Gå til innhold

Var så utrolig dum at jeg betalte for pakketilbud hos kjøreskole og nå taper jeg 17 tusen! Er det virkelig helt umulig å få pengene tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da forhører du deg med kjøreskolen om det er mulig å ta noe mer nå de siste 3 ukene, hvis ikke så avtaler du at du fortsetter når du er hjemme til jul og i sommerferien. Teoriprøven er jo gyldig i noen år, dersom den er inkludert i pakken, og førstehjelpskurs osv. behøver man vel også bare ta en gang. Behøver du flere kjøretimer, og har brukt opp de i pakken, så kan du jo bare ta noen timer med en ny kjøreskole der du flytter. 

Ikke krisemaksimer nå. 

Anonymkode: f27d1...305

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Studiestedet ligger 30 timer med unna bil og 7 timer unna med fly fra hjemstedet mitt og det er veldig dyrt med flybilletter. Kommer derfor ikke til å ha mulighet til å reise hjem mer enn to ganger i året. Kunne vert en mulighet til å prøve å få tatt lappen i løpet av sommeren neste år, men så vil jeg ikke ha noen å øvelseskjøre med der og skal jeg betale bare for kjøretimer i ett år hos en annen kjøreskole så jeg kan ta resten med kjøreskolen hjemme vil det nok heller bare lønne seg å betale alt hos en ny kjøreskole der jeg flytter. 

Anonymkode: 35e28...636

Da booker du slik at du tar kurset eller kjøretimene de ukene du er hjemme neste år. Regner med at flybillettene ikke overstiger de 17 000?? For det er jo slik du må tenke.

Anonymkode: 89c8d...de9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Pakken er gyldig i 24 måneder fra kjøpsdato, dvs til mai 2021. Men som sagt har jeg ingen mulighet til å øvelseskjøre i byen jeg flytter til med mindre jeg betaler for kjøretimer hos en trafikkskole og det vil jo også bli veldig dyrt. Og når jeg da bare har mulighet til å reise hjem til jul og sommer og kjørelæreren har en måned ferie i tillegg tror jeg ikke det er realistisk å satse på å klare å få tatt lappen på denne måten. 

Anonymkode: 35e28...636

Da er det vel ikke noe problem. Du kan fin få en annen kjørelærer. Ring dem og avtal på forhånd og book, så det ikke er fullt innen du bestemmer deg. Er du smart tar du på deg noen vakter jobb, så vips er de 5000 du betalte for flybilletten tjent inn. Jeg studerte i et annet land og betalt 10 000 for flybilletten hjem. Med frikort tjente jeg fort inn de pengene iløpet av noen uker hjemme på "juleferie" (mer jobbejul vil jeg si). Tenk praktisk og økonomisk nå, dette går fint. Mange steder trenger julehjelp, alt fra butikker til psykiatrien. 

Anonymkode: 89c8d...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, naerin skrev:

Kan du ikke selge timene til noen andre?

 

4 timer siden, Belima skrev:

Kan du selge pakken noe rimeligere? Sikkert flere som vil ta lappen der du bor. Forbrukerrådet anbefaler ikke at en forhåndsbetaler sånne pakker.

https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjoreskole/

Ts skriver at den innbetalte pakken ikke kan overføres til andre

Anonymkode: 204c4...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ts skriver at den innbetalte pakken ikke kan overføres til andre

Anonymkode: 204c4...24a

Ser hun skriver det, men jeg ville fremdeles ha prøvd å snakke med kjøreskolen og sett om det ikke gikk an for TS å selge HELE pakken til noen andre. Det må jo være det samme for kjøreskolen hvem som tar i bruk hele pakken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, naerin skrev:

Ser hun skriver det, men jeg ville fremdeles ha prøvd å snakke med kjøreskolen og sett om det ikke gikk an for TS å selge HELE pakken til noen andre. Det må jo være det samme for kjøreskolen hvem som tar i bruk hele pakken.

 

Ikke om målet er å tjene penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, applestories skrev:

Ikke om målet er å tjene penger.

