Klink Skrevet 9. august 2022 #2301 Del Skrevet 9. august 2022 Neutral90 skrev (3 minutter siden): 12 egg befruktet ❤️ st Olavs brukte å si at man bør anta at minst halvparten faller fra innen dag 5, men forventer absolutt ikke 6 blastoer igjen! Rent statistisk sett har det beste forsøket vårt være 1/3 av egg har blitt blasto, dvs i en våt fantasi tør jeg å håpe på 4. Uansett er dette forsøket allerede mye bedre enn forrige forsøk. Har vært litt i dårlig form og mer eller mindre sovet siden vi dro fra Trondheim. Skal prøve å rusle meg en tur i nabolaget og se om kroppen kommer igang. Er allerede mye mindre oppblåst. Skulle veldig ønske at andre "vanlige" forstod hvor mye dette påvirker helsen! Gratulerer! Håper det er greit at jeg spør. Men hva er alderen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 9. august 2022 Forfatter #2302 Del Skrevet 9. august 2022 Klink skrev (20 minutter siden): Gratulerer! Håper det er greit at jeg spør. Men hva er alderen din? 32, hvordan det? Det er ikke alder, eggkvalitet eller eggreserve som gir oss problemer:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. august 2022 #2303 Del Skrevet 9. august 2022 Hurra for 12 befruktet! Blir veldig spennende videre 🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 9. august 2022 #2304 Del Skrevet 9. august 2022 Neutral90 skrev (3 timer siden): 32, hvordan det? Det er ikke alder, eggkvalitet eller eggreserve som gir oss problemer:-) Håpet for din del at du har god tid aldersmessig bare 😊 Og det har du jo 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 9. august 2022 #2305 Del Skrevet 9. august 2022 Neutral90 skrev (6 timer siden): Kjempelurt med slik prøve! Det er vel sjeldent de finner noe, men desto viktigere å ordne opp i dersom de finner noe 🙂 krysser fingrene for deg! Høres ut som at vi begge er litt på samme stedet. Det betyr jo ikke at ønsket er noe mindre, men vi hadde jo ødelagt oss selv til slutt også.... faen det er vanskelig dette her. Jeg har brukt blodfortynnende og prednisolon, ja. Det er etter anbefaling fra en reumatolog på st Olavs, da jeg har en ikke kronisk autoimmun sykdom som egentlig ikke skal påvirke fertilitet, men som hun sa: det er så mye vi ennå ikke vet og det skader ikke å prøve. Skal også ta dobbel dose progesteron dersom jeg blir gravid 🙂 jeg har gått mye på kortison. Det er verdens beste og verdens verste medisin. Vel og merke går jegnpå mellom 20 og 40 mg, vanligvis gir de 5 mg dersom det ikke er noe indikasjon for å bruke den. På 5 mg har jeg ikke merket så mye. På 20mg+ blir jeg helt psycho - sover lite og dårlig, vdldig kroppslig og mentalt rastløs. Blir egentlig litt manisk depressiv for der svinger så enormt i alle retninger. Jeg får mye energi og kan jogge km etter km på den. sorry langt svar, men du har en plass i hjertet mitt ❤️ håper du går svar snart og får kommet igang igjen 🙂 Hei ! Takk for fint svar, jeg ble egentlig veldig rørt ♥️ Mange som lever utenfor ivf «styret» klarer ikke å sette seg inn i hvordan det er. Jeg fikk en kommentar for en stund siden : at dere orker ! Da ble jeg bare lei meg. Akkurat som det vi ønsker oss aller mest er ikke viktig nok. At det bare er styr og et ork. Hadde vært kjekkere med en hands up, og klapp på skuldra 😅 Det blir til at jeg holder det for meg selv, orker ikke å måtte stå skolerett og forklare hvorfor vi ønsker oss så innmari et felles barn. Jeg er litt redd kortison, som du skriver det er veldig bra og samtidig en medisin som kan klusse det til. Men når vi står i den i situasjonen vi er i, så er det dumt å ikke ha prøvd. I tillegg til alle andre medikament vi trykker i oss.. Høres fint ut å jogge så lett avgårde da 🤩 Bare du ikke sliter deg ut. Har meldt meg inn i treningsstudio nå for å bli litt sterkere. Kjenner at trening er godt for kropp og sjel. Psyken har blitt mye bedre om ikke musklene er blitt noe større 😂 Du har en plass i hjertet mitt du også og den dagen du skriver at nå er den din tur, ja da skal jeg ta meg et glass med bobler ♥️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 9. august 2022 #2306 Del Skrevet 9. august 2022 Så bra med 12 egg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 9. august 2022 #2307 Del Skrevet 9. august 2022 Gratulerer med så fine resultater etter uttak denne gangen🥰 Har ikke vært inne her på en stund, så har akkurat lest innleggene dine fra en måneds tid tilbake. Skjønner så utrolig godt at denne prosessen er krevende og føles urettferdig noen ganger, for det er den virkelig også. Unner deg så veldig å oppleve en fullgått graviditet og å bli mor til et friskt barn❤️ Jeg håper og krysser alt jeg kan for deg❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 9. august 2022 #2308 Del Skrevet 9. august 2022 Neutral90 skrev (9 timer siden): 12 egg befruktet ❤️ st Olavs brukte å si at man bør anta at minst halvparten faller fra innen dag 5, men forventer absolutt ikke 6 blastoer igjen! Rent statistisk sett har det beste forsøket vårt være 1/3 av egg har blitt blasto, dvs i en våt fantasi tør jeg å håpe på 4. Uansett er dette forsøket allerede mye bedre enn forrige forsøk. Har vært litt i dårlig form og mer eller mindre sovet siden vi dro fra Trondheim. Skal prøve å rusle meg en tur i nabolaget og se om kroppen kommer igang. Er allerede mye mindre oppblåst. Skulle veldig ønske at andre "vanlige" forstod hvor mye dette påvirker helsen! Hurra for 12 befruktede egg! 🥳 tror det er en stor påkjenning på kroppen med alle hormonene. Kroppen vår skal jo gro fram, i ditt tilfelle 16 egg mer enn vanlig. Så ja, klart man blir man sliten, kroppen bruker nok masse energi på dette!! Den må jo lage plass til alt dette også, noe som gjør at vi går rundt å ser gravide ut 😭 ta deg masse velfortjente timers søvn med GOD samvittighet! Kroppen din fortjener det etter å ha jobbet hardt 💪❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 14. august 2022 Forfatter #2309 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) 6 dpo Ting gikk dessverre ikke som vi håpte. Jeg var veldig nervøs gjennom stimuleringen fordi jeg var så redd for et like dårlig uttak som sist gang. Enkelt og greit fordi vi har ikke økonomi eller helse til å fortsette i det uendelige og vi ønsker uttelling. På dag to og innsett så var det bare to emrbyo igjen. Nei altså, jeg er så skuffa. To! Når det har vært befruktning tidligere har det alltid vært over 50% som har greid seg til blasto, så jeg ble kjempeskuffa. Og da skjedde det som gjør meg mest sint nå i ettertid. Da blir legen veldig defensiv og skal forsvare klinikken. Uten at jeg har sagt noe, men jeg ble jo veldig fåmælt. Sa noe om at dette har aldri vært et problem for oss og om det å få gode embryo skal bli et problem, ja da er jeg redd vi aldri kommer i mål. Det jeg som pasient trengte var at de anerkjente følelsene mine og at det var greit å bli skuffa. 80% av embryo hadde tross alt falt fra på et døgn. Legen sa at de var kjempefornøyd og at jeg burde være det også. Det jeg har tenkt i ettertid er at dersom de har så lave medisinske forventninger til oss så har de underkommunisert dette til oss. Vi bruker ikke 70k på et forsøk for å få to embryo på dag 2. Fikk melding i dag om at de har frosset en blasto, så det er bra. Er veldig takknemlig for det, men det var jo også det beste vi kunne håpet på. Føler meg som en megadust som turte å håpe på å få 3-4-5-6 i fryseren. Nå vet jeg ikke hva fremtiden bringer. Gikk opp 4 kg under stimulering og 2 kg under ferien. Så jeg vil ned disse 6 kg og i tillegg mer. Tror jeg setter målet på 15 kg ned og da kan vi eventuelt vurdere nytt uttak da. Dette vil nok ta sin tid, frem til våren igen tror jeg. Peace out. Edit: en liten ikke ivf historie fra livet mitt. 4 dpo var jeg ute med båten og fortøyde til en holme. Skulle plukke litt bær. Plutselig mister jeg fotfeste og faller i vannet, men jeg sklir på en måte bakover og rundt, skrubber opp skulder og hofte. Fikk skikkelig vondt og følte meg veldig dum! Det verste er at redningsvesten ikke løste seg ut selv om jeg var helt under vann. Det gikk bra da, selv om jeg er forslått. Endret 14. august 2022 av Neutral90 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 14. august 2022 #2310 Del Skrevet 14. august 2022 For ein reise du har og har hatt ❤️ Sender deg ein klem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 14. august 2022 Forfatter #2311 Del Skrevet 14. august 2022 mammahjarte skrev (14 minutter siden): For ein reise du har og har hatt ❤️ Sender deg ein klem. Takk, likeså ❤️ gleder meg til reisen er ferdig, uansett hvordan det ender. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 14. august 2022 #2312 Del Skrevet 14. august 2022 (endret) Neutral90 skrev (28 minutter siden): På dag to og innsett så var det bare to emrbyo igjen. Nei altså, jeg er så skuffa. To! Når det har vært befruktning tidligere har det alltid vært over 50% som har greid seg til blasto, så jeg ble kjempeskuffa. Og da skjedde det som gjør meg mest sint nå i ettertid. Da blir legen veldig defensiv og skal forsvare klinikken. Uten at jeg har sagt noe, men jeg ble jo veldig fåmælt. Sa noe om at dette har aldri vært et problem for oss og om det å få gode embryo skal bli et problem, ja da er jeg redd vi aldri kommer i mål. Det jeg som pasient trengte var at de anerkjente følelsene mine og at det var greit å bli skuffa. 80% av embryo hadde tross alt falt fra på et døgn. Legen sa at de var kjempefornøyd og at jeg burde være det også. Det jeg har tenkt i ettertid er at dersom de har så lave medisinske forventninger til oss så har de underkommunisert dette til oss. Vi bruker ikke 70k på et forsøk for å få to embryo på dag 2. Fikk melding i dag om at de har frosset en blasto, så det er bra. Er veldig takknemlig for det, men det var jo også det beste vi kunne håpet på. Føler meg som en megadust som turte å håpe på å få 3-4-5-6 i fryseren. Det som du skriver treffer meg veldig godt i hjertet. De resultatene som du fikk denne gangen er noe jeg ikke unner en så fin person som du ❤️ Ved vært uttak så sitter du å drømmer om å få en del blastoer på frys når du får vite at en god del har latt seg befrukte. Jeg skal ærlig innrømme at mitt beste resultat var 2 stk, så kan ikke si at jeg har vært i dine sko før men du har all rett til å føle at de burde anerkjenne følelsene dine! Håper det går bra med deg etter det stygge fallet du hadde og at du pleier deg selv ❤️ Sender deg masse klemmer Endret 14. august 2022 av Saschi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 14. august 2022 #2313 Del Skrevet 14. august 2022 Ånei, så leit 😔 forstår veldig godt skuffelsen, når hele 12 egg blir befruktet hadde jeg også forventet flere blastoer!! Også sa klinikken at de var veldig fornøyde? Hvis det er på bakgrunn av de utredningene dere har gått gjennom burde de vel ha fortalt dere hva de (og dere) burde forventet? Nei vettu hva.. Ruger på et av de nå? Isåfall krysser jeg alt jeg har 🤞🤞🤞❤️ håper det går bra etter fallet, hørtes ikke godt ut 😧 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. august 2022 Forfatter #2314 Del Skrevet 16. august 2022 Elise93 skrev (På 14.8.2022 den 13.26): Ånei, så leit 😔 forstår veldig godt skuffelsen, når hele 12 egg blir befruktet hadde jeg også forventet flere blastoer!! Også sa klinikken at de var veldig fornøyde? Hvis det er på bakgrunn av de utredningene dere har gått gjennom burde de vel ha fortalt dere hva de (og dere) burde forventet? Nei vettu hva.. Ruger på et av de nå? Isåfall krysser jeg alt jeg har 🤞🤞🤞❤️ håper det går bra etter fallet, hørtes ikke godt ut 😧 Ja, de sa det. Og at for de fleste er dette er bra forsøk. På tre uttak hos st Olavs hadde vi totalt 9 blastoer. Hos spiren fikk vi to brukbare fra første uttak og en på frys fra det andre nå. Vet ikke utfallet av det jeg ruger på enda, men maks fire blastoer da fra to uttak. Det er jo OK, men med 12 befrukta så ble jeg veldig skuffa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. august 2022 Forfatter #2315 Del Skrevet 16. august 2022 8 dpo Grugleder meg til å teste. Er så redd for at det blir negativt. Kanskje like redd for positiv.... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 17. august 2022 #2316 Del Skrevet 17. august 2022 23 hours ago, Neutral90 said: 8 dpo Grugleder meg til å teste. Er så redd for at det blir negativt. Kanskje like redd for positiv.... Når skal du testa? ❤️ Ja ser den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. august 2022 #2317 Del Skrevet 18. august 2022 Neutral90 skrev (På 16.8.2022 den 18.40): 8 dpo Grugleder meg til å teste. Er så redd for at det blir negativt. Kanskje like redd for positiv.... Full forståelse for det... Mange gode tanker din vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 21. august 2022 #2318 Del Skrevet 21. august 2022 Håper det går bra med deg❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 21. august 2022 #2319 Del Skrevet 21. august 2022 Jeg lurer også på om testen ble positiv og om det går bra? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 22. august 2022 #2320 Del Skrevet 22. august 2022 Tenker på deg 💚 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå