Gå til innhold

Han «nekter» meg å kjøpe bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Guppy88 skrev:

Men da må du jo nesten velge en bil du da, som kan frakte alle barna.

Vi har allerede en bil som kan frakte alle barna. Og så har vi en eldre bil som bare har 5 seter. Det er denne som hadde vært mest praktisk å bytte ut. Men han ønsker å være tværr og selge den andre. Vi har begge barn fra før, sånn at annenhver uke har vi behov for den største bilen. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Signaturer er absolutt ikke nødvendig i Norge for å inngå avtaler. Man kan være ganske vag. "Eg vil ha bilen" "jaok" er nok for en bindende avtale.

Men kanskje du leter feil? Jeg tror nok det du trenger er en ny mann... Kanskje finner du til og med en med stasjonsvogn...

Ikke i denne situasjonen. Bilforhandler er informert om situasjonen med min samboer og vet at dette er en kamp for meg.

Ts

Anonymkode: dac11...103

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Plan og plan, jeg har per nå i all fall mulighet til å jobbe mye mer enn for noen år siden, siden jeg ikke er hjemmeværende med barn. Jeg har mulighet til å jobbe meg opp i stillingsprosent. Så målet er å bli likestilt økonomisk og etter hver jevne ut maktbalansen når det kommer til eierforhold i hus og fritidsbolig. Vi eier per i dag ingenting sammen, men en bolig hver som begge disponerer, derav min er har mindre markedsverdi, men kommer til å øke i takt med min inntekt.

ts

Anonymkode: dac11...103

Men da er du jo faktisk ikke så låst som du føler deg.

- Dere er ikke gift enda (Ikke gjør det heller, før ting evt er helt annerledes)

- Du har en flyktmulighet i boligen du eier. Du kan bryte, eller du kan ta en pause med krav til ham om at dere virkelig må jobbe med forholdet.

- Dere har ikke en veldig sammenviklet økonomi. Ikke få det heller, slik ting er i dag.

Hvis familien din visste hvordan du faktisk har det, tror du ikke de ville støttet deg?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du visste ikke at han var en idiot før dere fikk felles barn?

Anonymkode: 42caa...294

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har allerede en bil som kan frakte alle barna. Og så har vi en eldre bil som bare har 5 seter. Det er denne som hadde vært mest praktisk å bytte ut. Men han ønsker å være tværr og selge den andre. Vi har begge barn fra før, sånn at annenhver uke har vi behov for den største bilen. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

Ja, men jeg mener at hvis han selger den eneste bilen som er stor nok, da må jo DU velge en bil som kan erstatte den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guppy88 skrev:

Ja, men jeg mener at hvis han selger den eneste bilen som er stor nok, da må jo DU velge en bil som kan erstatte den?

Hun må ikke det. Hun trenger bare en bil som er stor nok til sine egne barn.

Anonymkode: 833bc...e4e

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er lov, så må jeg påpeke at du, Ts, har satt deg selv i en veldig dum situasjon. Du har gjort deg helt avhengig av mannen økonomisk, og det er ikke noe rart han er drittlei. Man bør ikke få barn i en slik situasjon, for nå sitter han på all makten og du må danse etter hans pipe.

Mulig mannen ikke er så ålreit jevnt over, men å gjemme nøklene (uten at han gjennomførte å gjemme dem helt til neste dag), syns ikke jeg var så sykt hvis han var full. Jeg er også enig i at du egentlig ikke har råd til å ha bil. Det er idiotisk av han å true med å ta vekk bilen du låner av han, og samtidig si at du ikke bør kjøpe egen, men jeg vil tro mye av frustrasjonen hans bunner ut i at han må forsørge deg i stor grad. Jeg hadde også vært rimelig sur hvis jeg måtte forsørge mannen min. 

Anonymkode: 8fe7f...bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Guppy88 skrev:

Men da er du jo faktisk ikke så låst som du føler deg.

- Dere er ikke gift enda (Ikke gjør det heller, før ting evt er helt annerledes)

- Du har en flyktmulighet i boligen du eier. Du kan bryte, eller du kan ta en pause med krav til ham om at dere virkelig må jobbe med forholdet.

- Dere har ikke en veldig sammenviklet økonomi. Ikke få det heller, slik ting er i dag.

Hvis familien din visste hvordan du faktisk har det, tror du ikke de ville støttet deg?

Nei, du har rett i at vi heldigvis ikke er gift. 

Boligen min kan desverre ikke brukes til hverdags med tanke på plassering og standard.

ts

Anonymkode: dac11...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du har rett i at vi heldigvis ikke er gift. 

Boligen min kan desverre ikke brukes til hverdags med tanke på plassering og standard.

ts

Anonymkode: dac11...103

Står den tom i dag? Selg den for egenkapital til boliglån!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er lov, så må jeg påpeke at du, Ts, har satt deg selv i en veldig dum situasjon. Du har gjort deg helt avhengig av mannen økonomisk, og det er ikke noe rart han er drittlei. Man bør ikke få barn i en slik situasjon, for nå sitter han på all makten og du må danse etter hans pipe.

Mulig mannen ikke er så ålreit jevnt over, men å gjemme nøklene (uten at han gjennomførte å gjemme dem helt til neste dag), syns ikke jeg var så sykt hvis han var full. Jeg er også enig i at du egentlig ikke har råd til å ha bil. Det er idiotisk av han å true med å ta vekk bilen du låner av han, og samtidig si at du ikke bør kjøpe egen, men jeg vil tro mye av frustrasjonen hans bunner ut i at han må forsørge deg i stor grad. Jeg hadde også vært rimelig sur hvis jeg måtte forsørge mannen min. 

Anonymkode: 8fe7f...bda

Ja, jeg er redd jeg har gått i den klassiske kvinnefellen. Men jeg vil ikke ha på meg at han forsørger meg totalt! Hver krone av det jeg tjener går til å betale barnehage, SFO, klær til barna (hovedsakelig mine, men også hans ved behov) og mat til alle i familien. Jeg betaler også 50% av strømregning, TV og Internett. Jeg bor gratis, og han disponere min bolig selv om vi står som eiere hver for oss. Han ønsket denne løsningen da vi flyttet sammen.

ts

Anonymkode: dac11...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er redd jeg har gått i den klassiske kvinnefellen. Men jeg vil ikke ha på meg at han forsørger meg totalt! Hver krone av det jeg tjener går til å betale barnehage, SFO, klær til barna (hovedsakelig mine, men også hans ved behov) og mat til alle i familien. Jeg betaler også 50% av strømregning, TV og Internett. Jeg bor gratis, og han disponere min bolig selv om vi står som eiere hver for oss. Han ønsket denne løsningen da vi flyttet sammen.

ts

Anonymkode: dac11...103

Ai. Selvfølgelig ønsket han den løsningen, for den er gunstig for han, og bare han. 

Anonymkode: 15045...5c8

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, her synes jeg dere må kommunisere bedre. 

Ja, helt latterlig barnslig å true med både det ene og det andre, men han gjør det nok fordi han kan. 

"han fikk meg til å føle meg dum", nei ts. Du fikk deg selv til å føle deg dum av hans ord. 

Vil du snu maktbalansen? Det skjer ikke bare ved økonomi, en bil, goder. Få opp selvtilliten og ikke la deg bli tråkket på! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har allerede en bil som kan frakte alle barna. Og så har vi en eldre bil som bare har 5 seter. Det er denne som hadde vært mest praktisk å bytte ut. Men han ønsker å være tværr og selge den andre. Vi har begge barn fra før, sånn at annenhver uke har vi behov for den største bilen. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

Vel, gjennomfører han salget av den største bilen så har du ikke annet valg enn å kun frakte dine egne barn så får han frakte sine. Helt uholdbart å bruke slik makt i ett forhold. For han handler det nok mye om at han ikke ønsker at du skal ha noe eget da han ønsker å være i full kontroll. Jeg hadde begynt å planlegge exit om jeg var deg. Sånn behandler man ikke noen man elsker rett og slett.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Mulig mannen ikke er så ålreit jevnt over, men å gjemme nøklene (uten at han gjennomførte å gjemme dem helt til neste dag), syns ikke jeg var så sykt hvis han var full. 

Han opptrådd meget truende i denne situasjonen. På grensen til voldelig, så jo- det var rimelig sykt! Han hadde en veldig ufin oppførsel den natten, med tanke på at jeg hadde kjørt han til og fra fest midt på natten, selv om jeg kom direkte fra jobb og skulle tilbake på jobb noen få timer senere. Jeg hadde forventer takknemlighet for det, istedet ble jeg utskjelt for noe som viste seg å være totalt uforskyldt av meg. Han har ikke vist voldelige tendenser hverken før eller siden.

ts

Anonymkode: dac11...103

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dr. Ops skrev:

Ts, her synes jeg dere må kommunisere bedre. 

Ja, helt latterlig barnslig å true med både det ene og det andre, men han gjør det nok fordi han kan. 

"han fikk meg til å føle meg dum", nei ts. Du fikk deg selv til å føle deg dum av hans ord. 

Vil du snu maktbalansen? Det skjer ikke bare ved økonomi, en bil, goder. Få opp selvtilliten og ikke la deg bli tråkket på! 

Takk for godt innspill. Jeg har flere ganger følt at jeg får en selvtillitsboost og gitt beskjed om at denne oppførselen tolerere jeg ikke. Er han i rett humøret hører han på meg og viser at han forstår. Skjerper seg en stund, men så er det på’n igjen. Noe dukker opp. Konflikter mellom han og andre, som han dytter over på meg. Han har veldig lett for å bruke meg som syndebukk (ikke bare meg, men også mange andre) han tar sjeldent ansvar for egne handlinger og er veldig opptatt om hva andre folk mener og gjør, men ikke så opptatt av der som foregår på hjemmebane. Han er urolig lite empatisk og jeg har tatt meg i å under om han har problemer med psyken (i form av depresjon e.l) men det er vanskelig å kommuniser med en mann som mener mental helse ikke eksisterer og fysisk arbeid kurer alt. 

Ts

Anonymkode: dac11...103

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, moroklompen skrev:

Vel, gjennomfører han salget av den største bilen så har du ikke annet valg enn å kun frakte dine egne barn så får han frakte sine. Helt uholdbart å bruke slik makt i ett forhold. For han handler det nok mye om at han ikke ønsker at du skal ha noe eget da han ønsker å være i full kontroll. Jeg hadde begynt å planlegge exit om jeg var deg. Sånn behandler man ikke noen man elsker rett og slett.

Dette gjør vondt og høre, men du har nok rett.

ts

Anonymkode: dac11...103

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart han ble sint når du kjøpte din egen bil, da har jo ikke han et så stort maktforhold til deg lengre. Og det jo kjipt når man er en drittsekk.

Jeg har også vært der at det er en kjempeskjev maktfordeling i forholdet. Og når den ene bruker det for alt det er verdt, så er det håpløst. Jeg lot meg tråkke på, for jeg fortjente det jo, jeg sa aldri i mot han, jeg ba om unnskyldning og gråt ukentlig. Det var bare grusomt. Jeg var dypt deprimert og var suicidal. Når den ene parten like makten den har fått og utnytter det så går det ikke. Jeg endte hos psykolog som fikk meg til å se ting utenifra. Jeg ble sterk nok til å si i fra til mannen min og sa at jeg ikke fant meg i dette, at han ikke kunne dytte meg lenger nedi søla. Det fungerte i korte perioder om gangen. 

Han eier også begge bilene, jeg fikk også høre det. Han truet med å selge bilen "min" ofte, men han nektet meg aldri å bruke den. 

Hvis du ikke ser i nær, veldig nær fremtid å få balansert maktforholdet, så må du gå. Jeg vet hvordan det er å tenke at det går ikke. Det går ikke økonomisk, man ønsker ikke å la barna være med mannen, man er redd for reaksjoner osv. Men, det går. Du kan få hjelp på et krisesenter. Du kan ringe nav og høre om de har støtteordninger til deg. Du kan snakke med fastlegen din. Alt går, virkelig. Det er ikke verdt å bli i et slikt forhold, ikke for deg og ikke for barna.

Anonymkode: fcc65...4b7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt sitt vel og ve er viktigere for meg enn at jeg skal ha et perfekt liv.

ts

Anonymkode: dac11...103

Ja, barnet får det bra når du skiller deg med mannen og finner deg et eget bosted.

Anonymkode: 3537d...52e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...