Gå til innhold

Spørsmål om butikkgrøt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert verdens dummeste spørsmål, men jeg spør likevel.

Babyen min blir 5 måneder i helga. Vi har så vidt begynt med smaksprøver av moste grønnsaker. Det har foreløpig resultert i grining på nesa og han dytter det bare ut igjen. Jeg tenkte derfor å prøve med litt grøt, men på grøtpakkene på butikken står det at det er for babyer på 6 måneder. Kan jeg likevel gi det til lillemann?

Han får mme som tillegg, det er derfor jeg har begynt med fast føde allerede. Vi sover også bare et kvarter av gangen på natt fordi han vil ha pupp hele tida, så drømmen er jo at han kanskje sover litt bedre etter litt mat på kveldstid etter hvert. Selv om jeg skjønner at det mest sannsynlig er en myte 😛

Anonymkode: 2751a...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fint gi det, men jeg hadde nok heller prøvd en av grøtene beregnet fra 4 måneder. Konsistensen på de for 6 mnd er litt grovere enn de på 4, og siden din rynker på nesen av andre moser, så kan det være en idé med grøt som ligner mest mulig på melk. Eventuelt kan du lage selv, ved hjelp av havremel og vann/melk. 

Anonymkode: 9724c...e08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan fint gi det, men jeg hadde nok heller prøvd en av grøtene beregnet fra 4 måneder. Konsistensen på de for 6 mnd er litt grovere enn de på 4, og siden din rynker på nesen av andre moser, så kan det være en idé med grøt som ligner mest mulig på melk. Eventuelt kan du lage selv, ved hjelp av havremel og vann/melk. 

Anonymkode: 9724c...e08

Men alle grøtene på butikken var merket 6+ måneder? De hadde så mange også, var på Coop Extra. Men da får jeg tråle litt rundt på andre butikker og se om jeg finner. Takk! 😊 Jeg sliter med å lage avocadomos, så kjenner ikke helt for å lage grøt selv 🙈

Anonymkode: 2751a...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men alle grøtene på butikken var merket 6+ måneder? De hadde så mange også, var på Coop Extra. Men da får jeg tråle litt rundt på andre butikker og se om jeg finner. Takk! 😊 Jeg sliter med å lage avocadomos, så kjenner ikke helt for å lage grøt selv 🙈

Anonymkode: 2751a...15e

Det finnes fra 4 måneder også :) se feks på Meny om det finnes i nærheten av deg

Anonymkode: d373d...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nestle var de eneste som hadde 4 mnd grøt her vi bor, men den solgte de til gjengjeld så godt som overalt. Kikk en gang til du 😊

Anonymkode: 22f6b...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men alle grøtene på butikken var merket 6+ måneder? De hadde så mange også, var på Coop Extra. Men da får jeg tråle litt rundt på andre butikker og se om jeg finner. Takk! 😊 Jeg sliter med å lage avocadomos, så kjenner ikke helt for å lage grøt selv 🙈

Anonymkode: 2751a...15e

Du tar 1 dl vann og 1 dl havremel i en kasserolle, og koker det i 1-2 min. Lettere enn avocadomos. Men jeg støtter deg i å gjøre ting enklest mulig :) 

Anonymkode: 9724c...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...