Fair nok. Men i dialog med kjøreskolen ville jeg tro det skulle gå greit å selge hele pakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Om du planlegger og sier fra på forhånd så er sikkert kjøreskolen behjelpelig med å gi deg det du trenger intensivt så du fikser dette på en hjemtur. Kanskje ikke i julen men en annen høytid. Kanskje får du billige flybilletter om du er tidlig ute også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, naerin skrev:

Ser hun skriver det, men jeg ville fremdeles ha prøvd å snakke med kjøreskolen og sett om det ikke gikk an for TS å selge HELE pakken til noen andre. Det må jo være det samme for kjøreskolen hvem som tar i bruk hele pakken.

 

Da ville det jo ikke ha stått i avtalen at den ikke kan overføres til andre. 

Jeg synes uansett at TS virker lite løsningsorientert til tross for mange forslag i tråden. 

Anonymkode: 933c9...d1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ville det jo ikke ha stått i avtalen at den ikke kan overføres til andre. 

Jeg synes uansett at TS virker lite løsningsorientert til tross for mange forslag i tråden. 

Anonymkode: 933c9...d1d

Det kan godt hende kjøreskolen er grei og gjør et unntak, selv om de har rett til å la være.

Anonymkode: bfc74...35b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sendt mail til kjøreskolen. Om du ikke er vandt til å skrive profesjonelt kan du få hjelp av noen til å formulere teksten. Om de er greie vil de være behjelpelig med å finne løsninger. 

Anonymkode: df1b0...0ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Studiestedet ligger 30 timer med unna bil og 7 timer unna med fly fra hjemstedet mitt og det er veldig dyrt med flybilletter. Kommer derfor ikke til å ha mulighet til å reise hjem mer enn to ganger i året. Kunne vert en mulighet til å prøve å få tatt lappen i løpet av sommeren neste år, men så vil jeg ikke ha noen å øvelseskjøre med der og skal jeg betale bare for kjøretimer i ett år hos en annen kjøreskole så jeg kan ta resten med kjøreskolen hjemme vil det nok heller bare lønne seg å betale alt hos en ny kjøreskole der jeg flytter. 

Anonymkode: 35e28...636

7 timer med fly? Da bor du i utlandet. Jeg bor på det nordligste punktet og bruker 4 timer med fly til Oslo 

Anonymkode: c78c5...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

7 timer med fly? Da bor du i utlandet. Jeg bor på det nordligste punktet og bruker 4 timer med fly til Oslo 

Anonymkode: c78c5...316

Er jo ikke sikkert det går direktefly

Anonymkode: bfc74...35b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har kjøpt pakken med kriteriene om at den ikke refunderes. Du var dum og må selv ta konsekvensene, dessverre.

Anonymkode: 53345...e49

Dette er jo bare i verste fall. Du har ingenting å tape på å prøve å ta det opp med kjøreskolen. Mange har en tendens til å bli litt mer menneskelige og hjelpsomme om man spør på en ordentlig måte. Jeg hadde hvertfall strukket meg langt for å hjelpe. I disse dager er rykte og kundeservice superviktig. 

Anonymkode: 0771e...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som student har du jo gjerne fri fra midten av desember(eller tidligere) til litt uti januar og deretter minst to måneder sommerferie? I tillegg har du jo påsken og kanskje leseuker hvor du kan dra hjem. Kanskje kan du finne noen lokalt som kan øvelseskjøre med deg også? Det må vel være bedre å få brukt de timene til 17k og betale ekstra på en annen kjøreskole lokalt for noen kjøretimer enn å kjøpe sikkerhetskursene på nytt på en lokal skole i tillegg? Får du deg en deltidsjobb tjener du fint inn litt penger til å fly hjem to-tre ganger i året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde det var vanlig å gjøre et eenkelt google-søk før man legger flere titalls-tusen på bordet.

Hvis du hadde googlet "pakketilbud+kjøreskole" ville du fått opp massevis av artikler som advarer mot det, og at disse pakkene ikke sparer deg en eneste krone.

Lett å være etterpåklok selvsagt, men ta det som en lærepenge som kostet 17.000. Hvem vet, kanskje du får bruk for lærdommen allerede snart når du skal kjøpe bruktbil hos en bruktbilforhandler som driver businessen fra kjøkkenbordet.

Anonymkode: 50192...aa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med kjøreskolen og forklar problemet. Selv om kjøreskolen vil tjene penger på å være vanskelige, så har kjøreskolen også en interesse av at kundene er fornøyde. Dere finner sikkert en løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...