Gå til innhold

Hadde det vært ok om Mulan ble spilt av en hvit skuespiller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville sett på det som rart men ikke "rasistisk". Jeg ville følt det var rart fordi.....en asiatisk karakter spilt av en ikke-asiatisk person er bare ulogisk og slår meg som unaturlig. Asiatisk er asiatisk, hvit er hvit. Ren logikk.
Hadde vært enda rarere om det var en historisk film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Da hadde jeg faktisk ikke sett på om Mulan ble spilt av en hvit vanlig jente. Det hadde vært nedtur. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært like feil å hatt en skandinavisk Mulan, som det hadde vært å hatt en skandinavisk Tiana. Samme som jeg synes det er helt feil å ha en svart Hermione etter at Emma Watson har gitt den karakteren er ansikt (virkelig om Rowling ønsket en svart Hermione burde hun ha spesifisert det i bøkene), da hadde jeg hatt samme respons om Emma Watson troppet opp på scenen i «The Crused Chil» som Hermione, det hadde blitt helt feil uansett hvilken vei man snur på det. 

Jeg vet at det kommer nye versjoner av «filmer» og historier hele tiden. Men det er virkelig trist at man ikke får opplevd å se sine barndomshelter virkeliggjøres 😕 Ariel er et såpass sterkt inntrykk hos meg og min barndom at jeg neste  ser den på Norsk den dag i dag, da det nesten blir feil uten dialekta hennes 😂 

Jeg håper at vi kommer til å komme til et punkt hvor verden ikke lengre trenger å «svart-vaske» karakterer for å være politisk korrekte. Tror kanskje ikke jeg får se det i min tid, men kan jo håpe 🤞🏻

Men nå får vi jo ikke en «hvit» Mulan, hun spilles an en asiatisk kvinne :) 

 

 

Anonymkode: 0c14b...e89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...