Gå til innhold

Han «nekter» meg å kjøpe bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kontrollfreak, kjøp deg bil med god samvittighet. Har du bil så er det lettere å komme seg ut av "sonen" han kontrollerer.

Anonymkode: 63a35...de4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig? Flere ganger i måneden. Men det er så vanskelig. Han har meg i sin hule hånd, økonomisk sett. Jeg har for mange forpliktelser i form av barn og eiendom med han. Vil ikke gå mer spesifikk innpå det, med fare for å bli gjenkjent. Jeg er ofte fortvilt over min situasjon og jeg føler meg fanget. Jeg takler ikke tanken på å ikke få se barne mitt hver dag. 

 

Ts

Anonymkode: dac11...103

Dette er økonomisk vold. Og psykisk vold. 

Klem til deg! Og kjøp bilen! Ta tilbake makten! 

Anonymkode: f5d01...a79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk TS, for en vittig historie,

jeg undrer meg stadig over hva slags uomtenksome møkka-menn og egoistiske drittsekker, dere kvinner klarer finne dere.

Anonymkode: 9bc9a...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ny bil, du trenger ny mann.

Anonymkode: 3db93...7b0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb så hardt du kan med å bli selvstendig, både psykisk og økonomisk. Så drar du.

Anonymkode: 9f5d4...b3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer sjokkert og oppgitt for hver gang jeg leser om slike forhold her på kg. Hvorfor vil dere kvinner ha det sånn? Hvorfor la seg behandle slik? 

Flytt fra mannen. Kjøp ny bil. 

 

Anonymkode: 4f69d...96b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk TS, for en vittig historie,

jeg undrer meg stadig over hva slags uomtenksome møkka-menn og egoistiske drittsekker, dere kvinner klarer finne dere.

Anonymkode: 9bc9a...8d5

Vittig historie? Vel, vær så god. Det er dessverre livet mitt. Man tror man kjenner en person, så plutselig viser de seg fra en ny side og da er du allerede fanget i forpliktelser. 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir mer sjokkert og oppgitt for hver gang jeg leser om slike forhold her på kg. Hvorfor vil dere kvinner ha det sånn? Hvorfor la seg behandle slik? 

Flytt fra mannen. Kjøp ny bil. 

 

Anonymkode: 4f69d...96b

Det er vel ingen som VIL ha det sånn! Men det et vanskelig å komme seg ut av et forhold med så dype «røtter». Det er ikke bare meg dette kommer til å få konsekvenser for. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har et fryktelig usunt forhold og dette burde du komme deg ut av, eller få ordnet opp i fortest mulig. Alle valg får konsekvenser i en eller annen retning, og syns du en slik familiekonstellasjon er en bra ramme for et barn å vokse opp i?

Mannen din har ikke baller, da må du gro noen. Hvorfor skal du tenke "vi" når han opplagt bare tenker på seg selv?

Hvis han lager rabalder, og familien lager rabalder så svarer du bare ærlig, at du måtte kjøpe egen bil fordi mannen din er så dårlig oppdratt at han sitter og ruger på begge bilene når han furter, og bruker det som en kontroll og straff.

Anonymkode: 4349a...955

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra! Ja, bare gjør det. Og begynn å jobbe med å finne ut hvordan du kan komme deg ut av dette forholdet. Kan du åpne deg for familien din om hvor vanskelig det er? Kanskje de kan støtte deg på noen måte? Jeg får helt vondt på dine vegne!

:klem:

Anonymkode: 3e9fa...93b

Familien min forguder han og er avhengig av han. Han er på en måte en slags samarbeidspartner i vår familiebedrift, som jeg ikke er en del av. Jeg er redd for å ikke bli trodd hvis jeg forteller de hvordan han egentlig er. I det siste har det vært situasjoner hvor han har vist seg fra denne «ekle» siden, også forran dem. Egentlig går jeg rundt å håper at fasaden snart revner forran alle, slik at jeg ikke er syndebukken lenger. For det kommer jeg til å være ved et evt. Brudd.

Alle tror jeg bor i dette huset hans gratis. Han har innrømmet å sagt til flere, da han var sur på meg for noe, at jeg ikke gidder å jobbe og ikke betaler noen regninger. Da sannheten er at 99% av lønne min går til fellespotten og jeg jobber ALT jeg kan av ekstravakter, men siden vi begge jobber turnus er det jeg som må prioritere å være hjemme på kvelden, istedet for å ta ekstra vakt, de dagene han har kveldsvakt fra før. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg ville begynt å dokumentere alt han gjør som er kontrollerende og "sykt", dvs skrive det ned. Så har du det den gangen du ikke greier mer og må flytte, og trenger å bevise hvorfor han ikke er en egnet omsorgsperson. Dette med nøklene for eksempel, skriv det ned mens du husker. Skriv ned hva barnet hans har sagt. Skriv ned dato og hva som hendte da han nesten ble voldelig. Skriv ned stygge ting han sier. Skriv ned hvorfor du ikke tør la han være alene med barna. 

