Gå til innhold

Hvorfor må alt være så veldig seriøst/alvorlig her?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da er du unnskyldt. Vi menn er nødt til å imponere kvinner, derfor har vi fått et eget humorgen. Kvinner trenger ikke oppfylle de samme krav for å kunne tiltrekke seg en partner, derfor har ikke kvinner noe humorgen. Slik er evolusjonen, at de trekk som kreves velges til, de som ikke kreves, dør ut etter hvert. Det er derfor vi ikke har noen hale mer. Det er også derfor kvinner er så dårlige humorister. De eier ikke humorgenet.

Anonymkode: 95f10...8b2

Hvis damer ikke hadde hatt humoristisk sans kunne de ikke ledd av vitsene til menn.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det var ekstrem dårlig humor som er regelbrudd, derfor ble det slettet. Vanskeligere er det faktisk ikke.
 

Feil. Dette er bare din personlige mening basert på dine såre tær.

4 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det var ekstrem dårlig humor som er regelbrudd, derfor ble det slettet. Vanskeligere er det faktisk ikke.

Jeg hadde blitt mektig forbannet dersom en slik tråd havnet under mitt brukernavn. For jeg vil så absolutt ikke assosieres med dyremishandling. Hadde du likt om du fremsto som pedofil på tull? Drapsmann? Rasist? Eller noe annet ulovlig, fordi noen tuklet med en tråd? Hadde du sett humoren i det også kanskje? 

Ja det stemmer. Hadde noen klart å få det til å se ut som jeg var pedofil når jeg svarte på noe helt annet hadde det vært både imponerende og morsomt. 

 

4 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

 Noen ting tuller man bare ikke med og dyremishandling er en av de, selv komikere som lever på grensa vet hvor grensen faktisk går. 

Feil igjen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:



Du har null rett til å sitte her å bestemme hva andre skal godta eller ikke godta, eller bestemme hvordan andre skal føle rundt akkurat dette. Om jeg tar en spøk hvor jeg stopper en kompis på vei inn til et mørkt rom og sier "Ey Asaf, du må stå på utsiden slik at vi ikke mister deg i mørket og aldri finner deg igjen" 

Hvem er det som orker å henge med sånne sarte sjeler man må behandle som porselen, og må gå på tå med?

Mine mørke venner kødder selv med å være mørk, og de kødder tilbake med at de ikke finner hvite i snøen. Bare uskyldig moro, helt til sånne som deg kommer og sier at de må bli fornærmet. Hvite folk som blir fornærmet på andres vegne er så tragisk.

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Sykkelkopp skrev (På 19.7.2019 den 1.01):

Feil. Dette er bare din personlige mening basert på dine såre tær.

Ja det stemmer. Hadde noen klart å få det til å se ut som jeg var pedofil når jeg svarte på noe helt annet hadde det vært både imponerende og morsomt. 

 

Feil igjen

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det var ekstrem dårlig humor som er regelbrudd, derfor ble det slettet. Vanskeligere er det faktisk ikke.

Jeg hadde blitt mektig forbannet dersom en slik tråd havnet under mitt brukernavn. For jeg vil så absolutt ikke assosieres med dyremishandling. Hadde du likt om du fremsto som pedofil på tull? Drapsmann? Rasist? Eller noe annet ulovlig, fordi noen tuklet med en tråd? Hadde du sett humoren i det også kanskje? Noen ting tuller man bare ikke med og dyremishandling er en av de, selv komikere som lever på grensa vet hvor grensen faktisk går. For meg personlig så er det ikke krise eller noe som ødelegger live mitt om en slik tråd ble assosiert med mitt brukernavn, men det er fortsatt ikke noe jeg ønsker på tull heller.

Du har null rett til å sitte her å bestemme hva andre skal godta eller ikke godta, eller bestemme hvordan andre skal føle rundt akkurat dette. Om jeg tar en spøk hvor jeg stopper en kompis på vei inn til et mørkt rom og sier "Ey Asaf, du må stå på utsiden slik at vi ikke mister deg i mørket og aldri finner deg igjen" også går resten inn og storflirer mens han står igjen på utsiden i et par minutter før han går inn. Han sto da der ute og ble genuint såret av min lille spøk også sier han ifra om det når han kommer inn. Jeg har absolutt null rett til å si "skjerp deg, det var bare en tull! Le litt da". Det at jeg synes det er morsomt er irrelevant, for han har all rett til å føle seg såret. Alt jeg kan gjøre da er å legge meg paddeflat og beklage min dumme spøk. Selv om at samme spøk ble godt tatt imot av en annen venn som er mørk i huden. Akkurat det er noe du virkelig bør lære deg, du har null rett til å bestemme hvordan andre skal tenke eller føle. 
At du synes det var så morsomt og gøy er din reaksjon, og den har du all rett til å ha. Men du burde seriøst skaffe deg litt evne til å se at andre faktisk ikke synes det er morsomt. 
Heldigvis så er slike tråder ulovlig her på KG, så den diskusjonen om at den ble slettet på feilgrunnlag eller ei er ferdig. For regelbrudd er regelbrudd. 

Må sies at jeg tåler mye når det kommer til humor, men dyremishandling er ikke gøy og heller ikke noe man tuller med.

Jeg sier ikke at dyremishandling er greit. Altså, hallo. Nettopp fordi det er noe av det siste jeg hadde gjort, så ble det komisk for meg. Det var jo bare en litt oppfinnsom manøver fra den som skrev HI. Fatter ikke hvorfor flere ble så støtt, men jeg skriver heller ikke noe om hva som bør være godtatt eller ikke. Det er kun min mening! 

Jeg tenker at det faktisk bør være litt rom for humor her, og hvorfor drar du inn komikere? Hvor går grensene for hva som kan spøkes med? Det er jo en diskusjon å ta, men nå gjaldt det nevnte tråd. Jeg slår jo ikke ihjel en veps en gang, så å assosiere meg med dyremishandling er absurd. Og nettopp derfor appellerer det til min sans for humor. Og det må jeg vel få uttrykke eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lexicon skrev:

De få gangene nordmenn er morsomme så er det gull ass. Atle Antonsen er jo herlig

Enig. Men fins jo litt morsomme nordmenn ellers også. Men vi er i "grav-alvorlig-land" hvor alt må taes seriøst og hvor det er ganske strenge regler for når man kan le. Veldig strenge. Ler du av ulike ting så stemples du som "empatiløs, barnslig eller ignorant" 😄 sånn er det. Humor er nok en ting nordmenn er redde for. Lista blir lang over hva en er redd for her til lands gitt. 

Må bare tillegge at jeg ikke har sans for mange komikere. Veldig få egentlig. Men de som ER morsomme, de takler kunsten å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Enig. Men fins jo litt morsomme nordmenn ellers også. Men vi er i "grav-alvorlig-land" hvor alt må taes seriøst og hvor det er ganske strenge regler for når man kan le. Veldig strenge. Ler du av ulike ting så stemples du som "empatiløs, barnslig eller ignorant" 😄 sånn er det. Humor er nok en ting nordmenn er redde for. Lista blir lang over hva en er redd for her til lands gitt. 

Må bare tillegge at jeg ikke har sans for mange komikere. Veldig få egentlig. Men de som ER morsomme, de takler kunsten å være. 

Sett tv-serien NAV eller Dag? Fader jeg holdt jo faen meg på å få hjerneslag av humoren der xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Tråden var verken interessant eller morsom, kan ikke si at jeg bryr meg om den ble slettet eller ei. Begge deler er ok for meg

Personlig tar jeg ikke mine egne innlegg på kg så seriøst, så det ville ikke vært et problem om jeg var en av de som svarte. Men for andre så er det de skriver mer seriøst og det føles ikke bra bli lurt. Om det er feil av disse menneskene å ta kg, egne innlegg osv seriøst er en egen diskusjon. 

15 hours ago, Sykkelkopp said:

Hvem er det som orker å henge med sånne sarte sjeler man må behandle som porselen, og må gå på tå med?

Jeg henger gjerne med slike sjeler om de er gode mennesker. Henger heller med slike, enn de som har veldig stort behov for å si at alle de er uenige med er sarte sjeler. Skal det være god debatteknikk? Å kalle noen sarte sjeler? Hva skjedde med å ha et logisk argument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lexicon skrev:

Sett tv-serien NAV eller Dag? Fader jeg holdt jo faen meg på å få hjerneslag av humoren der xD

"Dag" har jeg faktisk sett! En av de bedre 👍 helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Parkeringsvakt skrev:

 

Jeg henger gjerne med slike sjeler om de er gode mennesker. Henger heller med slike, enn de som har veldig stort behov for å si at alle de er uenige med er sarte sjeler. Skal det være god debatteknikk? Å kalle noen sarte sjeler? Hva skjedde med å ha et logisk argument?

Du anklager meg for dårlig debattteknikk og så legger du ord i munnen på meg for å dikte et argument?

Nei jeg sa ikke de med annen humor er sartr sjeler. De som er sarte sjeler med ømfintlige tær er de som blir sinte/ lei sei av noen ord de leser på internett - og prøver å sensurere som om vi levde i kina/sovjet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Hvem er det som orker å henge med sånne sarte sjeler man må behandle som porselen, og må gå på tå med?

Mine mørke venner kødder selv med å være mørk, og de kødder tilbake med at de ikke finner hvite i snøen. Bare uskyldig moro, helt til sånne som deg kommer og sier at de må bli fornærmet. Hvite folk som blir fornærmet på andres vegne er så tragisk.

Det er noe annet å kødde om seg selv og å kødde om andre. Jeg skal vedde på at flere av vennene dine syns kommentarene dine er ubehagelige men ikke tør noe annet enn å le for at du ikke skal bli sur slik du tydelig blir her over at folk ikke syns dyremishandling er morro å spøke om. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 17.42, SoWhat? skrev:

Skjer med selvironi

Nå har du ikke den beste selvironien fra flere tråder jeg har sett her inne selv, så tror du bør gå MEGET stille i dørene 😁 Du blir veldig fort krenket og skjønner ikke alltid verken ironi eller humor selv har jeg lagt merke til. 

Anonymkode: d8f63...421

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du ikke den beste selvironien fra flere tråder jeg har sett her inne selv, så tror du bør gå MEGET stille i dørene 😁 Du blir veldig fort krenket og skjønner ikke alltid verken ironi eller humor selv har jeg lagt merke til. 

Anonymkode: d8f63...421

Å.. Du kan ha rett i det at jeg engasjerer meg og tar ting på alvor. Men jeg ler mye etterpå og generellt. Blir jeg fort krenket?? Akkurat det kjenner jeg meg ikke igjen i overhode. Hm. Det var litt rart å lese. Men hva mener du? Tar det til etterretning, selv om jeg må tenke grundig over det. Interessant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Bare uskyldig moro, helt til sånne som deg kommer og sier at de må bli fornærmet. Hvite folk som blir fornærmet på andres vegne er så tragisk.

Her gjør du samme feil som du mener Nasse Nøff gjør mot deg, vrir om utsagnet hennes. Hun har aldri sagt at hun har blitt fornærmet på andres vegne, hun sier at når andre kan føle seg støtt så greier de fleste som har litt sosiale antenner og iq å fange opp at det kan være sårende, selv om andre i samme situasjon ikke blir støtt. Du mistet poenget totalt. Hvor du har det fra at hvite folk blir formærmet på andres vegne vet jeg ikke, hold deg nå til saken selv.  

Anonymkode: d8f63...421

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Deerinspotlight skrev:

Det er noe annet å kødde om seg selv og å kødde om andre. Jeg skal vedde på at flere av vennene dine syns kommentarene dine er ubehagelige men ikke tør noe annet enn å le for at du ikke skal bli sur slik du tydelig blir her over at folk ikke syns dyremishandling er morro å spøke om. 

Som sagt begge veier, og jeg ser forskjell på et smil, og på falsk latter. Jeg henger ikke med folk som er så usikre på seg selv som det du snakker om. De initierer til og med sånt, når de vet de får tilbake. 

32 minutter siden, Deerinspotlight skrev:

 at du ikke skal bli sur slik du tydelig blir her over at folk ikke syns dyremishandling er morro å spøke om. 

Hvor trege kan dere være? Slutt å late som om jeg blir sur over at folk ikke synes det er morsomt. Det er all griningen deres etterpå om hvor fælt det er og at dere vil sensurere som er problemet. Ikke morsomt? Ignorer det da. Ingen tar skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her gjør du samme feil som du mener Nasse Nøff gjør mot deg, vrir om utsagnet hennes. Hun har aldri sagt at hun har blitt fornærmet på andres vegne, hun sier at når andre kan føle seg støtt så greier de fleste som har litt sosiale antenner og iq å fange opp at det kan være sårende, selv om andre i samme situasjon ikke blir støtt. Du mistet poenget totalt. Hvor du har det fra at hvite folk blir formærmet på andres vegne vet jeg ikke, hold deg nå til saken selv.  

Anonymkode: d8f63...421

Ikke noe å bli såret over. Ærlig talt, hvor tynn hud er det mulig å ha? Må være vanskelig å gå gjennom verden sånn når alt sårer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, innhold med opphavsrett og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du syns det var like morsomt om det var en humor tråd, om mishandling av barn?

Anonymkode: c9afb...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare sludder og vås dere er interesserte i, så kan dere vel stikke innom den "sosialt tullprat" kategorien. Eller den greia med alle de forskjellige telle-trådene... 

Anonymkode: 3d273...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...