Josephine Skrevet 25. november #3541 Skrevet 25. november (endret) Idapida567 skrev (4 timer siden): Kan jo være foreldrene ikke ønsker barnet tilbake / vet de ikke kan ta vare på et barn?. Dette vet ikke vi noe om, og dette ønsker hun ikke gå i detaljer på heller. fint at barnevernet ønsker og har mål om familiegjenforening, men får ikke håpe det er målet uansett situasjon hos biologiske foreldre. Og stusser litt på formuleringen din om du faktisk jobber i barnevernet. Om man skal finne på et yrke tror jeg ikke å jobbe i bvtj er det yrket man ville påberopt seg, gitt alle fordommer knyttet til rollen som barnevernspedagog. Jeg unnlater å svare på det andre du påpeker utover å presisere det jeg har skrevet flere ganger her inne - jeg driver nå med tilsyn, er ikke ute i tjeneste mer.😉 EMD-dommer har ført til at langtidsplasseringer uten gjenforeningsmål er omtrent ikke-eksisterende idag. Heldigvis har barneverntjenesten en plikt til å følge opp foreldre også - da det i utgangspunktet er ønskelig at barn vokser opp i biologisk familie. Selvfølgelig vil ikke barneverntjenesten tilbakeføre barn til foreldre uten omsorgsevne og det er høyere krav til foreldre som aldri har hatt omsorg for barnet grunnet tilknytning. Når det er sagt, viser likevel rettspraksis at barneverntjenesten i de aller fleste tilfeller har en plikt til å tilrettelegge for både samvær og kjennskap til biologiske foreldre. Jeg har sett flere saker hvor foreldre har klart å bedre foreldreevnene sine i stor grad. Hvis man kjenner til prosessen er det enkelt å forstå mye av grunnlaget uten nødvendigvis å ha de konkrete detaljene i saken. Det er særdeles få spedbarn som tas fra foreldrene sine og det skyldes ofte psykiske utfordringer og/eller rusproblemer. I så tilfelle må naturlig nok foreldrene være innstilt på å jobbe med seg selv for å få barnet tilbake. Foreslår at du leser deg opp på langtidsplasseringer og alle dommene Norge har fått mot seg på det området. Jeg veileder månedlig barneverntjenester som ikke har klart å omstille seg til de ny barnevernlov, samt nyere Høyesterett- og EMD-dommer. Endret 25. november av Josephine
Idapida567 Skrevet 26. november #3542 Skrevet 26. november Josephine skrev (9 timer siden): Om man skal finne på et yrke tror jeg ikke å jobbe i bvtj er det yrket man ville påberopt seg, gitt alle fordommer knyttet til rollen som barnevernspedagog. Jeg unnlater å svare på det andre du påpeker utover å presisere det jeg har skrevet flere ganger her inne - jeg driver nå med tilsyn, er ikke ute i tjeneste mer.😉 EMD-dommer har ført til at langtidsplasseringer uten gjenforeningsmål er omtrent ikke-eksisterende idag. Heldigvis har barneverntjenesten en plikt til å følge opp foreldre også - da det i utgangspunktet er ønskelig at barn vokser opp i biologisk familie. Selvfølgelig vil ikke barneverntjenesten tilbakeføre barn til foreldre uten omsorgsevne og det er høyere krav til foreldre som aldri har hatt omsorg for barnet grunnet tilknytning. Når det er sagt, viser likevel rettspraksis at barneverntjenesten i de aller fleste tilfeller har en plikt til å tilrettelegge for både samvær og kjennskap til biologiske foreldre. Jeg har sett flere saker hvor foreldre har klart å bedre foreldreevnene sine i stor grad. Hvis man kjenner til prosessen er det enkelt å forstå mye av grunnlaget uten nødvendigvis å ha de konkrete detaljene i saken. Det er særdeles få spedbarn som tas fra foreldrene sine og det skyldes ofte psykiske utfordringer og/eller rusproblemer. I så tilfelle må naturlig nok foreldrene være innstilt på å jobbe med seg selv for å få barnet tilbake. Foreslår at du leser deg opp på langtidsplasseringer og alle dommene Norge har fått mot seg på det området. Jeg veileder månedlig barneverntjenester som ikke har klart å omstille seg til de ny barnevernlov, samt nyere Høyesterett- og EMD-dommer. Det er veldig fint og flott alt du skriver