Du tør ikke flytte pga barnet, men du risikerer at barnet en gang legger deg for hat (ikke ekte hat, men du skjønner) fordi du tvinger barnet til å bli boende. En dag er det barnet han kontrollerer og bryter ned, ikke bare deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Familien min forguder han og er avhengig av han. Han er på en måte en slags samarbeidspartner i vår familiebedrift, som jeg ikke er en del av. Jeg er redd for å ikke bli trodd hvis jeg forteller de hvordan han egentlig er. I det siste har det vært situasjoner hvor han har vist seg fra denne «ekle» siden, også forran dem. Egentlig går jeg rundt å håper at fasaden snart revner forran alle, slik at jeg ikke er syndebukken lenger. For det kommer jeg til å være ved et evt. Brudd.

Alle tror jeg bor i dette huset hans gratis. Han har innrømmet å sagt til flere, da han var sur på meg for noe, at jeg ikke gidder å jobbe og ikke betaler noen regninger. Da sannheten er at 99% av lønne min går til fellespotten og jeg jobber ALT jeg kan av ekstravakter, men siden vi begge jobber turnus er det jeg som må prioritere å være hjemme på kvelden, istedet for å ta ekstra vakt, de dagene han har kveldsvakt fra før. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

Fyren din er en løgner alle må bli kvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, barnet får det bra når du skiller deg med mannen og finner deg et eget bosted.

Anonymkode: 3537d...52e

Risikerer ikke at barnet mitt får delt bosted. Denne mannen har vist seg å være totalt uansvarlig når det kommer til barn. Hans «voksne» barn har fortalt meg om episode hvor de søsknene, som da var i 4 og 6-årsalderen, hadde blitt overlatt til seg selv, da mannen hadde reist på jobb en morgen på helg. Da var det naboer som skulle titte innom ut på morgenen, men barna hadde våknet, alene i huset, flere timer før naboen kom. Uten telefoner og livredde. Dette er bare en av mange skrekkhistorier mitt stebarn har fortalt meg i voksen alder. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut nå. Han vil trykke deg ned resten av livet. Og om du skulle klare å komme deg ovenpå og utjevne maktforholdet økonomisk vil det ikke løse noe, fordi han vil bli rasende på at han ikke har økonomisk makt over deg. Kanskje han da vil ty til fysisk og psykisk vold mot deg og dine barn.

Alenemødre blir tatt godt vare på av NAV. Det går bra. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Risikerer ikke at barnet mitt får delt bosted. Denne mannen har vist seg å være totalt uansvarlig når det kommer til barn. Hans «voksne» barn har fortalt meg om episode hvor de søsknene, som da var i 4 og 6-årsalderen, hadde blitt overlatt til seg selv, da mannen hadde reist på jobb en morgen på helg. Da var det naboer som skulle titte innom ut på morgenen, men barna hadde våknet, alene i huset, flere timer før naboen kom. Uten telefoner og livredde. Dette er bare en av mange skrekkhistorier mitt stebarn har fortalt meg i voksen alder. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

Med slike bevis får du aleneomsorg og barnebidrag. Stesøskene vil sikkert sørge for at halvsøskene sine ikke må gjennom det samme.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han betaler en større andel av deres felles utgifter betyr det ikke at han har lov å behandle deg som dritt... 
At han betaler mer i husholdet unnskylder IKKE at han gjemmer nøkler så du ikke kommer deg på jobb/barnehage, det kalles frihetsberøvelse. 
Familien din forguder han, nettopp fordi du hjelper til med å male ett falskt rosenrødt bilde av han. 

Det finnes mange støtteordninger for kvinner som går fra ufyselige menn. 
Tenk deg om. Du har barn... hva hadde du sagt til ditt barn dersom barnet kom å sa "kjæresten min gjemte bilnøklene, så jeg måtte gråte på mine knær for å få dem slik at jeg kom meg på jobb" ? "kjæresten min nekter meg bruke mine egne penger på å kjøpe min egen bil, sånn at jeg kan levere mitt barn i barnehage og komme meg på min egen jobb". Ville du sagt til ditt barn "jammen, han betaler jo tross alt de fleste regningene da..."

Anonymkode: 64e42...982

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den situasjonen vi er i nå føles som jul, bursdag og hyttekjøp på en gang. Det kommer til å bli rabalder fra hans side og hele hans omgangskrets og familie, samt at jeg er livredd for reaksjoner fra min familie. De er på en måte avhengig av han i denne situasjonen. Dere aner ikke hvor håpløst dette føles. Jeg trenger å bli mer selvstendig for å bli i dette forholdet. Maktbalansen er totalt skakk-kjørt. Jeg tørr ikke la barnet vårt være alene med sin far over lengre tid. Det er ikke snakk om vold eller noe i den duren, bare en far som ikke helt ser hva et barn trenger og samtidig har et dårlig samspill. Dette vet jeg med sikkerhet, da denne mannen har barn fra før av som har fortalt meg ting i senere som gir meg totalt angst av å la barnet mitt være alene med sin far. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

Vil bare si at jeg sitter i akkurat det samme som deg. Til og med det med å være redd for at han skal være med barnet over lengre tid.

Men vet du hva, etter lang tid så begynner jeg å komme til det punktet hvor jeg ser muligheter ved et evt brudd og ikke bare vanskeligheter. Har virkelig fått nok og innser at et forhold uten kjærlighet, støtte og ikke bli hørt, det ønsker jeg ikke mer. Det sies at alle kvinner har et bristepunkt, og ditt kommer til å komme det også.

Anonymkode: 8db30...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du behøver ikke ny bil, du behøver fulltidsjobb samt å få økonomien på rett kjøl, i tillegg til ny mann...

Dersom man ser bort fra all konflikten rundt biler i forholdet deres, så har dere alt to biler. Du jobber ca. 50% stilling og skal i tillegg betale for halvparten av bolig og alle andre utgifter for deg og barnet. Selvsagt har du ikke råd til å betjene et billån i tillegg. 

Så når det gjelder bilkjøp har mannen din helt rett. Antageligvis tjener du ikke nok til å betjene din andel av de faste utgiftene som det er (du skriver at 99,9% av din inntekt går til felles utgifter, ergo vil du nødvendigvis måtte lempe en større andel av disse over på mannen din for å betale ned på bilen. Så hvordan blir denne bilen mer «din» enn den andre, all tid mannen din må dekke en høyere andel av felles utgifter for at du skal få råd til den ? Da blir det jo i praksis han som betaler 🙄

Men biler er jo det minste av deres utfordringer. Du bør gå fra denne mannen, for dere har det jo tydeligvis ikke bra sammen. 

Anonymkode: ae03a...a74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du behøver ikke ny bil, du behøver fulltidsjobb samt å få økonomien på rett kjøl, i tillegg til ny mann...

Dersom man ser bort fra all konflikten rundt biler i forholdet deres, så har dere alt to biler. Du jobber ca. 50% stilling og skal i tillegg betale for halvparten av bolig og alle andre utgifter for deg og barnet. Selvsagt har du ikke råd til å betjene et billån i tillegg. 

Så når det gjelder bilkjøp har mannen din helt rett. Antageligvis tjener du ikke nok til å betjene din andel av de faste utgiftene som det er (du skriver at 99,9% av din inntekt går til felles utgifter, ergo vil du nødvendigvis måtte lempe en større andel av disse over på mannen din for å betale ned på bilen. Så hvordan blir denne bilen mer «din» enn den andre, all tid mannen din må dekke en høyere andel av felles utgifter for at du skal få råd til den ? Da blir det jo i praksis han som betaler 🙄

Men biler er jo det minste av deres utfordringer. Du bør gå fra denne mannen, for dere har det jo tydeligvis ikke bra sammen. 

Anonymkode: ae03a...a74

Dette stemmer ikke helt.

Ts har ikke bare ett barn, men to, hvorav ett er sammen med samboer. Dette barnet er fortsatt lite, så lite at de i fellesskap lot ts være hjemme et ekstra år etter perm. Skulle ts' samboer ha tatt seg av sitt eget barn 50 %, kunne han såklart ikke ha jobbet ordinær turnus når han skulle være med barnet på kveldstid. 

Og det er én av grunnene til at ts ikke har fulltidsjobb, er at hun må være gjerne med barna når mannen jobber kveld. Hun skrivet jo at hun sier nei til utvida stillingsprosent pga det. 

Hadde ts og mannen vært gift, ville han ha vært forplikta til å forsørge henne når ansvar for felles barn gjør at hun ikke kan jobbe. Han oppfører seg ikke som om de har stifta familie sammen.

Men om de går fra hverandre, må også han jobbe annerledes. 

Anonymkode: 59432...4b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dust . Hvor mange barn er det tilsammen ? 

Anonymkode: b3e1e...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare må skyte inn her, hvorfor kjøper du en bil uten plass til alle barna i? Ett bilkjøp er en ganske stor greie og tar mye økonomi. Du kunne f.eks ha leaset ganske store suver for 2900,- + innskudd i disse dager. Man må tenke over behovene sine og kjøpe deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...