Gå til innhold

Hvorfor må alt være så veldig seriøst/alvorlig her?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kvinner ikke har det humor-genet som vi menn har.

Anonymkode: 95f10...8b2

Handler ikke om å være kvinne. Handler om å være voksen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

Ingenting galt med det. Jeg sier også bare meningen min.
Men nå skal jeg slutte å diskutere med deg og heller gå ut i solen og pusse møbler :)

Det er helt ok 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Ser ut som det klages over rapporteringen her, ikke at absolutt alle skal synes det er morsomt. Legg spesielt merke til kraftuttrykket "makan" etter det det klages over, mens le bare er en oppfordring, Kanskje hun skrev et annet sted at alle må ha lik humor , et sted innimellom postene som jeg har oversett?

 

 

 

Og jeg tolket det du har uthevet som at hun retter skyts mot personer og ikke sak. Så forskjellig kan man altså være :)
Men nåh, skal jeg gå ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Deerinspotlight skrev:

Handler ikke om å være kvinne. Handler om å være voksen. 

Voksen? Har ikke voksne humor? I så fall vil jeg bli Peter Pan i kvinnelig utgave 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SoWhat? said:

Blir så matt av at det er så lite humor her jeg. Nå er det en bruker som skriver div innlegg, og jeg gikk rett i fella selv. SO WHAT? Ja, jeg dummet meg ut. Og LER av det fordi altså, hallo! Jeg driter meg ut og føler ikke for å hikste i gråt av den grunn. Tvert i mot. Skjer med selvironi?? 

Nå har en tråd blitt slettet fordi noen hiver seg på rapporteringdknappen fordi de tar ALT så veldig alvorlig. Makan!! Hva med å LE? Uff, skumle greier. 

Slutt å ta deg selv så ekstremt alvorlig! Håpløst 

Enig. Folk må le litt mer, også av seg selv. Jeg har også opplevd at noe jeg mente med sarkasme, ble noe veldig alvorlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TrekStar skrev:

Enig. Folk må le litt mer, også av seg selv. Jeg har også opplevd at noe jeg mente med sarkasme, ble noe veldig alvorlig.

Ja... Jeg liker ikke platt humor. Jeg liker at det har noe for seg. Å få oss dyrepleiere til å framstå som noen som liker å plage dyr var komisk. Ikke så lett alltid 😕

Dyre ELSKERE skulle det stå 🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er kvinne...

Ja, men da er du unnskyldt. Vi menn er nødt til å imponere kvinner, derfor har vi fått et eget humorgen. Kvinner trenger ikke oppfylle de samme krav for å kunne tiltrekke seg en partner, derfor har ikke kvinner noe humorgen. Slik er evolusjonen, at de trekk som kreves velges til, de som ikke kreves, dør ut etter hvert. Det er derfor vi ikke har noen hale mer. Det er også derfor kvinner er så dårlige humorister. De eier ikke humorgenet.

Anonymkode: 95f10...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da er du unnskyldt. Vi menn er nødt til å imponere kvinner, derfor har vi fått et eget humorgen. Kvinner trenger ikke oppfylle de samme krav for å kunne tiltrekke seg en partner, derfor har ikke kvinner noe humorgen. Slik er evolusjonen, at de trekk som kreves velges til, de som ikke kreves, dør ut etter hvert. Det er derfor vi ikke har noen hale mer. Det er også derfor kvinner er så dårlige humorister. De eier ikke humorgenet.

Anonymkode: 95f10...8b2

Vi har det jo tydeligvis da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
11 minutter siden, Deerinspotlight said:

Klarte ikke finne på noe å si selv nei. Det er greit å være barnslig når det passer seg, men ikke når det sårer andre. Det hadde ikke såret meg om jeg ble lurt i den tråden, men jeg tenker på og bryr meg om de som faktisk føler ubehag. Å bry seg om andre betyr ikke at man ikke har humor. 

Noen mennesker er bare ute etter å bli såret, og opplever det som en slags maktrus når de kan informere omverdenen om hvor såret de er, enten på egne eller andres vegne. Det har lite og ingenting med å bry seg å gjøre, men mer å gjøre med et narsissistisk behov om å utøve sosial kontroll. Men til syvende og sist er det en vinn-vinn-situasjon for alle parter: Jeg kan få more meg med lettkrenka mennesker, og de lettkrenka menneskene kan få elske med sin egen lettkrenkethet. M.a.o. får vi alle det vi vil ha. 

Endret av xfs367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Vi har det jo tydeligvis da... 

Ja vel?

 

 

 

Anonymkode: 95f10...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja vel?

 

 

 

Anonymkode: 95f10...8b2

Hvorfor skal dette bli en kjønnsgreie? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, xfs367 skrev:

Noen mennesker er bare ute etter å bli såret, og opplever det som en slags maktrus når de kan informere omverdenen om hvor såret de er, enten på egne eller andres vegne. Det har lite og ingenting med å bry seg å gjøre, men mer å gjøre med et narsissistisk behov om å utøve sosial kontroll. Men til syvende og sist er det en vinn-vinn-situasjon for alle parter: Jeg kan få more meg med lettkrenka mennesker, og de lettkrenka menneskene kan få elske med sin egen lettkrenkethet. M.a.o. får vi alle det vi vil ha. 

Ja for det er kjempemorsomt at noen som er glad i dyr får kommentarene sine endret til å være positive til dyremishandling. Spesielt om noen av dem kanskje har vert vitne til dyremishandling eller adopert dyr som tidligere har blitt mishandlet. Må være maktgal om man ikke syns det er morsomt :dry:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Deerinspotlight skrev:

Ja for det er kjempemorsomt at noen som er glad i dyr får kommentarene sine endret til å være positive til dyremishandling. Spesielt om noen av dem kanskje har vert vitne til dyremishandling eller adopert dyr som tidligere har blitt mishandlet. Må være maktgal om man ikke syns det er morsomt :dry:

De fikk ikke kommentarene sine endret. Alle så at her stemte noe ikke. Har en hund her som er skadet pga eiere som ikke tok vare på den. Har for en ukes tid siden kommet fra gård hvor jeg passer dyra mens eiere var på ferie. Og jeg syns tråden var morsom! Hva sier det om meg? Kunne ikke falt meg inn å "bli såret". Blir så matt...for jeg fatter ikke hvorfor en blir...såret? Hvorfor liksom? En føler seg jo ikke akkurat truffet...? Tvert i mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

De fikk ikke kommentarene sine endret. Alle så at her stemte noe ikke. Har en hund her som er skadet pga eiere som ikke tok vare på den. Har for en ukes tid siden kommet fra gård hvor jeg passer dyra mens eiere var på ferie. Og jeg syns tråden var morsom! Hva sier det om meg? Kunne ikke falt meg inn å "bli såret". Blir så matt...for jeg fatter ikke hvorfor en blir...såret? Hvorfor liksom? En føler seg jo ikke akkurat truffet...? Tvert i mot. 

Når tittelen på tråden ble endret så endret det jo så klart hvordan kommentarene leses. Folk trodde de bare kommenterte i en koselig tråd om dyr. Folk blir såret av ulike ting. Det betyr ikke at deres følelser er noe å le av eller bli "matt" av. Lær å ha litt medfølelse?

Endret av Deerinspotlight
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
11 minutter siden, Deerinspotlight said:

Ja for det er kjempemorsomt at noen som er glad i dyr får kommentarene sine endret til å være positive til dyremishandling. Spesielt om noen av dem kanskje har vert vitne til dyremishandling eller adopert dyr som tidligere har blitt mishandlet. Må være maktgal om man ikke syns det er morsomt :dry:

Ja, for hele verden må jo så klart tilpasse seg akkurat dine traumer og opplevelser, ikke sant? Tenk om alle skulle tenke sånn, tenk om alle gikk inn for å være 'sånt-tuller-man-ikke-med-mennesker'. Da kunne vi ikke si noe som helst, for det er alltid noen som har opplevd et eller annet. To tomater som gikk over en vei? "Ikke innafor! Jeg har faktisk mistet noen i trafikken!!" Som sagt, narsissisme er hva det handler om.

