Gå til innhold

Jeg har ekstremt sosiale naboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prate vel, invitere dem, huske å ha nok kaffe i skapet, eller ha kaffe klart i kaffekanne. 

Kjempe hyggelig naboer og barn kommer på besøk! Bake kake, og kanskje invitere dem inn på middag. Mange muligheter, men det beste av alt så kan dere dra på turer sammen. 

Dessuten så kan du fortelle om deg selv.

Anonymkode: f1d07...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om de er søte små barn så tåler de st du sier i fra hva som er greit og ikke. Bare si med en vennlig og allright (men bestemt) stemme: «Dere må ikke gå inn i hagen til andre og se inn vinduene. Jeg kunne ha vært naken eller holdt på med voksenting!» 

Spør de så hva «voksenting» er så si at voksne driver med mye rart som barn ikke skal se. 

Anonymkode: 68975...d36

Ja, kanskje jeg kan si dette bestemt uten å være sint? Hater å være sint, har aldri hatt særlig med autoritet, men kanskje jeg kan øve meg litt på å være bestemt og blid samtidig?

Anonymkode: 5543d...c07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje jeg kan si dette bestemt uten å være sint? Hater å være sint, har aldri hatt særlig med autoritet, men kanskje jeg kan øve meg litt på å være bestemt og blid samtidig?

Anonymkode: 5543d...c07

Ikke vær sint, nei :) Bare vær vennlig og forklar at det ikke er greit å kikke inn vinduene hos andre, for det er ikke alltid man har klær på hjemme i eget hus. Også kan du jo snakke litt om at det kanskje ikke alltid er de eller mammaen og pappen deres har klær på hjemme heller? Og at de da sikkert er enige i at det er kjekt at ingen kan se de når de løper rundt i trusa :) 

Barn vet jo ikke ting før de blir fortalt det, og de mener jo ikke noe vondt :) 

Anonymkode: 68975...d36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær sint, nei :) Bare vær vennlig og forklar at det ikke er greit å kikke inn vinduene hos andre, for det er ikke alltid man har klær på hjemme i eget hus. Også kan du jo snakke litt om at det kanskje ikke alltid er de eller mammaen og pappen deres har klær på hjemme heller? Og at de da sikkert er enige i at det er kjekt at ingen kan se de når de løper rundt i trusa :) 

Barn vet jo ikke ting før de blir fortalt det, og de mener jo ikke noe vondt :) 

Anonymkode: 68975...d36

Eh. Tror ikke akkurat dette med å være uten klær er så glupt å argumentere med. Altså.

Trenger ikke komme med forklaringer. En ser ikke inn gjennom vinduene til folk. Punktum. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Eh. Tror ikke akkurat dette med å være uten klær er så glupt å argumentere med. Altså.

Trenger ikke komme med forklaringer. En ser ikke inn gjennom vinduene til folk. Punktum. 

 

Trenger det å være så «glupt» da? 🤔 Hele poenget er jo å forklare barna på en god måte hvorfor de ikke skal titte inn vinduene til andre, på en måte de kan forstå. Å bjeffe «ikke kikk inn vinduene mine! Dermed basta!» er sikkert effektivt, men det vil noe ikke ha en særlig positiv effekt på TS sitt forhold til nabobarna (noe som igjen kan slå tilbake den dagen de står og hyler på ei nyinnkjøpt trampoline eller har disco hjemme hos seg og TS gjerne vil at de skal dempe seg litt :fnise: Å da være den greie naboen som de har et godt forhold til kan da vise seg å være gull verdt ;))

Man behøver ikke være verken autoritær eller sint mot barn, de fleste tar beskjeder temmelig greit dersom de blir levert på en ok måte :) 

Anonymkode: 68975...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kona fra Spania, eller Latin Amerika? (Spør fordi mange sier at folk er spanske om de snakker spansk, selv om de er fra Sør-Amerika). 

