Gå til innhold

Typen spør meg om tidligere sexopplevelser osv. Men jeg liker ikke å dele slikt. Hva svarer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke å snakke om fortiden min når det gjelder sex. Er ikke blitt misbrukt eller noe slikt, men jeg angrer på litt ting og synes noe er litt flaut. 

Jeg har tidligere hintet dette til typen min. Har sagt jeg ikke har behov for å snakke om sex-fortiden min. F.eks har han spurt meg ut om tidligere partnere, hva jeg har prøvd før han, f.eks hvordan første gang jeg hadde sex var osv. 

Jeg kan godt snakke om "oss" og vårt sexliv. Men jeg opplever at jeg blir sjenert/orker ikke å snakke om sex dersom han drar inn tidligere opplevelser og vil jeg skal fortelle osv. Jeg synes det ødelegger litt. Kan vi ikke bare snakke om oss uten å dra inn fortid? 

Har hendt at han spør "hvorfor vil du ikke prate om det" og lignende. Har liksom aldri noe godt svar og han tror sikkert jeg skjuler noe for han fra tidligere forhold/sexopplevelser. Men det er ikke alt jeg vil dele. Det eneste jeg kan tenke meg å dele er mer "generelt" som hva jeg har prøvd før, vil prøve mer av, ikke likte osv. F.eks om han spør "har du prøvd....." og jeg svarer "ja", så kan han feks begynne å spørre mer ut om når, med hvem osv. 

For å være helt ærlig så tror jeg han liker å høre hvor "crazy" jeg kan være da han nok har et inntrykk av at jeg er forsiktig av meg, men gjerne vil jeg skal være mer frampå når det kommer til sex. Og det vil jeg, men "metoden" han har brukt til nå gjør bare at jeg blir mindre frampå. 

 

Så hva skal jeg svare han når han tar opp ting jeg ikke vil prate om? Og hvis han spør hvorfor jeg ikke vil, hva svarer jeg? Orker ikke å ha denne samtalen mange ganger, vil bare få en slutt på det slik at vi kan snakke om oss og nåtiden. 

Anonymkode: 490bd...374

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Si det rett ut, du vil ikke snakke om dette, det er fortid og han har heller ikke noe med dine tidligere erfaringer om du selv ikke ønsker å dele.

Han har ikke noe med det, og det må han akseptere. Så kan han heller fantasere om han vil det. Maser han mer, dropp hele fyren! Respekt er viktig i et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri lurt å dele erfaringer med sex med tidligere kjærester med ny kjæreste. Hold det for deg selv. 

Anonymkode: 73f90...653

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor prøver du å tyne ut opplysninger om sexlivet mitt fra tidligere hele tiden? Hva godt skal det liksom gjøre for vårt sexliv??Det er for pokker ikke normalt å spørre folk ut om tidligere seksuelle opplevelser!"

Anonymkode: 0d29d...1ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert i å diskutere detaljer om sexlivet livet jeg hadde før deg eller om hvor eller hvem jeg hadde sex jeg hadde før jeg traff deg. Fortid er fortid og jeg har lagt deg bak meg.

Det er ikke fordi jeg skjuler noen store hemmeligheter, men fordi jeg ikke er komfertabel om å snakke om hva jeg gjorde med ekser sammen med deg som er min nåværende kjæreste. Vi kan godt snakke om vårt sexliv og hva jeg liker, ikke liker og hva jeg har prøvd og ikke prøvd, men jeg kommer ikke til å gå inn på detaljer om hvor eller hvem det ble gjort med. Om du ikke kan respektere dette så orker jeg ikke mer.

Om du ikke klarer å la være å grave i fortiden når jeg sier at jeg ikke vil det så vil ikke dette forholdet kunne gå fremover og da ser jeg ærlig talt ikke vitsen med å være sammen.

Endret av WhisperingWind
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han hadde større enn du har..."

Anonymkode: 482fe...464

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli

"Jeg vil ikke dele fordi da vet jeg at du blir skikkelig lei deg".

Neida. 😛 Men bare si at du ikke vil dele og at han faktisk må respektere deg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Han hadde større enn du har..."

Anonymkode: 482fe...464

Da tenker jeg det blir slutt på utspørringen 😂

Det er en uting å skulle få alle detaljer. Forklar at du ikke ønsker å dele slike opplysninger, og du er heller ikke interessert i å få slike opplysninger 😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor noen er så opprett av fortiden til den de dater. Ihvertfall når det gjelder sexlivet ens. Jeg har aldri blitt spurt om det, og jeg har seriøst aldri lurt på det når det gjelder de jeg dater. Hva er interessant med det? 

Han får jammen respektere deg når du sier at du ikke vil dele sånt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Han hadde større enn du har..."

Anonymkode: 482fe...464

Eller tenk hvis han sier at exen var trangere enn deg.😳

Anonymkode: 4a306...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at det er turn-off. Bruk det begrepet og vær tydelig. Nå tipper jeg at han tenker at du er sjenert og at bare han får overbevist deg om hvor spennende det er å snakke om tidligere opplevelser så blir du etterhvert lik han på det området. Han skjønner ikke at det rett og slett er avtennende for deg.

Anonymkode: 90e74...962

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi kommer inn på tema sier jeg bare "du er den første jeg har hatt sex med". Så blunker jeg og vi ler litt. 

Men vi er voksne, har ikke behov for å vite om fortid. Det er ikke relevant 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisen tenner på det. Derfor spør han.

Anonymkode: 65283...f1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg liker ikke å snakke om fortiden min når det gjelder sex. Er ikke blitt misbrukt eller noe slikt, men jeg angrer på litt ting og synes noe er litt flaut. 

Jeg har tidligere hintet dette til typen min. Har sagt jeg ikke har behov for å snakke om sex-fortiden min. F.eks har han spurt meg ut om tidligere partnere, hva jeg har prøvd før han, f.eks hvordan første gang jeg hadde sex var osv. 

Jeg kan godt snakke om "oss" og vårt sexliv. Men jeg opplever at jeg blir sjenert/orker ikke å snakke om sex dersom han drar inn tidligere opplevelser og vil jeg skal fortelle osv. Jeg synes det ødelegger litt. Kan vi ikke bare snakke om oss uten å dra inn fortid? 

Har hendt at han spør "hvorfor vil du ikke prate om det" og lignende. Har liksom aldri noe godt svar og han tror sikkert jeg skjuler noe for han fra tidligere forhold/sexopplevelser. Men det er ikke alt jeg vil dele. Det eneste jeg kan tenke meg å dele er mer "generelt" som hva jeg har prøvd før, vil prøve mer av, ikke likte osv. F.eks om han spør "har du prøvd....." og jeg svarer "ja", så kan han feks begynne å spørre mer ut om når, med hvem osv. 

For å være helt ærlig så tror jeg han liker å høre hvor "crazy" jeg kan være da han nok har et inntrykk av at jeg er forsiktig av meg, men gjerne vil jeg skal være mer frampå når det kommer til sex. Og det vil jeg, men "metoden" han har brukt til nå gjør bare at jeg blir mindre frampå. 

 

Så hva skal jeg svare han når han tar opp ting jeg ikke vil prate om? Og hvis han spør hvorfor jeg ikke vil, hva svarer jeg? Orker ikke å ha denne samtalen mange ganger, vil bare få en slutt på det slik at vi kan snakke om oss og nåtiden. 

Anonymkode: 490bd...374

Dette temaet er en gjenganger på KG. I de 10 årene jeg har vært mer eller mindre aktiv her tror jeg knapt det har vært mulig å titte innom seksualitetsforumet en eneste uke uten å finne en tråd om dette på førstesiden. Og så å si alltid er det «jentene mot guttene». Mennene synes det er ønskelig at livspartneren kan være åpen om fortiden også på det seksuelle området, kvinner argumenterer for at åpenhet om fortiden er greit på alle andre områder, men at det naturlige er at seksuell fortid holdes hemmelig overfor mannen i ditt liv.

Kvinner og menn stiller ganske jevnt på partnermarkedet i et land der det fødes omtrent like mange kvinner som menn, men på markedet for uforpliktende sex har kvinner et voldsomt overtak, selv i vårt likestilte hjørne av verden dekker ikke de 20-30 % mest populære jentene på langt nær etterspørselen hos de 20-30 % mest populære av hannkjønn, derfor puler de mest populære gutta jenter over store deler av attraktivitetsskalaen, noe som gjør sexrelasjonsmarkedet hardere for de resterende 70-80 % av guttene. 

Det betyr at midt-på-treet-gutter (de som ikke tilhører de 20-30% mest populære) ofte vil oppleve singeltilværelsen som traurig seksuelt. Jeg har selv ikke noe å klage på, men jeg har øyne i hodet og vet hvordan kjønnsmarkedet fungerer. Kvinner ønsker å maksimere sine fordeler og få i pose og sekk, både kunne nyte overtaket på sexrelasjonsmarkedet som singel og i neste omgang velge menn uten å begrense seg til gruppen menn som vil være komfortabel med en livspartner med vesentlig flere sexpartnere enn ham. Derfor har kvinner forsøkt å innføre en ny norm som sier at voksne mennesker holder sin seksuelle fortid hemmelig og skjult for sin livsparter. Mange av hennes venner og venninner vil nok vite, men det naturlige er at livspartneren må leve i uvitenhet om akkurat denne siden av hennes fortid. For det er ikke «normal folkeskikk» å være åpne overfor livspartneren, mange kvinner skal ha det til at det tvert imot er urimelig å ønske å vite.

Det er nok ingen sannhet at det å holde sin seksuelle fortid strengt hemmelig er «normal folkeskikk», jeg vil vel heller kalle det et tilbakeskritt til et samfunn der kjønnene står fjernere fra hverandre, der man som par deler soverom, men ikke kan tillate seg å dele sine hemmeligheter og sin fortid. Jeg ønsker et samfunn der kvinner ikke skal kunne endre kulturens koder for å få i pose og sekk, der dere vil godta at det kanskje begrenser antall potensielle partnere om dere er åpne overfor kjæresten, men der dere i det minste får menn som kan leve godt med at dere har hatt et spennende seksualliv før ham.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cuckold skrev:

Dette temaet er en gjenganger på KG. I de 10 årene jeg har vært mer eller mindre aktiv her tror jeg knapt det har vært mulig å titte innom seksualitetsforumet en eneste uke uten å finne en tråd om dette på førstesiden. Og så å si alltid er det «jentene mot guttene». Mennene synes det er ønskelig at livspartneren kan være åpen om fortiden også på det seksuelle området, kvinner argumenterer for at åpenhet om fortiden er greit på alle andre områder, men at det naturlige er at seksuell fortid holdes hemmelig overfor mannen i ditt liv.

Kvinner og menn stiller ganske jevnt på partnermarkedet i et land der det fødes omtrent like mange kvinner som menn, men på markedet for uforpliktende sex har kvinner et voldsomt overtak, selv i vårt likestilte hjørne av verden dekker ikke de 20-30 % mest populære jentene på langt nær etterspørselen hos de 20-30 % mest populære av hannkjønn, derfor puler de mest populære gutta jenter over store deler av attraktivitetsskalaen, noe som gjør sexrelasjonsmarkedet hardere for de resterende 70-80 % av guttene. 

Det betyr at midt-på-treet-gutter (de som ikke tilhører de 20-30% mest populære) ofte vil oppleve singeltilværelsen som traurig seksuelt. Jeg har selv ikke noe å klage på, men jeg har øyne i hodet og vet hvordan kjønnsmarkedet fungerer. Kvinner ønsker å maksimere sine fordeler og få i pose og sekk, både kunne nyte overtaket på sexrelasjonsmarkedet som singel og i neste omgang velge menn uten å begrense seg til gruppen menn som vil være komfortabel med en livspartner med vesentlig flere sexpartnere enn ham. Derfor har kvinner forsøkt å innføre en ny norm som sier at voksne mennesker holder sin seksuelle fortid hemmelig og skjult for sin livsparter. Mange av hennes venner og venninner vil nok vite, men det naturlige er at livspartneren må leve i uvitenhet om akkurat denne siden av hennes fortid. For det er ikke «normal folkeskikk» å være åpne overfor livspartenern, mange kvinner skal ha det til at det tvert imot er urimelig å ønske å vite.

Det er nok ingen sannhet at det å holde sin seksuelle fortid strengt hemmelig er «normal folkeskikk», jeg vil vel heller kalle det et tilbakeskritt til et samfunn der kjønnene står fjernere fra hverandre, der man som par deler soverom, men ikke kan tillate seg å dele sine hemmeligheter og sin fortid. Jeg ønsker et samfunn der kvinner ikke skal kunne endre kulturens koder for å få i pose og sekk, der dere vil godta at det kanskje begrenser antall potensielle partnere om dere er åpne overfor kjæresten, men der dere i det minste får menn som kan leve godt med at dere har hatt et spennende seksualliv før ham.

Jeg er helt enig. Men det betyr vel ikke at en kvinne som synes det er ubehagelig å snakke om fortiden skal tvinge seg til det for å tilfredsstille mannen mental-seksuelt? For det er det det dreier seg om i dette tilfellet.

Anonymkode: 90e74...962

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentareren til Cuckold er ganske treffende. Alle damer har ubegrensa tilgang til sex, uansett utseendet etc. Mens for menn er det bare de aller kjekkeste som har det slik.

Da stiller ikke mannen og kvinnen i de fleste forhold likt, kvinnen har som regel hatt flere sexpartnere. Og mer attraktive partnere. Unntaket er de mannlige kjekkasene, som til gjengjeld ofte har hatt ekstremt mange.

Det er ikke kult å være med noen med mye mer erfaring, sånn er det bare. Man føler seg underlegen, samtidig som man vet at partneren antakeligvis har hatt mange som har vært bedre og penere. Og viktigst av alt, hvordan kan noen med massevis av partnere kunne inngå et livsvarig forhold. Å tro at fortida er irrelevant for nåværende partner blir nok naivt. Du må nok takle dette ts, kanskje må du og fortelle litt. 

Anonymkode: d1b5d...c85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig. Men det betyr vel ikke at en kvinne som synes det er ubehagelig å snakke om fortiden skal tvinge seg til det for å tilfredsstille mannen mental-seksuelt? For det er det det dreier seg om i dette tilfellet.

Anonymkode: 90e74...962

At hun synes det er ubehagelig er ikke det samme som at man  holde denne delen av fortiden hemmelig for livspartneren. Det er mye som kan være ubehagelig, og hvis man som meg mener åpenhet mellom to som elsker hverandre er av den største betydning vil man også åpne seg og snakke om ting som det er ubehagelig å snakke om. Om man har sittet i fengsel er det kanskje ubehagelig å snakke om, men likevel ønskelig å vise partneren tillit og invitere til den form for nærhet. Tilsvarende om man har vært utsatt for overgrep, omsorgssvikt eller om man har blitt mobbet. Det må kunne komme i ditt tempo og når du er klar, men jeg ønsker å leve i et forhold der man står hverandre så nær at man kan dele fortidens opplevelser, både gode og vonde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Så hva skal jeg svare han når han tar opp ting jeg ikke vil prate om? Og hvis han spør hvorfor jeg ikke vil, hva svarer jeg? Orker ikke å ha denne samtalen mange ganger, vil bare få en slutt på det slik at vi kan snakke om oss og nåtiden. 

Anonymkode: 490bd...374

Jeg har ikke noe godt svar. Slik masing høres slitsomt ut, men allikevel forstår jeg typen din. Han ser nok for seg dine seksuelle x-opplevelser og tenner nok veldig på de. Allikevel. Sex og sånt passer ikke sammen med mas. Det skal være noe positivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Cuckold skrev:

At hun synes det er ubehagelig er ikke det samme som at man  holde denne delen av fortiden hemmelig for livspartneren. Det er mye som kan være ubehagelig, og hvis man som meg mener åpenhet mellom to som elsker hverandre er av den største betydning vil man også åpne seg og snakke om ting som det er ubehagelig å snakke om. Om man har sittet i fengsel er det kanskje ubehagelig å snakke om, men likevel ønskelig å vise partneren tillit og invitere til den form for nærhet. Tilsvarende om man har vært utsatt for overgrep, omsorgssvikt eller om man har blitt mobbet. Det må kunne komme i ditt tempo og når du er klar, men jeg ønsker å leve i et forhold der man står hverandre så nær at man kan dele fortidens opplevelser, både gode og vonde.

Jeg er fortsatt enig, men det forutsetter at han vil vite for å vite, ikke vite for å få seksuell tilfredsstillelse. 

Anonymkode: 90e74...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har en stygg tendens til å undervurdere sin egen sjalusi, dessverre. Detaljer om selv én tidligere sexpartner kan være nok til å føre til sjalusi og dårlig selvtillit hos den som spurte, og påfølgende krangler og dårlig forhold. Hold det for deg selv, du. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...