Gå til innhold

Hva er det som gjør moderne kvinner maskuline?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt motsatt. Feminisme handler om å fremme ett kjønns stilling i samfunnet. Det ligger i navnet.

Likestilling mellom kjønnene er noe helt annet.

Anonymkode: 7b08a...737

feminisme m1
teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene
https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=feminisme&bokmaal=+

Anonymkode: 1e3a0...160

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

feminisme m1
teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene
https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=feminisme&bokmaal=+

Anonymkode: 1e3a0...160

Ja, for en ordbok beviser jo helt klart hva en ideologi står for. Feminisme i praksis tar ikke virkelig hensyn til alle kjønn. Det er det egalitarisme som gjør, ved å ta hensyn for alle mennesker.

Anonymkode: e40f7...0ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså...

Det første dere damene burde gjeninnføre var pudring av nese og dåning i sosiale settinger.

Dessuten burde dere absolutt slutte med orgasmer og heller gå tilbake til kvinnelig hysteri. 

 

Anonymkode: 63c26...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

feminisme m1
teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene
https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=feminisme&bokmaal=+

Anonymkode: 1e3a0...160

Kanskje du skal ta med hele definisjonen når du først er i gang:

Sitat

2 organisert arbeid for kvinners retter i arbeids- og samfunnsliv, særlig om en bevegelse på 1800- og 1900-tallet som arbeidet for kvinners likestilling og frigjøring;jamfør nyfeminisme

 

Forøvrig er det greit å merke seg at "definisjonen" her peker på et annet udefinert begrep, nemlig "likestilling". De fleste er kjent med at "likestilling" i praksis handler om å løfte kvinner opp, eksemplifisert ved likestillingsdepartementet, i likhet med tilsvarende organer, har en enorm overvekt kvinner.

https://www.dagbladet.no/nyheter/likestillingsdepartementet-darligst-pa-likestilling/60975464

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner fra Skandinavia, spesielt Norge er ganske maskuline! Selvfølgelig ikke alle, men mange. Tror det har litt med holdningen å gjøre også, og ikke bare utseende. Sjefete, nebbete, ustelt hår, rynkete hud pga mye sol, mørk stemme pga røyk osv. Kroppsspråket spiller vel også inn en stor faktor her, for ikke å glemme hvordan de oppfører seg i fylla. Virker som om mange gir opp feminiteten sin.

Anonymkode: e5507...551

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for en ordbok beviser jo helt klart hva en ideologi står for. Feminisme i praksis tar ikke virkelig hensyn til alle kjønn. Det er det egalitarisme som gjør, ved å ta hensyn for alle mennesker.

Anonymkode: e40f7...0ed

"I praksis" er irrelevant. Da kan vi like godt si at, "FrPs program er irrelevant, det er hva freppere sier i praksis som utgjør politikken deres.". Men det kan vi ikke. Det er hva ideologien sier og står for. Hvordan enkelte lever ut og tolker og mener er beste måten å oppfylle de verdiene er en annen sak. Men det er individuelt.

De mest ekstreme vil alltid være de mest høylytte. Men de mest ekstreme er sjelden de som oppfyller ideologien. Slik er det blant freppere også.

Anonymkode: 1e3a0...160

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, herzeleid skrev:

Kanskje du skal ta med hele definisjonen når du først er i gang:

 

Forøvrig er det greit å merke seg at "definisjonen" her peker på et annet udefinert begrep, nemlig "likestilling". De fleste er kjent med at "likestilling" i praksis handler om å løfte kvinner opp, eksemplifisert ved likestillingsdepartementet, i likhet med tilsvarende organer, har en enorm overvekt kvinner.

https://www.dagbladet.no/nyheter/likestillingsdepartementet-darligst-pa-likestilling/60975464

Hvorfor står punkt to der? Hva er målet med det? Jo, å oppnå likestilling. Akkurat som det står i punkt en. At du tolker, "like", som "ulike", får stå for din egen regning.

Fristende å svare deg med samme type stråmenn du her har bygget opp, ved å hevde at du er bitter på kvinner og bla bla. Bare for å slå beina under det personangrepet, bare du vet hva du føler, jeg vet ikke hva du føler, jeg kan ikke vite om du føler bitterhet, det er det bare du som kan vite.

Men, disse stråmennene er en uting. Feminisme er kampen for likestilling. For både kvinner - og menn. Jeg er høylytt når menn diskrimineres, nettopp fordi jeg er en feminist.

Anonymkode: 1e3a0...160

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

"I praksis" er irrelevant. Da kan vi like godt si at, "FrPs program er irrelevant, det er hva freppere sier i praksis som utgjør politikken deres.". Men det kan vi ikke. Det er hva ideologien sier og står for. Hvordan enkelte lever ut og tolker og mener er beste måten å oppfylle de verdiene er en annen sak. Men det er individuelt.

De mest ekstreme vil alltid være de mest høylytte. Men de mest ekstreme er sjelden de som oppfyller ideologien. Slik er det blant freppere også.

