Gå til innhold

Hva bør jeg tenke på ved kjøp av støvsuger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at hovedsaken er at den suger opp ting bra. Og gjerne ikke bråker veldig.

Andre ting som man bør tenke over?

Det er f.eks kjekt med lang ledning..

Er det lurest å ha posefri støvsuger? Posene er jo ganske dyre, men har de sine fordeler?

Får man en bra støvsuger til 1-2.000? Hvilken? Har ingen dyr, støvsuger et par ganger i uka, 130 kvm.

Anonymkode: 424da...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hovedsaken er at den suger opp ting bra. Og gjerne ikke bråker veldig.

Andre ting som man bør tenke over?

Det er f.eks kjekt med lang ledning..

Er det lurest å ha posefri støvsuger? Posene er jo ganske dyre, men har de sine fordeler?

Får man en bra støvsuger til 1-2.000? Hvilken? Har ingen dyr, støvsuger et par ganger i uka, 130 kvm.

Anonymkode: 424da...b47

Poseløs stor støvsuger er ikke smart. Får du skjeggkre eller andre typer insekter i boligen, og disse havner i en poseløs støvsuger, så får de seg en flott bolig i en slik støvsuger. Alternativet er at du må tømme og rengjøre støvsugeren etter hver gangs bruk. Har du pose, så støvsuger du og putter posen i en tett plastpose og oppbevarerer alt i fryseren inntil neste gang du støvsuger når du har insekter i boligen. Råd fått fra skadesanerer. 

Lang rekkevidde, god sugeevne og glir lett på hjulene slik at den er lett å trekke med seg, veltestabil så du slipper gå å snu en veltepetter. Dernest kommer pris. Jeg kjøpte ny støvsuger for noen uker siden. Miele og Bosch utelukket jeg raskt, fordi vi har prøvd disse tidligere med dårlig rsultat. 

Elextrolux hadde OBS tilbud på, med 30 % og der fant jeg en jeg googlet og var fornøyd med. Av ulike årsaker ble det ikke tid til kjøp før tilbudet gikk ut. Men uken etter kom samme støvsuger på tilbud i annen kjede. https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/elektronikk/husholdningsapparater/stovsuger-og-rengjoring/electrolux-eus8green?variantCode=403261&gclid=EAIaIQobChMI8IPw4cO-4wIVlQ8YCh1aRA7QEAQYASABEgIIjfD_BwE

Den kjøpte jeg. Vi er godt fornøyd, den bråker nesten ingenting, og parkettmunnstykket er gull verdt. Mye lettere og skånsommere mot parkettgulv. Lett tilgjengelig ekstramunnstykke på åndtaket som og er lett å holde i. Bærehåndtaket løftes lett opp...veldig fornøyd totalt sett. Robottstøvsugeren bråker mye så den får nå stå. 

Anonymkode: 4aa8d...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på antall kg du orker å bære hvis du har bolig over flere plan. 

Har du ikke allergier, trenger du ikke spesielle filtre. 

Store hjul gjør støvsugeren lettere å manøvrere enn små hjul. Har du ingen dørterskler, er ikke dette like viktig. 

Har du mange gulvtepper trenger du kanskje et ekstra godt munnstykke til disse. 

Anonymkode: aa2b1...190

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poseløs stor støvsuger er ikke smart. Får du skjeggkre eller andre typer insekter i boligen, og disse havner i en poseløs støvsuger, så får de seg en flott bolig i en slik støvsuger. Alternativet er at du må tømme og rengjøre støvsugeren etter hver gangs bruk. Har du pose, så støvsuger du og putter posen i en tett plastpose og oppbevarerer alt i fryseren inntil neste gang du støvsuger når du har insekter i boligen. Råd fått fra skadesanerer. 

Lang rekkevidde, god sugeevne og glir lett på hjulene slik at den er lett å trekke med seg, veltestabil så du slipper gå å snu en veltepetter. Dernest kommer pris. Jeg kjøpte ny støvsuger for noen uker siden. Miele og Bosch utelukket jeg raskt, fordi vi har prøvd disse tidligere med dårlig rsultat. 

Elextrolux hadde OBS tilbud på, med 30 % og der fant jeg en jeg googlet og var fornøyd med. Av ulike årsaker ble det ikke tid til kjøp før tilbudet gikk ut. Men uken etter kom samme støvsuger på tilbud i annen kjede. https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/elektronikk/husholdningsapparater/stovsuger-og-rengjoring/electrolux-eus8green?variantCode=403261&gclid=EAIaIQobChMI8IPw4cO-4wIVlQ8YCh1aRA7QEAQYASABEgIIjfD_BwE

Den kjøpte jeg. Vi er godt fornøyd, den bråker nesten ingenting, og parkettmunnstykket er gull verdt. Mye lettere og skånsommere mot parkettgulv. Lett tilgjengelig ekstramunnstykke på åndtaket som og er lett å holde i. Bærehåndtaket løftes lett opp...veldig fornøyd totalt sett. Robottstøvsugeren bråker mye så den får nå stå. 

Anonymkode: 4aa8d...19d

Kjøpte du den til kr 1369,-? På Elkjøp? https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/stovsuger-og-rengjoring/stovsuger/EUS8GREEN/electrolux-ultrasilencer-zen-stovsuger-eus8green?scid=Pricecomparison2989_1_False&utm_id=Pricecomparison2989_1_False

Anonymkode: d1852...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere skriver at den suger dårlig. Se brukeranmeldelsene i linken.

Anonymkode: d1852...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mitt råd er: Les brukeranmeldelser før du bestemmer deg for å kjøpe :) 

Anonymkode: d1852...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en samsung som jeg vant for noen år siden, ikke til salgs nå lengre. Den hadde en verdig på 1500,-, og jeg er superfornøyd. 

Noe av det jeg virkelig setter pris på med den er at det er miljø-pose i den, dvs jeg bytter ikke støvsugerpose, jeg tømmer tøyposen i søpla, og setter den inn igjen. For meg som har dyr og støvsuger ofte så er det utrolig deilig slippe kjøpe nye poser hele tiden! 
En annen ting er at det er effekt-kontroll på håndtaket, slik at man kan justere hvor kraftig den skal suge uten å måtte bøye seg. Kan også slå den av og på på håndtaket, så om jeg støvsuger og må slå av for å flytte på noe, så slipper jeg snu meg og bøye meg for å trykke på selve støvsugeren. Også veldig greit når støvsugeren suger seg fast i teppe/gardin, bare slå av med håndtaket! 

Anonymkode: 3d96b...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den suger ikke dårlig når du bruker den riktig, med lukket ventil på håndtaket og på max styrke. Den kan reguleres på styrke på støvsugeren. 

Jeg har brukt en del støvsugere opp gjennom årene, og denne er den beste jeg har brukt. Bedre enn den jeg klarte å ødelegge og. 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mitt råd er: Les brukeranmeldelser før du bestemmer deg for å kjøpe :) 

Anonymkode: d1852...e6d

En brukeranmeldelse her inne er vel like bra som en nrukeranmeldelse på coop sine sider? 

Anonymkode: 4aa8d...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den suger ikke dårlig når du bruker den riktig, med lukket ventil på håndtaket og på max styrke. Den kan reguleres på styrke på støvsugeren. 

Jeg har brukt en del støvsugere opp gjennom årene, og denne er den beste jeg har brukt. Bedre enn den jeg klarte å ødelegge og. 

En brukeranmeldelse her inne er vel like bra som en nrukeranmeldelse på coop sine sider? 

Anonymkode: 4aa8d...19d

Jo, hvis mange nok sier sin mening om produktet. Jeg leste på Elkjøps kundeanmeldelser.

Anonymkode: d1852...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva posene til den koster! Kjøpte en superbra støvsuger på salg en gang i tiden og fikk sjokk over hvor dyre posene til den FAKTISK var. 

Anonymkode: da49e...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva posene til den koster! Kjøpte en superbra støvsuger på salg en gang i tiden og fikk sjokk over hvor dyre posene til den FAKTISK var. 

Anonymkode: da49e...293

199,- for 5 poser?

Anonymkode: d1852...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

199,- for 5 poser?

Anonymkode: d1852...e6d

Min gamle, for en haug år siden, sjulle ha egne poser til rundt 400 for 5

Anonymkode: da49e...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min gamle, for en haug år siden, sjulle ha egne poser til rundt 400 for 5

Anonymkode: da49e...293

Oj!

Anonymkode: d1852...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.7.2019 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Hva posene til den koster! Kjøpte en superbra støvsuger på salg en gang i tiden og fikk sjokk over hvor dyre posene til den FAKTISK var. 

Anonymkode: da49e...293

Media har satt søkelys på at butikkene ikke tjener stort på å selge støvsugere, men de tar seg særdeles godt betalt for støvsugerposer. 

Jeg kjøper poser enten på Europris, eller på Rusta til en brøkdel av hva poser koster på elkjøp, Power eller Coop Obs. Sist gang jeg kjøpte på Rusta var det tre pakker med 4 -5 poser /husker ikke og orker ikke gå og sjekke hvor mange som e ri hver pakke, i hver pakke til omkring en hundrings. 

 

Anonymkode: 4aa8d...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...