Gå til innhold

Hva er det som gjør moderne kvinner maskuline?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo snu på flisa da. For oss er spanske menn så feminine. De er så små 😄 

Anonymkode: 48455...bf9

Ja det var det hun hadde svart tilbake da, for hun syntes jo det at mange av de var korte og veldig spinkle. 

Anonymkode: bad14...d34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Lenke til den påstanden om at kvinner har mer testosteron enn før?

Nivåer av kjønnshormoner gir hovedsakelig rent fysiske utslag, som i kroppsform/fettfordeling og fysisk styrke. 

Kvinner var nok mer maskuline før, f.eks. på et gardbruk oppi Åsmarken der kjerringa var hest (ref. Alf Prøysen). Hardt arbeid og/eller hard trening øker testosteronnivået.

Allikevel , det er ikke noe mål å være maskulin eller feminin. Man bør være seg selv helt naturlig, og det er bra nok (best) i massevis.

Ei av de damene jeg har likt aller best var tøff nok hun. Min fars tante. Gardkjerring som hadde jobbet knallhardt hele livet og samtidig hadde en helt fantastisk humor og glimt i øyet. Min samboer er mer feminin, men hun har også fantastisk humor og glimt i øyet,  men allikevel, bak hennes feminine overflate ligger også enn beintøff styrke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mer feminin enn de fleste du vet om? Så du er unntaket fra den "regelen" da? 

Spørsmålet er hva DU syns er maskulint Ts. Men når noen pirker borti det DU driver med, så reagerer du. Rart. Var det et poeng i hva du leste siden du er sjelden feminin, eller var kriteriene nor du var uenig i bare? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du er mer feminin enn de fleste du vet om? Så du er unntaket fra den "regelen" da? 

Spørsmålet er hva DU syns er maskulint Ts. Men når noen pirker borti det DU driver med, så reagerer du. Rart. Var det et poeng i hva du leste siden du er sjelden feminin, eller var kriteriene nor du var uenig i bare? 

Det var da veldig...😂

Poenget mitt var at jeg har alltid følt meg feminin, og når jeg leste artikkelen som tok opp sport og utdanning som mindre feminint (noe som angår meg) så ville jeg høre andre sine meninger om hva som er feminint...

Og det at jeg føler meg mer feminin enn de fleste andre jeg kjenner, mener jeg så klart av de kvinnene jeg omgås, ikke alle andre... Kanskje det sier mer om de jeg kjenner da! 

Anonymkode: 1c38f...0c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var da veldig...😂

Poenget mitt var at jeg har alltid følt meg feminin, og når jeg leste artikkelen som tok opp sport og utdanning som mindre feminint (noe som angår meg) så ville jeg høre andre sine meninger om hva som er feminint...

Og det at jeg føler meg mer feminin enn de fleste andre jeg kjenner, mener jeg så klart av de kvinnene jeg omgås, ikke alle andre... Kanskje det sier mer om de jeg kjenner da! 

Anonymkode: 1c38f...0c3

Det var bare et spørsmål ut fra det du skrev

 Du anser deg mer feminin enn de fleste, ok? 

Men hva anser DU som maskulint da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Det var bare et spørsmål ut fra det du skrev

 Du anser deg mer feminin enn de fleste, ok? 

Men hva anser DU som maskulint da? 

Disse tingene føler hvertfall jeg er mer maskulint enn feminint... Å være høylytt, ta mye plass, være en av «gutta», drikke mye øl og alkohol, mye tilfeldig sex uten følelser, banning, gå med klær fra f.eks Urban/Carlings (tomboy stilen)

De fleste jenter gjør nok ikke alle av disse tingene altså, men akkurat jeg gjør ikke mye av noen av de tingene... Som sikkert mange andre norske kvinner! Men av de jeg kjenner ser jeg at de gjør mye av dette!

Anonymkode: 1c38f...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort hår på 35+ år gamle kvinner ser ofte litt manneaktig ut.

Anonymkode: 7dabb...e4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse tingene føler hvertfall jeg er mer maskulint enn feminint... Å være høylytt, ta mye plass, være en av «gutta», drikke mye øl og alkohol, mye tilfeldig sex uten følelser, banning, gå med klær fra f.eks Urban/Carlings (tomboy stilen)

De fleste jenter gjør nok ikke alle av disse tingene altså, men akkurat jeg gjør ikke mye av noen av de tingene... Som sikkert mange andre norske kvinner! Men av de jeg kjenner ser jeg at de gjør mye av dette!

Anonymkode: 1c38f...0c3

Ok. Hm. Er vel tildels enig. Jeg vet ikke med meg selv. Jeg har drevet med sport og har en kronisk idrettsskade. Jeg har også utdanning og jobber i et yrke hvor det er flest menn. Men jeg er veldig omsorgsfull mot barn og dyr. Av utseendet er jeg uten tvil feminin. Vanskelig å vite. Men jeg er feminist, så ja... 

Ikke så lett. Hva spanske menn mener bryr meg ikke. Like lite som franske og italienske. De har et annet syn enn nordeuropeere stort sett . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Tror det går litt på utseendet også. Ei venninne av meg har bodd i Spania, veldig pen, høy, normalt slank og typisk kropp som mange unge jenter har nå med trente bein/lår og rumper. Veldig populær blant guttene, men hun fikk noen kommentarer i Spania av guttene der at nordiske damer var så maskuline, og da gikk det på fysisk størrelse. 

Anonymkode: bad14...d34

Slik ser jeg også på det. Nordiske kvinner er fra naturens side en "maskulin" benbygging. De er bygget kraftig. For å overleve vintrene, vil jeg tru. Når man da i tillegg trener styrke og squats, blir man mye mer maskulin enn kvinner fra "kontinentet". Det er svært liten tvil i mine øyne at spanske kvinner er mer feminine.

Dette er bare min preferanse, selvsagt, men jeg liker ikke kvinner som trener. Virkelig HATER trenden som raver for tiden hvor kvinner skal bygge lårmuskler. Kvinner skal være slanke og elegante. De skal bevege seg som lydløse katter. De peneste kvinnene i verden er fra asia.

Anonymkode: 7b08a...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vell om at "frigjort" i mange tilfeller forveksles med "det menn gjør" og at moderne frigjorte kvinner dermed forventes å leve mest mulig likt som menn. Det går på livsvalg, adferd og prioriteringer og forhold til sex og kjærlighet. 

Så er nok dette noe som varierer veldig mellom land. Har inntrykk at kvinnene i en del land rundt middelhavet og østover i Europa er mer feminine, i den forstand at de gjerne har en noe mer "nett" kroppsbygning og ellers ikke er så like menn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da veldig...😂

Poenget mitt var at jeg har alltid følt meg feminin, og når jeg leste artikkelen som tok opp sport og utdanning som mindre feminint (noe som angår meg) så ville jeg høre andre sine meninger om hva som er feminint...

Og det at jeg føler meg mer feminin enn de fleste andre jeg kjenner, mener jeg så klart av de kvinnene jeg omgås, ikke alle andre... Kanskje det sier mer om de jeg kjenner da! 

Anonymkode: 1c38f...0c3

Men hvis du alltid har følt deg feminin, så skal det da mye til for at noen artikler kan ta det i fra deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser og høres feminin ut - slank og petite med myk og lys stemme. Men så åpner jeg kjeften og banneord og dårlig holdning spys ut. Vokste opp med brødre og da var det fornærm eller bli fornærmet, har definitivt en underliggende aggressivitet i hele personligheten min. Har aldri hatt problem med å finne meg en mann, jeg er fin å se på og de har en venn de kan dele alt med og ikke være redd for å knuse med en litt på kanten-spøk. Vanlige, sosiale menn syns jeg ikke har et problem med at kvinner har litt av begge deler, de digger det faktisk. Det er heller menn som ikke klarer å holde på ei dame som begynner å klage - de skjønner ikke hva som går feil og skylder på et eller annet - feminismen selvfølgelig. Så noen skrev at feminismen ville kvinner skulle bli "mer som menn". Pointet var jo ar både menn og kvinner skal være like! Ikke at den ene skal være mer den andre.

 

Anonymkode: 11333...4ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

noen skrev at feminismen ville kvinner skulle bli "mer som menn".

Anonymkode: 11333...4ba

Nei. Noen skrev dette, derimot:

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mangelen på feminitet. Mange kvinner aner ikke hvordan de skal være kvinner mer.

Feministene har kjempet for å gjøre kvinner mannlige. Det har de klart. Ingenting ondsinnet bak det, bare kortsiktighet; de har tenkt at menn har makt, så jo mer like menn kvinner gjør seg, jo mer makt får kvinner også. Det er en logisk feilslutning.

Men det har gjort at mange kvinner ikke aner hvordan de skal være feminine idag.

Anonymkode: 1e3a0...160

Feminismen handler om at det ikke skal ha noe å si hvordan en er som person, eller hvilket kjønn en tilfeldigvis har.