Anonymkode: 1e3a0...160

Hvis majoriteten av feminister er for ekte likestilling og vi lever i et demokrati, hvorfor blir menn diskriminert rett ut i likestillingsloven? Hvorfor kan gutter bli kjønnslemlestet? Hvorfor er det nesten ikke noe fokus på menn i utdanning og kvotering i høyere utdanning? Man skulle tro at noen av menns problemer ville bli tatt opp av feminismens majoritet, som tydeligvis er for likestilling for alle?

Anonymkode: e40f7...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når selv vår egen prinsesse rir som en mann så skjønner man at norske kvinner er maskuline:

1842862091.jpg

Selv dronningen av England klarer å ri som en kvinne. 

hbz-queen-elizabeth-badass-gettyimages-1

 

Anonymkode: 917e6...ef4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når selv vår egen prinsesse rir som en mann så skjønner man at norske kvinner er maskuline:

1842862091.jpg

Selv dronningen av England klarer å ri som en kvinne. 

hbz-queen-elizabeth-badass-gettyimages-1

 

Anonymkode: 917e6...ef4

Å herre 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis majoriteten av feminister er for ekte likestilling og vi lever i et demokrati, hvorfor blir menn diskriminert rett ut i likestillingsloven? Hvorfor kan gutter bli kjønnslemlestet? Hvorfor er det nesten ikke noe fokus på menn i utdanning og kvotering i høyere utdanning? Man skulle tro at noen av menns problemer ville bli tatt opp av feminismens majoritet, som tydeligvis er for likestilling for alle?

Anonymkode: e40f7...0ed

Det er kvotering av menn inn i utdanninger hvor man ønsker flere menn. 

Sist jeg sjekket, er det ikke feministers skyld at fjerning av forhud hos guttebarn er lov, men politikere. De kvinner jeg kjenner, er alle imot dette inngrepet. 

Vi hører jo om menn i utdanning daglig, og at noe må gjøres. Men jeg hører aldri menn gå i bresjen og komme med forslag om hva som kan gjøres? 

Hvor blir menn diskriminert i likestillingsloven?  

Anonymkode: f330b...e23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis majoriteten av feminister er for ekte likestilling og vi lever i et demokrati, hvorfor blir menn diskriminert rett ut i likestillingsloven? Hvorfor kan gutter bli kjønnslemlestet? Hvorfor er det nesten ikke noe fokus på menn i utdanning og kvotering i høyere utdanning? Man skulle tro at noen av menns problemer ville bli tatt opp av feminismens majoritet, som tydeligvis er for likestilling for alle?

Anonymkode: e40f7...0ed

Fordi det er det en del feminister, særlig de mest høylytte, ikke fokuserer på. Men så har du også de feministene som prøver å arbeide på flere felt samtidig, for å skape så mye likestilling som mulig. Det er mange kvinner som kjemper mot gutters kjønnslemlesting. Faktisk er flerparten av de som er motstandere mot der nettopp kvinner. Det er de religiøse forkvaklede idiotene som mener at gutter skal lemlestes. Disse er som regel menn.

Det er fokus på og debatt om menn og situasjonen menn opplever i utdanning. Du har bare ikke fulgt med.

Anonymkode: 1e3a0...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor står punkt to der? Hva er målet med det? Jo, å oppnå likestilling. Akkurat som det står i punkt en. At du tolker, "like", som "ulike", får stå for din egen regning.

Jeg tror egentlig du forstår dette selv. Du svarer en annen brukers påstand om at feminister jobber for å fremme ett kjønns stilling med en definisjon som, blant annet, inneholder nettopp dette. Det ville nok virket betraktelig mer redelig om du faktisk tok med hele definisjonen fra ordboken du valgte ut. 

Når det gjelder "likestilling" er jo nettopp det mye av poenget her; Likestilling, og det enorme apparatet knyttet til dette, handler i praksis i overveldende grad om kvinner, og er her heller ikke definert eller konkretisert. 

Sitat

 

Fristende å svare deg med samme type stråmenn du her har bygget opp, ved å hevde at du er bitter på kvinner og bla bla. Bare for å slå beina under det personangrepet, bare du vet hva du føler, jeg vet ikke hva du føler, jeg kan ikke vite om du føler bitterhet, det er det bare du som kan vite.

Men, disse stråmennene er en uting. Feminisme er kampen for likestilling. For både kvinner - og menn. Jeg er høylytt når menn diskrimineres, nettopp fordi jeg er en feminist.

Anonymkode: 1e3a0...160

 

Her får jeg ikke det du skriver til å gi særlig mye mening. Du anklager meg for å bygge stråmenn her om at noen er bittre, uten at jeg kan se at det er tilfelle. Snurrig nok fremstår anklagen din om stråmenn som en stråmann i seg selv, noe som tross alt er litt artig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Det er kvotering av menn inn i utdanninger hvor man ønsker flere menn. 

Sist jeg sjekket, er det ikke feministers skyld at fjerning av forhud hos guttebarn er lov, men politikere. De kvinner jeg kjenner, er alle imot dette inngrepet. 

Vi hører jo om menn i utdanning daglig, og at noe må gjøres. Men jeg hører aldri menn gå i bresjen og komme med forslag om hva som kan gjøres? 

Hvor blir menn diskriminert i likestillingsloven?  

Anonymkode: f330b...e23

Det er kvoteringer av menn inn i veldig få utdanninger på noen veldig få universitetet/høyskoler. Sammenlign dette med at menn er en minoritet i høyere utdanning i mange tiår. Hvor ble det av den likestillingen som tilbys kvinner der de er minoriteter?

Sist jeg sjekket var Norge et demokrati, dermed er majoriteten ansvarlig for landets politikk. Jeg trodde nordmenn flest var normale feminister? Hvis majoriteten av landet er imot kjønnslemlesting av gutter så gjenstår det vel bare protester mot dette. Hvor er Norges feminister når gutter trenger de?

Hvor blir menn diskriminert i likestillingsloven??? Hva med allerede i første del?

"Kapittel 1 Innledende bestemmelser

§ 1.Formål

Lovens formål er å fremme likestilling og hindre diskriminering på grunn av kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgaver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk, alder og andre vesentlige forhold ved en person.

Med likestilling menes likeverd, like muligheter og like rettigheter. Likestilling forutsetter tilgjengelighet og tilrettelegging.

Loven tar særlig sikte på å bedre kvinners og minoriteters stilling. Loven skal bidra til å bygge ned samfunnsskapte funksjonshemmende barrierer, og hindre at nye skapes."

 

Høres dette ut som noe som hører hjemme i likestillingsloven i et såkalt likestillingsfokusert land? Er det ikke feminister som har vært hovedinspirasjonen i denne lovens ordlegging?

 

Anonymkode: e40f7...0ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Her får jeg ikke det du skriver til å gi særlig mye mening. Du anklager meg for å bygge stråmenn her om at noen er bittre, uten at jeg kan se at det er tilfelle. Snurrig nok fremstår anklagen din om stråmenn som en stråmann i seg selv, noe som tross alt er litt artig. 

Flott! Du fikk med deg poenget! Nettopp. Vi trenger ikke stråmenn. Så kutt ut med det.

Anonymkode: 1e3a0...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott! Du fikk med deg poenget! Nettopp. Vi trenger ikke stråmenn. Så kutt ut med det.

Anonymkode: 1e3a0...160

Så med andre ord, du anklager meg for å komme med stråmenn, når jeg ikke har gjort det, kommer selv med en stråmann og ber så meg slutte med å komme med stråmenn?

Dette er jo komikk på høyt nivå :edie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, herzeleid skrev:

 

Nei. Dette er nok kun i hodet ditt da jeg ikke har skrevet at det er noe problem at kvinner har samme rettigheter som menn, og tar utdannelse eller jobb. Du har med andre ord klart å angripe et innlegg du selv fant på. Skarpt ;)

Så nøyaktig var det du mente da? Og vær så snill og svar fremfor å skrive "nei du får lese innlegget en gang til" for jeg har lest det flere ganger og kommer med samme konklusjon.

Anonymkode: eeeee...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så nøyaktig var det du mente da? Og vær så snill og svar fremfor å skrive "nei du får lese innlegget en gang til" for jeg har lest det flere ganger og kommer med samme konklusjon.

Anonymkode: eeeee...4f4

Jeg kom med en beskrivelse og mulig forklaring på hvordan det er. Du legger så på elementer, som rettigheter, og svarer som om jeg skriver noe om hvordan ting bør være. Det virker ikke som du helt forstår forskjellen mellom deskriptivt (førstnevnte) og normativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes uttalelser om at kvinner er blitt mandig er noe flaut i 2019. Menneskelige egenskaper, mulighet, personlighet, yrke er ikke fast knyttet til kjønn. 

Anonymkode: 51f7c...66d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, herzeleid skrev:

Så med andre ord, du anklager meg for å komme med stråmenn, når jeg ikke har gjort det, kommer selv med en stråmann og ber så meg slutte med å komme med stråmenn?

Nei, jeg har ikke kommet med noen stråmann. Les igjen.

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fristende å svare deg med samme type stråmenn du her har bygget opp, ved å hevde at du er bitter på kvinner og bla bla. Bare for å slå beina under det personangrepet, bare du vet hva du føler, jeg vet ikke hva du føler, jeg kan ikke vite om du føler bitterhet, det er det bare du som kan vite.

Men, disse stråmennene er en uting. Feminisme er kampen for likestilling. For både kvinner - og menn. Jeg er høylytt når menn diskrimineres, nettopp fordi jeg er en feminist.

Anonymkode: 1e3a0...160

Jeg kom ikke med noe personangrep. Men jeg viste til at det er fristende å gjøre det, i og med at du driver på slik.

26 minutter siden, herzeleid skrev:

Dette er jo komikk på høyt nivå :edie:

Der avslører du jo deg selv. Du er bare her for å trolle.

Anonymkode: 1e3a0...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...