Gå til innhold

Menn: Hvis du får slike spørsmål på date..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du er på date og dama går raskt fra smalltalk og hverdag til å spørre om hva slags forhold du er ute etter, hva du må ha i et forhold, osv, blir du skremt da?

Spør fordi jeg opplever at det tar lang tid før man ender opp med slike spørsmål, det kan gå dager.. men hva er poenget med date da? Er det ikke der det skal være rom for å snakke om hva man er ute etter, å snakke i den retning at man kan få kjenne på om den andre er noe for seg? Om jeg skal snakke om jobb og fritid i dagevis, så blir det jo aldri noe av noe. 

Kjør debatt!!

Anonymkode: 53ee1...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke skremt, men glad. Ekte samtale er så mye mer givende enn overfladisk bs.

 

Anonymkode: 976e0...334

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør debatt!!

Anonymkode: 53ee1...fad

Jeg tenkte svare på spørsmålene dine, men den der gjør meg så avtent at ha det!

Anonymkode: c3f2d...73d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slikt i dating profilen. Blir færre, men så kaster jeg ikke bort tid. Jo raskere man kommer innpå de viktige spørsmålene jo bedre.

Anonymkode: 3b50b...1ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte svare på spørsmålene dine, men den der gjør meg så avtent at ha det!

Anonymkode: c3f2d...73d

Beklager, ble litt overtent her. Hva kan jeg gjøre for å få deg blid igjen?;) vil gjerne høre svaret ditt. Men får ikke endret innlegget.

ts

Anonymkode: 53ee1...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen har dårlig tid...!

Anonymkode: 5f578...ba4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som spør disse spørsmålene ganske tidlig, allerede før man møtes, for jeg gidder ikke bruke tid og energi på å møte noen hvis jeg ikke har fått en følelse av at vi er ute etter noe av det samme, og at jeg har fått en god magefølelse og derfor har lyst å utforske kontakten videre😊 Orker ikke smalltalk i lang tid. Det er mange som faller av pga dette, det er så mange som skriver meldinger med enstavelsesord eller korte setninger uten innhold, dag etter dag, det oppnås jo ingen god kontakt på denne måten.

Kvinne her😊

Anonymkode: 43826...ee7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du er på date og dama går raskt fra smalltalk og hverdag til å spørre om hva slags forhold du er ute etter, hva du må ha i et forhold, osv, blir du skremt da?

Spør fordi jeg opplever at det tar lang tid før man ender opp med slike spørsmål, det kan gå dager.. men hva er poenget med date da?

Anonymkode: 53ee1...fad

Direkte damer, ja takk 😍

Liker ikke de som bare kan smalltalke. Blir ikke kjent med noen da. Ikke virkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Direkte damer, ja takk 😍

Liker ikke de som bare kan smalltalke. Blir ikke kjent med noen da. Ikke virkelig

Enig.😍

Anonymkode: 66928...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som leter etter noe seriøst blir ikke skremt. Og hvis de blir skremt, så er vel det et svar? Da er de ikke seriøse - med deg. 

Jeg foretrekker at alle spiller med åpne kort. Kanskje jeg mister flertallet som liker å leke deilig og spille spill. Det får så være. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde likt det. Greit å avklare slikt på første date så man ikke trenger å sløse tid på noe useriøst.

Anonymkode: bcc96...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uenig med alle de som sier at man bør være tidlig ut med slike spørsmål. Som en ung mann tenker jeg ikke på at jeg skal ha kjæreste eller bare date, jeg vil bli kjent med en søt/interessant dame. Mest sannsynlig vet jeg ikke hva jeg er ute etter før man har møttes noen ganger, så å begynne og diskutere slike ting med en gang kan være litt mye. Er enig i at det ikke trenger å gå evig tid, men tror du har lettere for å ikke skremme bort menn om dere blir litt kjent før du tar dette opp, fordi veldig ofte vet man ikke hva man leter etter. Når jeg fant min nåværende kjæreste var jeg på ingen måte på jakt etter dame, jeg bare ble kjent med ei bra dame også fikk jeg lyst på kjæreste. På dette området tror jeg menn, spesielt de som ikke er veldig voksne menn (pre-etablering med barn osv) ikke føler det så travelt som kvinner gjør og dermed ikke har et like bevist forhold til at de er på jakt etter kjæreste. 

Det er i alle fall min opplevelse med de jeg kjenner (flesteparten starten til slutten av tjueårene).

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg hadde ikke hatt noe imot slike spørsmål. Greit å få avklart hva begge er ute etter egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel det som skjer når en driver nettsatsing? Jez, så slitsomt å bli vurdert ut fra spørsmål som dette! Hadde aldri giddet.

Hva med å bli kjent med andre og ta det i normalt tempo. Vi er ikke varer som skal bli målt og vurdert etter hva andre "er ute etter". Og bare det, å ha en mal for hvem en tør og vil bli kjent med..grøss.

Husk at en kan endre både mening og holdning utfra hvem en treffer. En påvirker hverandre! 

Og Jeg skjønner ikke dere som ikke blir kjent gjennom smalltalk? Det kommer jo frem mye der. Hva en liker og hvorfor. Hvor en har reist og hvor viktig det er. Bøker en leser og annet en er opptatt av! Det er smalltalk uten å gå i dybden til å begynne med. Uten å måtte forklare og bevise og Gud bedre 🙂

Hvis en liker noen, så bli kjent naturlig. En bør ikke være så desperat at en føler en kaster bort tiden. Da har en hastverk, og det er slitsomt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.7.2019 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Om du er på date og dama går raskt fra smalltalk og hverdag til å spørre om hva slags forhold du er ute etter, hva du må ha i et forhold, osv, blir du skremt da?

Spør fordi jeg opplever at det tar lang tid før man ender opp med slike spørsmål, det kan gå dager.. men hva er poenget med date da? Er det ikke der det skal være rom for å snakke om hva man er ute etter, å snakke i den retning at man kan få kjenne på om den andre er noe for seg? Om jeg skal snakke om jobb og fritid i dagevis, så blir det jo aldri noe av noe. 

Kjør debatt!!

Anonymkode: 53ee1...fad

Er liksom ikke «hva slags forhold man er ute etter» smalltalk? Det er det mest intetsigende samtaleemnet som finnes. Hva hadde du egentlig forventet av svar? Jeg hadde vært høflig og sagt «beklager, men det vet jeg ikke svaret på», men inne i meg hadde jeg tenkt «hun her er ikke ekte, hun må være en robot programmert etter mønsteret fra en damebladspalte. Faen, de har kommeg langt i teknologien, begynt å lage sånne. Jeg må komme meg ut herfra.»

Anonymkode: e7704...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater smalltalk, tommel opp fra meg! :)

Anonymkode: 21ba3...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det, hvis det passer i sammenhengen 

Anonymkode: 59699...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra å få avklart viktige spørsmål tidlig, så ingen av oss roter bort tid. 😊 Men du bør selv ha tenkt igjennom spørsmålene før du stiller dem, for du må regne med å få motspørsmål og da. "Jeg vet faktisk ikke" er ikke et godt motsvar når det er du som stiller spørsmålet først 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...