her. BV-tjenesten i Norge har jo fått en del kritikk siste årene. mitt poeng, dette er ikke stedet for å være kritisk til selve BV saken hennes. Den vil hun holde privat. Så får vi gå ut ifra at hun har en fantastisk BV kontaktperson i ryggen som støtter de og gir de gode råd på veien Føler ikke jeg trenger lese meg opp på noe, Neutral90 kan være «one of a kind» som har fått plassert et barn uten biologisk familie for alt jeg vet (for det er tingen her, VI VET IKKE). Så selv om statistikken sier noe, har ikke det betydning på denne siden. Her må hun få lufte fritt, i hennes dagbok. Så får vi som ønsker og lese gjøre det å være støttende og ha tro på at de gjør sin jobb som fosterforeldre og BV gjør sin jobb. kan jo anbefale og ta en kikk på Juliett Rye. Hun ble plassert i fosterhjem som baby, og ble boende hos den familien hele livet. Hadde vært trist for hun om hun ikke fikk lov av BV til og feirer farsdag til pappa sin (fosterfar) tenker jeg da. 1 2
Josephine Skrevet 26. november #3543 Skrevet 26. november Idapida567 skrev (6 timer siden): Det er veldig fint og flott alt du skriver her. BV-tjenesten i Norge har jo fått en del kritikk siste årene. mitt poeng, dette er ikke stedet for å være kritisk til selve BV saken hennes. Den vil hun holde privat. Så får vi gå ut ifra at hun har en fantastisk BV kontaktperson i ryggen som støtter de og gir de gode råd på veien Føler ikke jeg trenger lese meg opp på noe, Neutral90 kan være «one of a kind» som har fått plassert et barn uten biologisk familie for alt jeg vet (for det er tingen her, VI VET IKKE). Så selv om statistikken sier noe, har ikke det betydning på denne siden. Her må hun få lufte fritt, i hennes dagbok. Så får vi som ønsker og lese gjøre det å være støttende og ha tro på at de gjør sin jobb som fosterforeldre og BV gjør sin jobb. kan jo anbefale og ta en kikk på Juliett Rye. Hun ble plassert i fosterhjem som baby, og ble boende hos den familien hele livet. Hadde vært trist for hun om hun ikke fikk lov av BV til og feirer farsdag til pappa sin (fosterfar) tenker jeg da. Som skrevet var det oppriktig faglig interesse jeg spurte på bakgrunn av. At du leser det som noe annet, er synd. 🙂 Når man blir fosterforeldre så vet man at man vil få spørsmål/bli utsatt for kritikk. Neutral90 har selv valgt å dele denne informasjonen, og i en dagbok må man kunne undre seg og stille oppriktige spørsmål i en god tone. Igjen; det var ikke ment som kritikk - men oppriktig interesse siden jeg i min tilsynsrolle alltid synes det er interessant å høre ulike tjenester sitt perspektiv. Saken du nevner ville nok blitt behandlet på en annen måte i dag gitt ny barnevernlov.
Brigid Skrevet 29. november #3544 Skrevet 29. november Jeg og stusser på ordlyden og tema til deg over, så vi er flere. Jeg syns og det går an å bruke litt mer sensitivitet og empati rundt noe som allerede har mange komplekse følelser og tanker rundt seg. Er tross alt et menneske og en familie bak skjermen, så da kan du heller få stilt din faglige tørst et annet sted enn i en personlig dagbok. 😊 Neutral90; jeg håper mannen fikk en kjempefin første farsdag. 🥰 8
tøysekopp Skrevet 2. desember #3545 Skrevet 2. desember Tenker jobb og faglig nysgjerrighet kan legges ett annet sted enn i denne dagboken, da dette er Neutral90 sitt fristed for å lufte tanker og hun ikke ønsker å dele barnets bakgrunnn og detaljer rundt omstendighetene. Alltid hyggelig å lese oppdateringer fra deg Neutral, håper dere får en fin førjulstid og jul når den tid kommer 😊 4
Supah Skrevet onsdag kl. 14:37 #3546 Skrevet onsdag kl. 14:37 For en ufølsom måte å komme inn i en dagbok som denne. Alvorlig talt! Kjære Neutral, du har ingen grunn til å kjenne på at dere gjør noe som helst galt i denne perioden. Følg hjertet ditt, for det er fylt med kjærlighet ❤️ Håper dere får en magisk jul sammen alle 3. God klem fra meg❤️ 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå