Gå til innhold

Jeg er 33 år og ønsker en utdannelse/jobb som passer til familielivet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 15 år i samme jobb må jeg bytte jobb etter arbeidsulykke. :( 

Ønsker nå en jobb hvor jeg har mye fritid, kan jobbe deltid uten å ruinere meg, eller man - fre med kontortid, da vi har en gutt på to år som jeg ønsker å se hver dag.

Trenger innspill! Har kun fagbrev i reiseliv og studiekompetanse, står derfor på helt bar bakke. 

Takk for svar!

 

Anonymkode: e6c71...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er karakterpoengene dine?

Sitat

 

 

Anonymkode: 6ff23...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisekonsulent på kontor? Det er jo man-fre 8-16 normalt sett. 

Anonymkode: 11516...87c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hadde kun 4'ere, 5'ere og en 3'er i karakterboken fra vgs. Men husker ikke gjennomsnittet da det er så lenge siden. Men var flest 4'ere.

Anonymkode: e6c71...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagbrev i butikkfaget, vaktmesterskolen, miljøarbeider eller lege?

Anonymkode: 3932d...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi du kan lissom tenke realistisk ut i fra karakterpoengene dine, hva slags jobb hadde du nå? For da kan du bygge på pedagogikk, som gir deg rett til å undervise som lærer. 

Fordeler med lærer er at du selv velger når du vil jobbe med hjemmearbeidet + du har ikke full timebok i uka med undervisning , som du kan bruke på rette prøver. Også gir det fordeler for barnet ditt videre fordi du kan hjelpe til med lekser og du følger med hva som skjer med dagens ungdommer. Mange foreldre har jobber som man ikke blir opplyst hva som er det nye for ungdommer. Og da kan du bli den beste pappaen, som forstår hva som foregår og hvordan ting funker til dags. Men jeg vet ikke hvor mange år vil du bruke på studiene ?

Anonymkode: 6ff23...394

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-7 lærer passer bra. 

Ferie når ungene har ferie, mulighet for å jobbe litt kortere dager på dagtid og heller gjøre mer på kvelden etter at ungene sover. 

Men det er mye jobb, og spesielt som kontaktlærer og spesielt de første årene før du begynner å få det litt under huden. Man klarer helt fint å jobbe seg ihjel om man ikke setter litt grenser for seg selv. 

Av og til er det ettermiddagsarbeid og kveldsarbeid, så da må du ha barnevakt eller en partner som ikke jobber på de tidspunktene. 

Anonymkode: 68465...380

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hadde kun 4'ere, 5'ere og en 3'er i karakterboken fra vgs. Men husker ikke gjennomsnittet da det er så lenge siden. Men var flest 4'ere.

Anonymkode: e6c71...9bf

Da er det nå på tide å finne tilbake til karakterene dine igjen. 

Anonymkode: c26c7...5d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fagbrev i butikkfaget, vaktmesterskolen, miljøarbeider eller lege?

Anonymkode: 3932d...e0a

Merkelig sammensetning av yrker. 😂

Anonymkode: 28993...db1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du flyttbar? Hvis ikke, hvilke studier finnes i nærheten? Hvor lenge har du råd til å studere? Tre år, fem år? Hvordan er arbeidsmarkedet der du bor?

Anonymkode: 28993...db1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt lærer 😊

Du har vel rett på omskolering?

Endret av riesling
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fagbrev i butikkfaget, vaktmesterskolen, miljøarbeider eller lege?

Anonymkode: 3932d...e0a

Lege er 6 års utdannelse, 1,5 år turnus, 5-6 år med spesialisering og overhodet ingen 8-16 jobb...

Anonymkode: c2961...7ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lege er 6 års utdannelse, 1,5 år turnus, 5-6 år med spesialisering og overhodet ingen 8-16 jobb...

Anonymkode: c2961...7ed

Finnes mange legespesialister som jobber 8-16 eller kortere. Dermatologer, kommuneoverleger, rådgivere, mange psykiatere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Fjeud skrev:

Finnes mange legespesialister som jobber 8-16 eller kortere. Dermatologer, kommuneoverleger, rådgivere, mange psykiatere osv.

Etter 13 år,ja. Da er sønnen til Ts 16....

TS kan jo bli professor, i fri forskerstilling? Så får hun god tid til barnebarna. 

Anonymkode: 99676...e41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter 13 år,ja. Da er sønnen til Ts 16....

TS kan jo bli professor, i fri forskerstilling? Så får hun god tid til barnebarna. 

Anonymkode: 99676...e41

Nå lager du en stråmann. Poenget mitt var ene og alene at legejobber kan være 8-4, ikke at det er et bra eller realistisk valg for ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fjeud skrev:

Nå lager du en stråmann. Poenget mitt var ene og alene at legejobber kan være 8-4, ikke at det er et bra eller realistisk valg for ts.

Ikke mange slike stillinger og man har gjerne vært overlege en stund før man kan unngå vakter/helger. Altså, hvorfor nevne et alternativ som ikke er aktuelt.

Anonymkode: c2961...7ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil jobbe deltid bør du fokusere på yrker/bransjer hvor de ansetter mest deltid. Det er mange bransjer som ikke gjør det i det hele tatt. Det henger ofte sammen med at jobben er krevende, og det ønsker du kanskje ikke uansett? 

Anonymkode: c251f...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...