Gå til innhold

Trekke fra seg konteeksamen innen fristen? (Kontinuasjonseksamen, OsloMet 2019)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenkte å ta et år der jeg tar opp fag fra første og andre semester i sykepleie, og ønsker derfor å trekke meg fra kontinuasjonseksamen i sykdomslære. Jeg ønsker derfor å ta en pause fra andre året som jeg nå skal begynne på for å ta opp fag, og ønsker å ta denne konteksamen på samme tidspunkt neste år(før jeg begynner på andre året)

Men jeg er usikker på om det er mulig å melde seg av konte på vanlig måte og ta opp fag fra første året, uten at jeg mister plassen eller mulighet til å ta opp kontinuasjonseksamen neste år?

Trekkfristen er i dag, så ønsker veldig gjerne et svar i dag!

 

Hilsen stressa sykepleierstudent 😱

Anonymkode: 4d83a...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må snakke med studieadministrasjonen på skolen, de er de eneste som kan gi deg et sikkert og pålitelig svar.

Men hvorfor i all verden vil du bruke et helt år på å ta opp igjen førsteårs fagene? Det er jo totalt bortkastet. 

Anonymkode: 663a0...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte dem i stad og de viste ikke, både fakultetet og eksamenkontoret har sommerferie så får ikke kontant. 

Jeg vil forbedre karakterene mine og føler jeg trenger mer erfaring i dette studieløpet. 

Anonymkode: 4d83a...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg tenkte å ta et år der jeg tar opp fag fra første og andre semester i sykepleie, og ønsker derfor å trekke meg fra kontinuasjonseksamen i sykdomslære. Jeg ønsker derfor å ta en pause fra andre året som jeg nå skal begynne på for å ta opp fag, og ønsker å ta denne konteksamen på samme tidspunkt neste år(før jeg begynner på andre året)

Men jeg er usikker på om det er mulig å melde seg av konte på vanlig måte og ta opp fag fra første året, uten at jeg mister plassen eller mulighet til å ta opp kontinuasjonseksamen neste år?

Trekkfristen er i dag, så ønsker veldig gjerne et svar i dag!

 

Hilsen stressa sykepleierstudent 😱

Anonymkode: 4d83a...e6a

Den planen hadde jeg droppet. Legg ned mer innsats i å lese de kommende årene. Hva du gjorde i første året blir dermed mindre relevant.

Anonymkode: e67e6...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skolen ikke kan svare er du ikke garantert at du får innvilget permisjon, så det er risikabelt å gjøre det på dem måten. Personlig hadde jeg heller fortsatt normalt studieløp og lest mer ved siden av. F.eks når du er i praksis så leser du på det som er relevant av anatomi/fysiologi/farmakologi tilknytte praksisstedet. Mye annet av det som er teori første året er fjas og svada du ikke trenger et helt år ekstra på å lære deg, det kan du ta etterhvert som det kommer ila studiet. 

Anonymkode: 663a0...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...