Men feminisme og feminist er to vidt forskjellige ting. At feminisme handler om det betyr ikke at feminister kjemper for det. Feminister kjemper for det de mener gir kvinner makt. Uten å tenke langsiktig og se at en må, for eksempel, begynne med å bekjempe den kulturen en har internalisert, heller enn å gå rundt og klage over at alle andre tar så dumme og feilaktige valg.

På samme måte som med de menn du nevner, som heller enn å jobbe med seg selv bare klager på eksterne faktorer. Men det kommer igjen av at de anklages for å være "incels". Da går de ikke til de som ler av dem, håner dem, gjør narr av dem. Da går de i stedet til de som tar dem imot med åpne armer. De som tar dem imot med åpne armer gjør det fordi de er lette å manipulere med enkle forklaringer og løsninger. Som, "det er feminismens feil".

Jeg er ikke så sikker på at det å håne dem istedet for å hjelpe dem løser noen problemer akkurat.

Anonymkode: 1e3a0...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Feminismen handler om at det ikke skal ha noe å si hvordan en er som person, eller hvilket kjønn en tilfeldigvis har.

Anonymkode: 1e3a0...160

Åh! Jeg skulle ønske jeg så over dette en gang før jeg klikket, "Send inn svar".

Jeg mente, "feminismen handler om at det skal ha alt å si hvordan en er som person, ikke hvilket kjønn en tilfeldigvis har". 

Anonymkode: 1e3a0...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, herzeleid skrev:

Det handler vell om at "frigjort" i mange tilfeller forveksles med "det menn gjør" og at moderne frigjorte kvinner dermed forventes å leve mest mulig likt som menn. Det går på livsvalg, adferd og prioriteringer og forhold til sex og kjærlighet. 

Så er nok dette noe som varierer veldig mellom land. Har inntrykk at kvinnene i en del land rundt middelhavet og østover i Europa er mer feminine, i den forstand at de gjerne har en noe mer "nett" kroppsbygning og ellers ikke er så like menn. 

Ja uffameg at kvinner tar utdannelse og jobb slik at de slipper å være en hushjelp og sexslave for menn. Uff uff.

Anonymkode: eeeee...4f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja uffameg at kvinner tar utdannelse og jobb slik at de slipper å være en hushjelp og sexslave for menn. Uff uff.

Anonymkode: eeeee...4f4

Synd du føler det sånn ovenfor kvinner som tar utdannelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Synd du føler det sånn ovenfor kvinner som tar utdannelse. 

Det er du som føler det slik. Du skrev det jo nettopp at vi ble sett på som maskuline fordi vi har samme rettigheter og ønsker for livet vårt som menn.

Eller er du av den mer enkle typen som tenker på kvinner som koser seg med sex og ikke føler skam som "frigjorte"? Det er ikke frigjort i mine øyne da det koster meg ingenting. Frigjort er å kunne leve eget liv uten å være avhengig av en mann.

Anonymkode: eeeee...4f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Feminismen handler om at det ikke skal ha noe å si hvordan en er som person, eller hvilket kjønn en tilfeldigvis har.

Helt motsatt. Feminisme handler om å fremme ett kjønns stilling i samfunnet. Det ligger i navnet.

Likestilling mellom kjønnene er noe helt annet.

Anonymkode: 7b08a...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som føler det slik. Du skrev det jo nettopp at vi ble sett på som maskuline fordi vi har samme rettigheter og ønsker for livet vårt som menn.

Eller er du av den mer enkle typen som tenker på kvinner som koser seg med sex og ikke føler skam som "frigjorte"? Det er ikke frigjort i mine øyne da det koster meg ingenting. Frigjort er å kunne leve eget liv uten å være avhengig av en mann.

Anonymkode: eeeee...4f4

 

Nei. Dette er nok kun i hodet ditt da jeg ikke har skrevet at det er noe problem at kvinner har samme rettigheter som menn, og tar utdannelse eller jobb. Du har med andre ord klart å angripe et innlegg du selv fant på. Skarpt ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

At de trener styrke

Anonymkode: 6f660...02d

Uenig i denne, de aller fleste kvinner kan trene styrke dedikert i årevis uten å se maskuline ut. De aller fleste trenger dop for å se maskuline ut.

Det er ikke utseende som gjør mange moderne kvinner maskuline, men oppførselen. Det gjelder selvsagt ikke alle, men mange har rett og slett for mye sex på byen f.eks. 

Anonymkode: e40f7...0ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...