Gå til innhold

Jeg blir litt trist av at svigermor aldri gir noe annerkjennelse!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et godt forhold til mine svigers, men skryt? Sikkert ikke fått, men har vel aldri tenkt på det engang :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun føler du går henne i næringa, så vil ikke anerkjenne at du gjør noe bra. For da føler hun at hun gir fra seg lederkjeppen som hun vil ha. Hun er Alpha Female. Det er hun som er god til å vaske og bake, det er hennes territorie, du får finne noe annet å være god på enn hennes. 

Damer er rare. Be henne slutte å vaske hos dere. Ikke la henne ta av med det der noe mer. Skryt av deg selv, så vet du det kommer fra hjertet 😉

Anonymkode: d372c...301

Det har du faktisk veldig rett i. 

Hun skryter av hvor mye brød hun har bakt. Om hun har laget en kake og vi skryter så er det «ja den var god ja» til svar. Hun har blitt forgudet av mann og sønner hele tiden. 

 

Jeg vil ikke ta territoriet. Men å si at noe er godt når noen har laget noe er vel bare vanlig? Ikke «du er glad i å bake du». 

 

Anonymkode: ab922...cac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har du faktisk veldig rett i. 

Hun skryter av hvor mye brød hun har bakt. Om hun har laget en kake og vi skryter så er det «ja den var god ja» til svar. Hun har blitt forgudet av mann og sønner hele tiden. 

 

Jeg vil ikke ta territoriet. Men å si at noe er godt når noen har laget noe er vel bare vanlig? Ikke «du er glad i å bake du». 

 

Anonymkode: ab922...cac

Hun glemmer vanlig folkeskikk i sin iver etter å være familiens alfahunn. Tror ikke det er så mye å gjøre ved, annet enn å akseptere at hun er litt rar slik, og ikke ta seg nær av det. Gamle hunder er vanskelig å endre på.

Anonymkode: d372c...301

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare sånn, slik er personligheten hennes. Jeg har heller aldri fått anerkjennelse av min mor. Vi har et ok forhold fordet. Så lenge du får anerkjennelse av andre er vel det viktig (fra din mann feks). 

Anonymkode: e9a13...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

  Be henne slutte å vaske hos dere. Ikke la henne ta av med det der noe mer.  

Anonymkode: d372c...301

Hvorfor det? Deilig med vaskedame i hus, da 😅

Anonymkode: 95b9d...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 9.52, AnonymBruker skrev:

For meg betyr det faktisk litt. Etter 12 år med samboer har hun aldri sagt noe fint til meg, f eks at vi har det fint hjemme, at vi er flinke med barna. Jeg vet ikke om hun er noe glad i meg. 

Hun er veldig opptatt av jobben sin og hvor flink hun er. Jeg forteller ofte at hun høres flink ut i jobben sin. Jeg prøver å gi positive tilbakemeldinger. Når hun pyntet seg til bryllup så jeg det «så fin du var». Aldri et ord tilbake, kun «ja vi er alle fine i dag». 

Når hun er her tar hun helt av i forhold til vasking. Og så skryter hun etterpå «jeg har vasket hele helgen», men jeg sier at hun trenger ikke vaske, men om hun først vil så er det vask til vindu og slikt vi trenger hjelp til, ikke gulv og benk, det vasker jeg hver dag 😅»

Jeg vet ikke om det er normalt å få skryt fra svigers? Om man kan få høre at man er flink med barna? 

Jeg og samboer jobber myyyye motsatt og er mye alene med alle barna. Det er veldig slitsomt nå i ferien når vi jobber fullt og når vi kommer hjem er en av oss alene med barna. En tante av samboer sa det til oss «dere er jammen flinke som står på sånn hele tida», men da svarer svigermor «det er travelt til Per og ja (broren til samboer)». Broren og samboer har fri annenhver helg fra barna, og har to store barn i ukedagene. Det er sikkert slitsomt for de og, men kunne hun ikke bare gitt oss den?? 

Vet ikke hva jeg vil med det, lurer vel mest på hva som er vanlig. Hun er om sagt veldig opptatt av å fortelle hva hun har bakt/laget, og vil vel ha skryt for det. Når de var her sist helg og jeg laget nybakte kanelboller så sier hun bare «du er glad i å bake du».... 

Mulig jeg som bare er usikker på meg selv her...

Anonymkode: ab922...cac

Hei, og jeg vil si at jeg kan forstå deg litt... dere er tydelig litt overarbeidet på hverdagslivet og familielivet og da blir man ekstra sårbar når man føler man strekker seg for langt for å få dagene til å gå i hop.

dette kan høres ut som en av de mødre/ svigermødre som aldri sier at de er stolte av sønn, svigerdatter, barnebarn direkte til dem, men som skryter uhemmet til andre. 

Stol på at det du gjør er bra, antagelig bruker du masse energi på å være flink svigerdatter osv uten at det egentlig har noe hensikt. Ro ned og kos deg med livet du har, bruk energien din på mann og barn 🤩

Anonymkode: 29d78...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo hatt svigermor selv, og hun har vært grei mot meg, men noen ganger kritisk, lurer på hvorfor jeg gjør sånn og slik osv.istedenfor slik som hun har gjort. Men kjære, jeg tenkte den gangen at jeg gjerne vil gjøre ting på min måte, og ble dermed usikker overfor henne bestandig. Men så kom noen med råd til meg: Ikke bry deg om det, fortsett å gjøre tingene du synes er riktige, ellers blir og føler du det sånn at hun bestemmer over deg.

Og nå: er jeg svigermor selv, overfor to stk. Jeg holder meg litt unna barneoppdragelse og oppførsel dem imellom fordi jeg husker så godt åssen jeg følte det. Men jeg prøver så godt jeg kan å være en god svigermor, dvs. å leke med ungene fordi de vil det.  Da er vi i full gang å leker på plenen osv. Men kommer far eller mor og sier at vi skal komme å spise f.eks. da slutter jeg og sier at, ja, vi får gjøre som pappa sier, kom, så tar vi en matbit. Har jo aldri vært svigermor så prøver å gjøre så godt jeg kan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er den typen som ikke gir komplimenter i særlig grad. Men, gir jo oppmerksomhet ved å delta aktivt i samtaler, spørre hvordan det går osv. Har også med meg godt humør, føler jeg har god kontakt med svigerdatter, og trenger heldigvis ikke blande meg opp i barneoppdragelse og lign. Men kan komme med forsiktige innspill, mer som små spørsmål. Da har de gjerne allerede prøvd det jeg foreslår. 

Avlaster med barna og matlaging, men liker også å komme til dekket bord. Noen ganger har det endt med at jeg står på kjøkkenet, men det er en stund siden og under den første tiden. Det varierer, som regel hjelper alle voksne til. 

Tror ikke du skal føle deg utenfor selv om du ikke får komplimenter. Jeg kan ikke huske at jeg far noen heller, men har aldri tenkt over det. Å takke for en tjeneste eller hyggelig selskap er noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg jeg Ts. Har det på samme måte her , helt likt . I tillegg har jeg mistet min egen mor som var veldig flink til å gi tilbakemeldinger både til meg men også mannen osv. Jeg hadde også satt pris på en eller annen kommentar som var positivt , voksen eller ei..

Anonymkode: aace2...755

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være hard men selvfølgelig er hun ikke glad i deg, hun er sikkert et vanlig hespetre som forguder sine egne sønner og ser litt ubevisst (eller bevist hvis hun er et ekte svigermonster) på en som "tok" sønnen hennes vekk fra henne. Du vet selv at du gjør en god jobb og har egne foreldre som elsker deg, er ikke det godt nok? Kanskje damen er sjalu fordi du har noe hun ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...