Man kan jo ikke ta med silkehansker på sånne typer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den norske filmen ''løvekvinnen'' var skikkelig trist. Gjorde veldig inntrykk på meg. 

Anonymkode: ab909...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også med en gang på den scenen fra American history X. 😳 Den satt virkelig et støkk i meg, klarer ikke tenke på den scenen uten å få frysninger i hele kroppen og vondt i magen.

Anonymkode: 3485c...89a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste overskriften på tråden og hadde også tenkt til å bidra med fortauskanten fra American History X, ser jeg ikke er alene om det. 

Anonymkode: 8af3d...722

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 reasons why, scenen hvor Tyler blir.. får ikke til å si det en gang, helt for jævlig scene. Det er nok det klippet jeg har blitt fysisk uvel av. Vanligvis så tåler jeg ganske mye, men den her er nok den aller verste. 

The green mile, henrettelsescenen, får jeg klump i halsen av å tenke på den. Det er liksom ikke bare den scenen alene som gjør det, det er hele oppbyggingen i hele filmen, karakteren og alt det der som gjør den tusen ganger vondere. 

Denne scenen fra American History X. Det er nok den som har preget meg mentalt i flere år. Har hatt lyst til å se filmen flere ganger lenge nå, men den er så brutal at jeg klarer ikke. Scenen hvor han blir voldtatt i fengselet og er inne på legestuen, den er også vond å se.

Det er nok topp 3. Jeg er ikke typen som blir preget eller berørt av tv/film scener, men det skjer en sjelden gang.

Anonymkode: 41048...2d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den så ultrasexy Russel Crowe dør i Gladiatoren, det er rørende.

Anonymkode: 65cd0...cb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 27.7.2019 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Når den så ultrasexy Russel Crowe dør i Gladiatoren, det er rørende.

Anonymkode: 65cd0...cb8

Han finnes ikke sexy i mine øyne.

 

Videoen under viser hele historien jeg liker best, men på slutten av klippet griper den noe som ikke har sluppet taket på 20 år...

 

❤️ når han endelig når gården til sin familie, og det ryker fortsatt etter brannen. Når han faller om, lam av sorg, -foran to forkullede kropper som henger i rep fra  pergolan. Her henger hans kone og hans eneste sønn. Hvor han griner så snørr og tårer blandes, han reiser seg med knokene opp på kne for å kysse føttene til sin avdøde kone. Gudsforlatt og svidd svinger familien hans lett frem og tilbake...brist ikke mitt hjerte..

Han begraver dem og faller om ved de to gravene, i bunnløs sorg og utmattelse...

 

Gleder meg til i vinter. Jeg har billetter til 

«The World of Hans Zimmer – A Symphonic Celebration» presentere hans musikalske verk, arrangert for et symfoniorkester for første gang. 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Coin Toss scenen fra No Country for Old men. Javier Bardem er så sykt scary i denne rollen, uten å gjøre så mye av seg: 

 

Anonymkode: 56d1f...862

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Coin Toss scenen fra No Country for Old men. Javier Bardem er så sykt scary i denne rollen, uten å gjøre så mye av seg: 

 

Anonymkode: 56d1f...862

Åhh takk for påminnelsen, den vil jeg se! :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En scene på slutten av filmen "Den engelske pasienten". Mann og kvinne som har funnet den store kjærligheten i hverandre er ute og flyr under annen verdenskrig i Nord-Afrika (tror jeg det var). Over ørkenen. Flyet styrter, men de overlever. Men kvinnen er hardt skadet i foten og klarer ikke gå. Han bærer henne inn i en grotte så hun får skygge fra ørkensola, og gir henne en lommelykt tror jeg det var, samt en bok og en penn og litt vann. Så går han for å hente hjelp. Kvinnen ligger alene igjen i grotten, med bare en lommelykt og litt vann og skrivesaker mens hun venter.

Da mannen kommer til sivilisasjonen, blir han arrestert av tyskerne og puttet i fengsel. Tror de tar feil person, og han prøver desperat å rope at han heter det og det, og trenger hjelp til å redde en kvinne. De hører ikke på han og han blir bare mer og mer desperat i fengselet, for han vet at kvinnen ligger alene i ørkenen.

Vi får se at kvinnen bruker dyrebar batteritid på lommelykten til å skrive dagbok i notisboken han ga henne. De siste flimrende glimtene med lys og hun skriver og er blitt så svak. Hun dør der ute i ørkengrotten, helt alene, uten å vite hvorfor han aldri kom tilbake og reddet henne, som han lovet...

Jeg har sett filmen en gang, og har lest boken to ganger. Den er så fin.

 

EDIT:

jeg ser jeg fikk noen detaljer feil (årevis siden jeg så den) men her er klippet med flystyrten

 

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...