Gå til innhold

Flere som aldri ble invitert på fest som ungdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske vi kunne koble døtrene våre sammen! Mye samme situasjon! Om dere bodde på Sørlandet? 

Anonymkode: 6db77...d43

Ja, om vi bare bodde på Sørlandet.. Vi bor på Indre Østland, så blir litt langt til Sørlandet ❤️

Anonymkode: 28c56...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble aldri invitert og blir aldri invitert. En gang trodde jeg at jeg ble invitert, da alle satt sammen og planla fest. Møtte opp og ble stoppet i døra, hadde ikke riktig dresscode. Jeg snudde gikk hjem og skiftet. Kom tilbake med riktige klær, så fikk jeg beskjed om at jeg var ikke invitert og måtte snu igjen. Skammen spiste meg helt opp. 

Anonymkode: 7e889...060

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prioriterte idrett og alle de jeg trente med var heller aldri på fest. Men vi hadde mye morro med andre ting. Helgene var fult av kamper, trening osv. Drakk og festet ikke før jeg var 19/20 år. 

Anonymkode: e2cac...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble aldri invitert og blir aldri invitert. En gang trodde jeg at jeg ble invitert, da alle satt sammen og planla fest. Møtte opp og ble stoppet i døra, hadde ikke riktig dresscode. Jeg snudde gikk hjem og skiftet. Kom tilbake med riktige klær, så fikk jeg beskjed om at jeg var ikke invitert og måtte snu igjen. Skammen spiste meg helt opp. 

Anonymkode: 7e889...060

Fy f. Å stygge mennesker kan bli mot hverandre. DE burde skamme seg 😡 Når man gjør noe slikt mot et annet menneske tenker jeg de har store problemer med seg selv. 

Anonymkode: e2cac...7f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitert? Regelen var vel «xxx har fest i kveld», og i praksis betydde det at alle i nærmiljøet var invitert. Og alle kom, sikkert med unntak av de som mente de ikke var invitert fordi de ikke hadde fått en personlig invitasjon :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Invitert? Regelen var vel «xxx har fest i kveld», og i praksis betydde det at alle i nærmiljøet var invitert. Og alle kom, sikkert med unntak av de som mente de ikke var invitert fordi de ikke hadde fått en personlig invitasjon :)

Om man vokser opp i ett bra og sunt miljø er det slik. I noen kretser er det ikke slik. Jeg vokste opp i en kultur der man ble invitert, personlig. Klasse festen i 6 klasse (avslutning på barneskolen) fikk 29 elever invitasjonskort. Én fikk ikke, det var meg. I 9 klasse var dette økt til 2 som ikke fikk invitasjon. På videregående endret det seg, da var det slik du beskriver. Man reiste seg i klasserommet, og sa at i helgen er det fest, alle er invitert. Desverre er det mange som ikke blir tatt med, og bevisst holdt utenfor. Tipper at det fremdeles er miljø der enkelt personer blir holdt utenfor, langt inn i voksen livet. Både på videregående, høyskole og universitet. Utrolig nok

 

Endret av Fjollefyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holdt fest selv. For alle taperne på ungdomsskolen. De populære ble ikke invitert! På festene mine var vi mopedgjenger, nerder, bønder, og emoer. 👍👍

Anonymkode: fe9e3...4b5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomstiden min besto av å passe på hjemme, passe søsken, mamma og huset. Så å bruke tid på fester det gjorde jeg ikke før etter jeg ble myndig. Endte med å flytte hjemmefra som 16 åring mår jeg ikke orket mer. Når skoledagene var ferdig var det ofte jobb og i helgene satt jeg med lekser. Hadde leilighet å holde orden på så det ble ikke ungdomsfester på meg.

Anonymkode: 91766...7bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg at såpass mange aldri har blitt invitert. Selv fikk jeg ikke invitasjoner til fest som ungdom. På VGS var vi to klasser (2x30elever). 59 elever ble invitert, men jeg fikk dessverre ikke komme. Først tenkte jeg at det var en feil, og jeg ville ikke være en taper som lot seg utestenge. Derfor spurte jeg festarrangørene om å få komme, men da fikk jeg høre at det ikke var plass til flere gjester. Ikke nok rom og ikke nok stoler. Det eneste som var interessant var at jeg hadde egen bil, så jeg kunne få lov til å kjøre og hente medelevene mine. Invitert ble jeg uansett ikke og jeg ønsket derfor ikke å trenge meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ble sjeldent invitert fordi jeg hadde få venner som drakk. Drakk ikke selv og liker ikke fester

Anonymkode: 7f2b2...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er jeg glad for. Da jeg først gikk, så jeg hvor kjedelig det var, og at jeg aldri gikk glipp av noe :) 

Anonymkode: 20335...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble aldri og blir ikke nå i voksen alder heller. Få venner, liten familie og vokste opp langt unna de andre på skolen. 

Er ofte ensom den dag i dag. Har lært meg til å leve gjennom andre på SoMe og gå turer alene. Noen ganger tenker jeg på hvor forskjellige liv vi mennesker har. Men jeg puster, har tak over hodet og jobb, så skal ikke klage.

Anonymkode: 7e748...740

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble aldri og blir ikke nå i voksen alder heller. Få venner, liten familie og vokste opp langt unna de andre på skolen. 

Er ofte ensom den dag i dag. Har lært meg til å leve gjennom andre på SoMe og gå turer alene. Noen ganger tenker jeg på hvor forskjellige liv vi mennesker har. Men jeg puster, har tak over hodet og jobb, så skal ikke klage.

Anonymkode: 7e748...740

Føler det samme. Livet er den eneste måten. Man må bare gjøre det beste ut av det man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde selv noen ganger at jeg trodde jeg skulle få være med på fest. Fikk beskjed noen dager om at det ikke var «plass» til meg likevel . Følte meg bitter i perioder, og fortsatt stikker. Gråter noen ganger av å tenke på det. Det føles godt faktisk. 

Drømte ofte om natten ( gjør det fortsatt) At var jeg var på en fest. At jeg skulle på do, og at da jeg kom tilbake så var alle borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 8.48, AnonymBruker skrev:

Ble aldri invitert og blir aldri invitert. En gang trodde jeg at jeg ble invitert, da alle satt sammen og planla fest. Møtte opp og ble stoppet i døra, hadde ikke riktig dresscode. Jeg snudde gikk hjem og skiftet. Kom tilbake med riktige klær, så fikk jeg beskjed om at jeg var ikke invitert og måtte snu igjen. Skammen spiste meg helt opp. 

Anonymkode: 7e889...060

Huff så dårlig gjort av de! Stygt gjort 😠

Anonymkode: a16aa...81f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble aldri invitert på noe og det var veldig sårt for meg. For følte "alle" skulle på fest i helga, utenom meg. Ble mye å sitte alene på jenterommet. På ungdomsskolen hadde jeg ingen venner, så føler jeg gikk glipp av mye i ungdomstiden. Fester, dater, kino med venner, bowling, peppes, bursdager, byen som 18 åring osv. Vondt å aldri bli invitert 😕

Anonymkode: a16aa...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...