Gå til innhold

The Well og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter. Er det noen her som har vært på The Well mens dere var gravide? Jeg er 23 uker på vei og tenkte meg dit til helgen. Jeg har vært der en del ganger før jeg ble gravid så er godt kjent med opplegget de har. Jeg vet også at man som gravid burde unngå badstuer. Men de har jo mange forskjellige badstuer der, og ikke alle er så veldig varme. Samme med jetstreamene i bassenget, de er jo ikke oppvarmet. Tenkte ikke ta turen i boblebadet, men kanskje prøve jetstreamene i det store bassenget på den vonde ryggen min. Tenkte også å bruke mesteparten av tiden ved utendørsbassenget i solen. Men vil jo også ta badstue om det er mulig. 

Noen som har noen tips? Og hvordan gikk det med dere når dere var på The Well? 

Jeg er ikke ute etter krasse meldinger om å holde meg hjemme o.l. 

Anonymkode: 7e548...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke skjønne annet enn at det må være en deilig dag som gravid...?

Hvis du har lavt blodtrykk som mange gravide har, pass bare på å drikke rikelig så du ikke blir svimmel.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bortsett fra at du er gravid akkurat nå så vil jeg gjerne høre litt mer om dine erfaringer med The Well, sånn generelt...?

Jeg har hørt mye fint om det, men jeg er både sosialt sjenert og redd for å gjøre nye ting, men jeg elsker vann, massasjebad, og lignende.

Er det så strenge regler og sosiale koder som jeg har fått inntrykk av at det er, og som jeg er redd for...?

Anonymkode: 9a997...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kitcat skrev:

Kan ikke skjønne annet enn at det må være en deilig dag som gravid...?

Hvis du har lavt blodtrykk som mange gravide har, pass bare på å drikke rikelig så du ikke blir svimmel.

 

 

Det var det jeg tenkte også! 😊 Men så blir man jo så nervøs når man leser alt man ikke burde, som boblebad og badstue. Lavt blodtrykk har jeg, så det skal jeg huske på 👍🏼

Anonymkode: 7e548...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg tenkte også! 😊 Men så blir man jo så nervøs når man leser alt man ikke burde, som boblebad og badstue. Lavt blodtrykk har jeg, så det skal jeg huske på 👍🏼

Anonymkode: 7e548...f6a

Jeg var på spa som gravid, satt minimalt i badstue, men var innom der og satt der i en liten stund. Badet ikke i boblebad, men svømte i alle bassengene. Pass på å drikk nok vann! 

Anonymkode: 7ac62...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn bortsett fra at du er gravid akkurat nå så vil jeg gjerne høre litt mer om dine erfaringer med The Well, sånn generelt...?

Jeg har hørt mye fint om det, men jeg er både sosialt sjenert og redd for å gjøre nye ting, men jeg elsker vann, massasjebad, og lignende.

Er det så strenge regler og sosiale koder som jeg har fått inntrykk av at det er, og som jeg er redd for...?

Anonymkode: 9a997...9b1

Ikke ts, men har vært på the well flere ganger. Opplevde ingen strenge sosiale koder og regler der, usikker på hva du mener med det? Du får ikke ha badetøy på i badstuene, ellers er badetøy valgfritt (utenom tirsdager tror jeg det er, da må du ha på badetøy). 

Anonymkode: 7ac62...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei jenter. Er det noen her som har vært på The Well mens dere var gravide? Jeg er 23 uker på vei og tenkte meg dit til helgen. Jeg har vært der en del ganger før jeg ble gravid så er godt kjent med opplegget de har. Jeg vet også at man som gravid burde unngå badstuer. Men de har jo mange forskjellige badstuer der, og ikke alle er så veldig varme. Samme med jetstreamene i bassenget, de er jo ikke oppvarmet. Tenkte ikke ta turen i boblebadet, men kanskje prøve jetstreamene i det store bassenget på den vonde ryggen min. Tenkte også å bruke mesteparten av tiden ved utendørsbassenget i solen. Men vil jo også ta badstue om det er mulig. 

Noen som har noen tips? Og hvordan gikk det med dere når dere var på The Well? 

Jeg er ikke ute etter krasse meldinger om å holde meg hjemme o.l. 

Anonymkode: 7e548...f6a

Aner ikke. Men jeg badet i et basseng med strøm når jeg var gravid, det gikk fint

Anonymkode: 25138...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn bortsett fra at du er gravid akkurat nå så vil jeg gjerne høre litt mer om dine erfaringer med The Well, sånn generelt...?

Jeg har hørt mye fint om det, men jeg er både sosialt sjenert og redd for å gjøre nye ting, men jeg elsker vann, massasjebad, og lignende.

Er det så strenge regler og sosiale koder som jeg har fått inntrykk av at det er, og som jeg er redd for...?

Anonymkode: 9a997...9b1

Vil ikke si at det er så strenge regler og koder egentlig. Jeg er ikke den personen som er mest komfortabel med å kle meg naken foran andre mennesker og ble positivt overrasket første gangen jeg var der med tanke på at man ikke trengte å være naken i badstuene som jeg hadde hørt. Man må bare ta av badetøyet og kan knyte et håndkle rundt 😊 Det er selvsagt folk som går rundt nakne, men jeg prøver å ikke se for mye rundt meg 😉 Utendørs er det pålagt med klær, men innendørs kan man velge, med unntak av badstuene. 

Med tanke på at du er sjenert så burde ikke det ha noe å si. Det går veldig fint å holde seg for seg selv, og jeg har aldri opplevd at det har vært alt for mange mennesker der samtidig. Atmosfæren er ganske beroligende, og ingen vil komme bort å snakke til deg med. Det er en plass for å slappe av 😊

Anonymkode: 7e548...f6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet all lyst til å noensinne dra dit da det kom oppslag om elendige hygieniske forhold for et par år siden, så jeg hadde i hvert fall ikke dratt dit som gravid. https://www.tv2.no/a/9318518/

Anonymkode: 7fa82...9d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

`På The Well ble det funnet sæd i en av badstuene. Dette til tross for at testen ble gjennomført tidlig på dagen, da det burde være ekstra rent`

Æsj!

Anonymkode: b1d4e...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

`På The Well ble det funnet sæd i en av badstuene. Dette til tross for at testen ble gjennomført tidlig på dagen, da det burde være ekstra rent`

Æsj!

Anonymkode: b1d4e...e79

So what?

Det er ikke det TS, eller noen andre, spør om i tråden.

Anonymkode: 9a997...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

So what?

Det er ikke det TS, eller noen andre, spør om i tråden.

Anonymkode: 9a997...9b1

Vell, jeg er allerede gravid så kan ikke skade meg 😂

Men er enig i at det hørtes ekkelt ut. Men vil tro at det er skjerpede rutiner etter dette. Og boblebadet har jeg som sagt ikke tenkt å ta turen oppi. Der er det jo lett for å gro bakterier uansett hvor du drar med tanke på varmen. 

Anonymkode: 7e548...f6a

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe problem å ta boblebad som gravid, det er en av de mytene som suser rundt. Bare pass på at du ikke blir overopphetet (kroppstemperatur over 39 grader) eller får lavt blodtrykk av varme så du svimer av, så går både boblebad og en kjapp tur innom badstue bra. 

Anonymkode: 0578f...9be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...