Gå til innhold

GYNEFIX - hvor får man det i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har googlet masse, men finner ingen steder som tilbyr Gynefix i Oslo-området. Fastlegen min har aldri hørt om det engang, så han sa jeg måtte ringe rundt og høre. 

Anonymkode: 99ff0...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hørt på apotek om de kan bestille?

Anonymkode: e2cc2...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet jeg kan få kjøpt det selv hvertfall, men det er kun noen gynekologer som kan sette den inn da man trenger spesiell opplæring 

Anonymkode: 99ff0...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet jeg kan få kjøpt det selv hvertfall, men det er kun noen gynekologer som kan sette den inn da man trenger spesiell opplæring 

Anonymkode: 99ff0...a66

Ja ok skjønner. Håper du finner ut av det. 

Anonymkode: e2cc2...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bergen og her er det 3-4 gynekologer som kan å sette opp Gynefix 200 spiralen.Eneste spiralen som kroppen min aksepterer.Helt topp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekolog Helena Enger på Volvat Majorstuen satte inn gynefix på meg i fjor, vil tro hun gjør det enda. Og du får spiralen der. :)

Anonymkode: 3b053...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 18.7.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Gynekolog Helena Enger på Volvat Majorstuen satte inn gynefix på meg i fjor, vil tro hun gjør det enda. Og du får spiralen der. :)

Anonymkode: 3b053...f24

Husker du hva du betalte for det? 🤭

Anonymkode: 69746...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Har du hørt på apotek om de kan bestille?

Anonymkode: e2cc2...9a3

Gynefix er ikke bare å bestille på apoteket fordi den spiralen krever en spesiell teknikk for å få festet i livmoren. Den teknikken må gynekologen/lære for å få lov til å sette inn Gynefix. 

https://www.hormonfritt.no/hormonfri-prevensjon/kobberspiral/gynefix-hormonfri-kobberspiral/

Å komme med superbrae logiske råd om ting man tor er enkelt er bortkastet, særlig når man ikke har den minste anelse om hva som kreves for å få lov til å videreformidle Gynefix, nemlig at man har lært og behersker teknikken for å sette inn en Gynefix. 

At ts sin fastlege ikke har hørt om denne spiralen, er jeg høyst tvilende til, med mindre dette er en fastlege som lever under en stein. Tidsprkftet for legeforeningen har både reklame og omtale av spiralen. Det samme gjelder for en rekke annet informasjonsmateriale om nettopp denne spiralen. 

Min fastlege klarer også å google når hun får spørs,ål om ting hun ikke vet noe om, eller hun ringer opp en spesialist på eller utenfor sykehus og spør, mens vi er på kontoret. 

Anonymkode: 32113...0ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gynefix er ikke bare å bestille på apoteket fordi den spiralen krever en spesiell teknikk for å få festet i livmoren. Den teknikken må gynekologen/lære for å få lov til å sette inn Gynefix. 

https://www.hormonfritt.no/hormonfri-prevensjon/kobberspiral/gynefix-hormonfri-kobberspiral/

Å komme med superbrae logiske råd om ting man tor er enkelt er bortkastet, særlig når man ikke har den minste anelse om hva som kreves for å få lov til å videreformidle Gynefix, nemlig at man har lært og behersker teknikken for å sette inn en Gynefix. 

At ts sin fastlege ikke har hørt om denne spiralen, er jeg høyst tvilende til, med mindre dette er en fastlege som lever under en stein. Tidsprkftet for legeforeningen har både reklame og omtale av spiralen. Det samme gjelder for en rekke annet informasjonsmateriale om nettopp denne spiralen. 

Min fastlege klarer også å google når hun får spørs,ål om ting hun ikke vet noe om, eller hun ringer opp en spesialist på eller utenfor sykehus og spør, mens vi er på kontoret. 

Anonymkode: 32113...0ca

Google hjalp meg å finne Gynefix 200.Min faste gynekolog hadde ikke hørt om den ,ei heller på gynekologisk avdeling på sykehuset.Jeg ble tipset av en eldre dame om at hun hadde brukt en bitteliten kobberspiral for 30 -40 år siden som var beregnet på de som ikke hadde født eller hadde veldig liten livmor.Jeg begynte å google og kom tilslutt over denne spiralen som har reddet mitt sexliv.Dette er 4 år siden.

Anonymkode: 66b46...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker du hva du betalte for det? 🤭

Anonymkode: 69746...5a7

Jeg husker ikke nøyaktig, men det var et sted mellom 3000 og 3500 kr totalt. 

Anonymkode: 3b053...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde i fjor å få satt den inn hos Helena Enger på Volvat, men måtte gi opp, var vanskelig å få satt den på plass og jeg synes det gjorde så sinnsykt vondt at jeg måtte be henne stoppe etter et par forsøk. 

Gikk skuffet ut derfra med resept på p-piller (slapp å betale for gynefixen da). 

Anonymkode: 39ed8...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...