Gå til innhold

Hva er det som gjør moderne kvinner maskuline?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i starten av 20-årene og ser på meg selv som en veldig feminin jente, mer enn de fleste andre jeg kjenner. Men jeg kom over en artikkel hvor en psykolog/psykiater beskrev hvorfor dagens kvinner har mer testosteron og er maskuline, blant annet pga jobb og deltagelse i sport.

Jeg ble faktisk litt irritert over at sport og jobb ble nevnt.. Jeg har selv konkurrert på høyt nivå i en idrett, frem til jeg ble 18 og ikke orket mer. Jeg er også halvveis inni et profesjonsstudium, så følte meg jo truffet kan man si hahah. 

Jeg føler jeg leser/hører såå ofte om at dagens kvinner spesielt i Norden/Vesten ikke er så feminine mer. Men hvis sport og jobb/utdanning er det som gjør kvinner maskuline, så er det jo ikke et alternativ engang å bli mer feminin.

Hva mener dere (spesielt menn) gjør kvinner maskuline? 

Anonymkode: 1c38f...0c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det går litt på utseendet også. Ei venninne av meg har bodd i Spania, veldig pen, høy, normalt slank og typisk kropp som mange unge jenter har nå med trente bein/lår og rumper. Veldig populær blant guttene, men hun fikk noen kommentarer i Spania av guttene der at nordiske damer var så maskuline, og da gikk det på fysisk størrelse. 

Anonymkode: bad14...d34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangelen på feminitet. Mange kvinner aner ikke hvordan de skal være kvinner mer.

Feministene har kjempet for å gjøre kvinner mannlige. Det har de klart. Ingenting ondsinnet bak det, bare kortsiktighet; de har tenkt at menn har makt, så jo mer like menn kvinner gjør seg, jo mer makt får kvinner også. Det er en logisk feilslutning.

Men det har gjort at mange kvinner ikke aner hvordan de skal være feminine idag.

Anonymkode: 1e3a0...160

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mangelen på feminitet.

Anonymkode: 1e3a0...160

Hva mener du med dette? Du forklarte ikke i det hele tatt i innlegget ditt akkurat hva du mener kvinner bør gjøre for å bli mer feminine i dine øyne....

Anonymkode: 1c38f...0c3

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mangelen på feminitet. Mange kvinner aner ikke hvordan de skal være kvinner mer.

Feministene har kjempet for å gjøre kvinner mannlige. Det har de klart. Ingenting ondsinnet bak det, bare kortsiktighet; de har tenkt at menn har makt, så jo mer like menn kvinner gjør seg, jo mer makt får kvinner også. Det er en logisk feilslutning.

Men det har gjort at mange kvinner ikke aner hvordan de skal være feminine idag.

Anonymkode: 1e3a0...160

Haha, jah. De går i bukse da eller? Eller at de jobber? 

Kvinner tar vel mer vare på seg selv i dag. Dusjer oftere, går mer til frysør o.l. 

Anonymkode: f330b...e23

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange assosierer femininitet med å være fysisk og psykisk svak, avhengig av en mann, etc.

Disse utgår jo fort når man har en karriære og er aktiv med sport.

Anonymkode: 2c801...663

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare få være som de vil uten at femininitetspolitiet skal komme og anklage folk for å være 'maskuline' ? Hvordan kan en kvinne være maskulin bare fordi hun deltar i sport? Sport er sunt, folk som deltar i sport lever lengre og de ser bedre ut.

herlighet. jeg gir snart opp...

 

 

Anonymkode: 0e228...cac

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er i starten av 20-årene og ser på meg selv som en veldig feminin jente, mer enn de fleste andre jeg kjenner. Men jeg kom over en artikkel hvor en psykolog/psykiater beskrev hvorfor dagens kvinner har mer testosteron og er maskuline, blant annet pga jobb og deltagelse i sport.

Jeg ble faktisk litt irritert over at sport og jobb ble nevnt.. Jeg har selv konkurrert på høyt nivå i en idrett, frem til jeg ble 18 og ikke orket mer. Jeg er også halvveis inni et profesjonsstudium, så følte meg jo truffet kan man si hahah. 

Jeg føler jeg leser/hører såå ofte om at dagens kvinner spesielt i Norden/Vesten ikke er så feminine mer. Men hvis sport og jobb/utdanning er det som gjør kvinner maskuline, så er det jo ikke et alternativ engang å bli mer feminin.

Hva mener dere (spesielt menn) gjør kvinner maskuline? 

Anonymkode: 1c38f...0c3

Jeg mener at du skal glemme hele idéen. Om dama er maskulin eller feminin er irrelevant. Hva som sitter mellom øra teller mye mer.  Jeg liker feminine damer og jeg liker maskuline. Det grommeste er om samhandling og personlighet sitter, og at begge samtidig liker å ta på hverandre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette? Du forklarte ikke i det hele tatt i innlegget ditt akkurat hva du mener kvinner bør gjøre for å bli mer feminine i dine øyne....

Anonymkode: 1c38f...0c3

Det er fordi ditt spørsmål var noe helt annet:

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener dere (spesielt menn) gjør kvinner maskuline? 

Anonymkode: 1c38f...0c3

 

Anonymkode: 1e3a0...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nordmenn, både menn og kvinner, er vel snarere litt kjønnsløse..? Kler seg i kjønnsnøytrale klær og toner ned kjønnsforskjeller i oppførselen. Men han har jo rett i at kvinnene her i landet jobber, og da går det ikke an å være nusselig og hjelpeløs hvis man skal bli tatt på alvor, og det kombinert med mye trening får nok opp testosteronnivået noe. 

Og så hjelper det jo ikke akkurat at selv søte og nette unge kvinner er fulle av blekk og har øyenbryn som hadde passet bedre på menn fra Tyrkia...😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det sånn at du ønsker å fremstå feminin, og lurer på hva som gjør at en kvinne virker feminin på menn. 

Overvekt og lite feminine klær gjør at kvinner ser mindre feminine ut, samme med kort hår og det å være høy. Brautende og høylytt fremferd virker og maskulint. Det å være følsom, omsorgsfull og snill regnes som feminine personlighetstrekk. 

Anonymkode: ff867...d4e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til den påstanden om at kvinner har mer testosteron enn før?

Nivåer av kjønnshormoner gir hovedsakelig rent fysiske utslag, som i kroppsform/fettfordeling og fysisk styrke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FirstNameLastName

Hvis man er veldig fysisk sterk, og går på en veldig kraftfull måte vil man vel virke mer "maskulin" enn feminin, hvis man med feminin mener "svak", "yndig", "kraftløs" o.lign. Særlig om man samtidig kler seg litt nøytralt og går i flate sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de trener styrke

Anonymkode: 6f660...02d

Å trene styrke gir en penere kropp. Damer har uansett for lite testosteron til at de får store, bulkete muskler. 

Anonymkode: 9347d...8cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det går litt på utseendet også. Ei venninne av meg har bodd i Spania, veldig pen, høy, normalt slank og typisk kropp som mange unge jenter har nå med trente bein/lår og rumper. Veldig populær blant guttene, men hun fikk noen kommentarer i Spania av guttene der at nordiske damer var så maskuline, og da gikk det på fysisk størrelse. 

Anonymkode: bad14...d34

Vi er jo i snitt større enn spanjoler, ja. 

Anonymkode: 47660...eb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også den typiske sterk-kvinne-i-moderne-samfunn-vibben.

Problemet er at det er ofte litt avskrekkende for menn, samtidig blir man ofte stemplet som sjefete, nebbete, og en del mindre fine adjektiver for samme oppførsel som gjør menn til "ledende", "sterk" og "karismatisk" f.eks.

I tillegg har jeg den den kroppen som er litt i dveleland. Sterke bein, sterk og stor rumpe, hofter og rakrygget. Jeg hører ofte at jeg oser av "trenger ingen", men vet ikke helt hvorfor.

Anonymkode: 8b95e...784

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange assosierer femininitet med å være fysisk og psykisk svak, avhengig av en mann, etc.

Disse utgår jo fort når man har en karriære og er aktiv med sport.

Anonymkode: 2c801...663

Da er mange dumme.

Anonymkode: 48455...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er i starten av 20-årene og ser på meg selv som en veldig feminin jente, mer enn de fleste andre jeg kjenner.

Anonymkode: 1c38f...0c3

Fordi det gjør du da ja.

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kom over en artikkel hvor en psykolog/psykiater beskrev hvorfor dagens kvinner har mer testosteron og er maskuline, blant annet pga jobb og deltagelse i sport.

Jeg ble faktisk litt irritert over at sport og jobb ble nevnt.. Jeg har selv konkurrert på høyt nivå i en idrett, frem til jeg ble 18 og ikke orket mer.

Anonymkode: 1c38f...0c3

Men det å gi opp er jo ikke en feminine egenskap.

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også halvveis inni et profesjonsstudium, så følte meg jo truffet kan man si hahah. 

 

Anonymkode: 1c38f...0c3

Hvorfor følte du deg truffet da? Hva eksagt sa denne artikkelen som fikk deg til å føle deg truffet?

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg føler jeg leser/hører såå ofte om at dagens kvinner spesielt i Norden/Vesten ikke er så feminine mer.

Anonymkode: 1c38f...0c3

Kanskje du bare skal slutte å lese.

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Men hvis sport og jobb/utdanning er det som gjør kvinner maskuline, så er det jo ikke et alternativ engang å bli mer feminin.

 

Anonymkode: 1c38f...0c3

Du har et poeng.

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva mener dere (spesielt menn) gjør kvinner maskuline? 

Anonymkode: 1c38f...0c3

Skjønner ikke spørsmålet siden det er ingenting der ute som kan ta en kvinnes femininitet fra henne med mindre hun frivillig gir det opp. Det egentlige spørsmålet er jo: Hvorfor skal vi kvinner være så feminine (les hjelpesløse) for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er jo i snitt større enn spanjoler, ja. 

Anonymkode: 47660...eb4

Kan jo snu på flisa da. For oss er spanske menn så feminine. De er så små 😄 

Anonymkode: 48455...bf9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...