Endret av xfs367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, xfs367 skrev:

Ja, for hele verden må jo så klart tilpasse seg akkurat dine traumer og opplevelser, ikke sant? Tenk om alle skulle tenke sånn, tenk om alle var sånt-tuller-man-ikke-med-mennesker. Da kunne vi ikke si noe som helst, for det er alltid noen som har opplevd et eller annet. To tomater som gikk over en vei? Ikke innafor! Jeg har faktisk mistet noen i trafikken!! Som sagt, narsissisme er hva det handler om.

Det hadde ikke vært innafor i en diskusjon om alvorlige trafikkulykker. Du lagde tråden i et område for folk som er glad i dyr. Den eneste som er narsissistisk her er du som ikke tåler å høre at spøken din var dårlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
14 minutter siden, Deerinspotlight said:

Det hadde ikke vært innafor i en diskusjon om alvorlige trafikkulykker. Du lagde tråden i et område for folk som er glad i dyr. Den eneste som er narsissistisk her er du som ikke tåler å høre at spøken din var dårlig. 

Du blander 'humoristisk smak' og 'humoristisk sans'. At du ikke fant tråden morsom er så klart helt uproblematisk, det er et spørsmål om humoristisk smak. Du har din smak, andre har sin, null problem.

Men det at du tolket tråden som en bagatellisering eller aksept av dyremishandling, et personlig angrep mot deg og ditt forhold til dyr, det er et spørsmål om humoristisk sans. Det vil si du mangler sansen til å plukke opp en humoristisk intensjon. Og det vil være problematisk for deg, ditt liv og din omgang med andre mennesker.

Men når det er sagt, så tviler jeg på at du egentlig mangler humoristisk sans. Jeg tror at du gjør deg dummere enn du er, og at du skjuler din humoristiske sans med overlegg for å "gjøre et poeng" som aldri var der i utgangspunktet. Og da er vi tilbake til det jeg skrev om i mitt forrige tilsvar til deg: Det er viktigere for deg å få leve ut tilstanden som 'krenket', enn å se noe for det det er. 

Endret av xfs367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, xfs367 skrev:

Du blander 'humoristisk smak' og 'humoristisk sans'. At du ikke fant tråden morsom er så klart helt uproblematisk, det er et spørsmål om humoristisk smak. Du har din smak, andre har sin, null problem.

Men det at du tolket tråden som en bagatellisering eller aksept av dyremishandling, et personlig angrep mot deg og ditt forhold til dyr, det er et spørsmål om humoristisk sans. Det vil si du mangler sansen til å plukke opp en humoristisk intensjonen. Og det vil være problematisk for deg, ditt liv og din omgang med andre mennesker.

Men når det er sagt, så tviler jeg på at du egentlig mangler humoristisk sans. Jeg tror at du gjør deg dummere enn du er, og at du skjuler din humoristiske sans med overlegg for å "gjøre et poeng" som aldri var der i utgangspunktet. Og da er vi tilbake til det jeg skrev om i mitt forrige tilsvar til deg: Det er viktigere for deg å få leve ut tilstanden som 'krenket', enn å se noe for det det er. 

Har aldri sagt at jeg er krenket. Har kun sagt at jeg godt kan forstå hvorfor andre enn meg kan bli såret, og jeg syns det er dårlig gjort å rakke ned på dem for det. Man skjønner at det var tull, men jeg syns ikke det å tulle om dyremishandling er morsomt. Betyr ikke at jeg ikke takler å se noen tulle om det, men syns det er greit å slippe. Spesielt i en del av forumet som er til for å snakke om kjæledyr.

Endret av Deerinspotlight
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...