Gå til innhold

Langt forhold - kort lunte ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker at jeg lettere blir irritert på samboeren min.

Jeg forventer liksom at han skal forstå hva jeg vil noen ganger siden han kjenner meg ganske godt. Men samtidig irriterer det at han noen ganger "vet" hva jeg tenker. Fordi han tror han kjenner meg på alt. Men så stemmer det ikke alltid sånn som han tror.

Blir man så trygg på hverandre at man begynner å små bjeffe litt ?

Merket det i en butikk at jeg ubevvist hadde en litt bestemt tone mot han: 

Meg: jeg fikk lyst på dette, men litt usikker 

Han: nei, det er ikke vits at vi kjøper det

Meg (litt bjeffing): SA jeg at jeg ville kjøpe det da???!!😠

Det var så lett å bare reagere slik, og etterpå tenke jeg: "Så dette kansje litt rart ut? Hørtes vi ut som ett gammelt ektepar?"

Jeg vil ikke være sånn .... 

Gode seriøse råd takk...  

 

Anonymkode: 2486c...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å hele tiden komme med krasse kommentarer og stikk kan bryte ned samboeren din over tid. Jeg blir trist når jeg ser folk som er som deg mot partneren sin, det er ikke så uvanlig.

Hvis du ikke vil være med han så forlater du han. Hvis du ønsker å fortsette så setter du deg ned med han og forteller han at du vet du har vært krass og at du ønsker å forbedre deg. 

Anonymkode: bebdd...f38

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 4c05d...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år sammen. Vi har det veldig gøy og fint sammen, og vi kan bjeffe slik begge to, ikke bare meg. Men mest meg tror jeg. 

Men vi er ekstremt glad i hverandre, og avhengig av hverandre. Alenetid pleier å hjelpe Det er vel de gangene vi har vært for lenge sammen i strekk det blir litt slik. Som ferie😅

Det er liksom greit etterpå, men vil ikke at dette skal utvikle seg til en normal måte å snakke på. Blir jo så vanlig til slutt at man ser på det som normal... Vil stoppe det.

Nå når jeg skrev dette lyste det en liten pære. De første årene vi var sammen var han veldig hakkete på meg. Han skulle alltid komentere mine feil. Dette ble jeg mer og mer lei av og sliten av. Og nå fikk jeg en tanke at det kanskje har utviklet seg ett forsvar i meg pga all hakkingen? 

Vi har som sagt ett veldig fint forhold ellers. Utfyller hverandre godt og har både samme og ulike interesser.

Anonymkode: 2486c...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Snakk med ham om det, at du kan ta avgjørelser og kanskje du trenger ham til å være oppmerksom og spør uten å anta den riktige tingen selv om han kjenner deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Snakk med ham om det, at du kan ta avgjørelser og kanskje du trenger ham til å være oppmerksom og spør uten å anta den riktige tingen selv om han kjenner deg

Vi har faktisk snakket om dette, og han sier han skal begynne å spørre isteden for å gjette. Han kan glemme det vi har snakket om og gjøre samme feil igjen. Jeg får bare håpe at han bedrer seg når jeg har nevnt det nokk ganger. Men mange ting har blitt bedre etter vi snakket sammen.  Jeg er bare i forsvar frem til jeg stoler helt på han, og jeg skal snakke med han om dette igjen, slik at hn forstår enda mer hvorfor jeg kan bjeffe litt. Blir nokk bra med tiden

Anonymkode: 2486c...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har faktisk snakket om dette, og han sier han skal begynne å spørre isteden for å gjette. Han kan glemme det vi har snakket om og gjøre samme feil igjen. Jeg får bare håpe at han bedrer seg når jeg har nevnt det nokk ganger. Men mange ting har blitt bedre etter vi snakket sammen.  Jeg er bare i forsvar frem til jeg stoler helt på han, og jeg skal snakke med han om dette igjen, slik at hn forstår enda mer hvorfor jeg kan bjeffe litt. Blir nokk bra med tiden

Anonymkode: 2486c...9cf

Godt😊👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det å hele tiden komme med krasse kommentarer og stikk kan bryte ned samboeren din over tid. Jeg blir trist når jeg ser folk som er som deg mot partneren sin, det er ikke så uvanlig.

Hvis du ikke vil være med han så forlater du han. Hvis du ønsker å fortsette så setter du deg ned med han og forteller han at du vet du har vært krass og at du ønsker å forbedre deg. 

Anonymkode: bebdd...f38

Enig.

Anonymkode: ce231...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vet du er urimelig, hvorfor endrer du ikke på det? Når du kjenner bjeffet kommer, stopp og tenk - hvorfor føler jeg for å være slik akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort lunte er drepen for ethvert forhold. Du må gå i deg selv, og finne en løsning for å ikke snakke til kjæresten din på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke han var så hyggelig, han heller. 

Anonymkode: 0e620...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...