Anonymkode: 4adb6...121

Jeg forstår ikke fradraget ditt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kunne kanskje prøvd å sette opp et slags satanistisk alter med tente lys i gangen? Hun er kanskje religiøs og vil nok gjerne holde ungene borte da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger det å være så «glupt» da? 🤔 Hele poenget er jo å forklare barna på en god måte hvorfor de ikke skal titte inn vinduene til andre, på en måte de kan forstå. Å bjeffe «ikke kikk inn vinduene mine! Dermed basta!» er sikkert effektivt, men det vil noe ikke ha en særlig positiv effekt på TS sitt forhold til nabobarna (noe som igjen kan slå tilbake den dagen de står og hyler på ei nyinnkjøpt trampoline eller har disco hjemme hos seg og TS gjerne vil at de skal dempe seg litt :fnise: Å da være den greie naboen som de har et godt forhold til kan da vise seg å være gull verdt ;))

Man behøver ikke være verken autoritær eller sint mot barn, de fleste tar beskjeder temmelig greit dersom de blir levert på en ok måte :) 

Anonymkode: 68975...d36

Jo men tenkte på det med at de kanskje ikke alltid har klær på seg hjemme. Det kan fort bli misforstått. 🙂

Jeg vet at en bør forklare barn ting. Men iblant går det an å si "basta"! Eller..? Hm. Jeg vet ikke helt, men best å være bestemt her. Nei, er ikke for å kjefte på barn altså. Det bør helst gå via de voksne. En MÅ si fra ihvertfall. Ellers kan dette bli et mareritt for Ts. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær lur og trekk dem med deg ut. Slå dem i deres eget spill. "Du, så hyggelig å se deg, la meg vise deg den flotte rosen jeg har her rett utenfor". Da får de ikke lurt seg inn og satt seg. Så kan dere sitte på trammen og småprate litt, da styrer du bedre, fordi du går når du må med et lite "hadet!"

Anonymkode: 1d2e4...298

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som skjer der er fullstendig unaturlig etter norsk målestokk og du trådstarter må sette grenser! De blir kanskje sure, men samma det. Enten vil du ha det sånn, eller så vil du ikke. Ditt valg. Konfliktskyheten må fjernes.

Anonymkode: 9fa39...a22

Tror det er ganske uvanlig uansett nasjonal målestokk 🙂 en tar seg ikke til rette sånn noe sted vel? Vi er mange sosiale her i bygården, men vi planter oss ikke ned i sofaen til noen uten å bli bedt inn! Det er resoektløst uansett hvor i verden en er? 

Hadde en nabo som bare lukket opp døra og kom inn. Han ble fort sagt fra til ja. Han tok det pent han. Han var litt...spesiell, men en fin fyr. Nå fant han seg en type og flyttet da, og vi savner ham faktisk. Men han måtte bremses. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, er de fra Finnmark? 😂 (bortsett fra kona) 

Anonymkode: 7fe50...d19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, er de fra Finnmark? 😂 (bortsett fra kona) 

Anonymkode: 7fe50...d19

Er de fra Finnmark sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, er de fra Finnmark? 😂 (bortsett fra kona) 

Anonymkode: 7fe50...d19

Nei, Møre og Romsdal.

Anonymkode: 5543d...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, det er faktisk noe av det særeste jeg har hørt :ler: Bare setter seg ned hos naboen og inviterer kona innom på en kaffekopp ?! :ler: 

Det er lett å være etterpåklok, men du skulle selvsagt sagt du «ikke har kaffe»/«ikke har tid» eller lignende. Neste gang de kommer så lar du enten være å åpne opp (det finnes ei dørklokke med kamera slik at du kan se på telefonen din hvem som ringer på, forresten) eller så stopper du de i døra og sier du er midt oppe i noe så det passer ikke nå, eller sier du er på vei ut døra, drar med deg veska di og rusler en tur. Også gjør du det samme om og om igjen til de tar hintet. 

Anonymkode: 68975...d36

Kanskje de er veldig gjerrige, og pleier å invitere seg selv hjem til andre, for å slippe å gå ut og handle så mye 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle tro alle svarene du får og du selv ikke minst er 5 mil omkrets rundt Oslo.

For noen ufyselige svar. 

Anonymkode: f1d07...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...