Gå til innhold

Hva slags tørrfor får katten deres.


Gjest kulLama

Anbefalte innlegg

Gjest kulLama

Jeg bruker å kjøpe et fast merke i stor pose . Så få det levert på døra.  Men tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Han kan være litt kresen . Sterilisert katt 7 år mye ute på sommer  2 sekunder ute på vinter. Korthåret sier dem men så mye pels han egentlig har så ville jeg ikke si det. 

Endret av kulLama
Rettskriving mafien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker Dette foret. Kornfritt. Bestiller fra musti 

Anonymkode: bf3b2...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet mange er fornøyd med Royal Canin. Selv kjøper jeg Matmons på Felleskjøpet som har noe av det samme næringsinnholdet som RC, men er billigere. 

Anonymkode: 4412a...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår får 15-sekunders Korrekturlesningsfôr.

Anonymkode: 32ad7...2c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Katten vår får 15-sekunders Korrekturlesningsfôr.

Anonymkode: 32ad7...2c8

Og der var KG's rettskrivningsmafia på plass ser jeg. Om du ikke skjønner hva det spørres om, så kan du bare la være å svare.

Anonymkode: 4412a...85f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk tidligere RC Light, nå bruker vi RC Digestive. 
Mine er veldig kresne! 
En er langhåret, lat og overvektig, en er korthåret med mye pels, medium aktiv og passe vekt, og en er korthåret og tynn pels, superaktiv, tidvis undervektig, og blir fort dårlig i magen av ulike typer mat. 

Anonymkode: f7e0b...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre får taste of the wild og kingsmoor. Begge er kornfrie. 

Anonymkode: 933e3...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet mange er fornøyd med Royal Canin. Selv kjøper jeg Matmons på Felleskjøpet som har noe av det samme næringsinnholdet som RC, men er billigere. 

Anonymkode: 4412a...85f

Min kastrerte katt fikk krystaller i urinen og holdt på å dø av matmons. Kommer aldri til å kjøpe det dritt fôret igjen. To veterinærer sa at det fôret hadde skyld i krystallene, så den er livsfarlig for kastrerte katter. Hun ene sa at hun nettopp hadde hatt inn en annen kastrertkatt som hadde død av krystaller pga det fôret. 

Royal Canin urinary care her. 
Jeg har ønsket å gå over til kornfritt fôr, men min fikk både diarè og oppkast av alle de jeg har prøvd, og jeg har prøvd mange over lengre tid. Eneste som funker og som er bra for katten er RC urinary care. 

Anonymkode: 75dca...ab3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kulLama
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten vår får 15-sekunders Korrekturlesningsfôr.

Anonymkode: 32ad7...2c8

Jada jada jada.  Skrivet på trikken . Ikke fått opp øya og nada kaffe . Så blir det feil.  Liker katten din det foret da. Tror neppe min hadde likt det

 

Endret av kulLama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten vår får 15-sekunders Korrekturlesningsfôr.

Anonymkode: 32ad7...2c8

Min også. Smarteste katten i bygda.

Anonymkode: 522d5...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kastrerte katt fikk krystaller i urinen og holdt på å dø av matmons. Kommer aldri til å kjøpe det dritt fôret igjen. To veterinærer sa at det fôret hadde skyld i krystallene, så den er livsfarlig for kastrerte katter. Hun ene sa at hun nettopp hadde hatt inn en annen kastrertkatt som hadde død av krystaller pga det fôret. 

Royal Canin urinary care her. 
Jeg har ønsket å gå over til kornfritt fôr, men min fikk både diarè og oppkast av alle de jeg har prøvd, og jeg har prøvd mange over lengre tid. Eneste som funker og som er bra for katten er RC urinary care. 

Anonymkode: 75dca...ab3

O.K., det visste jeg ikke. Vi har ikke opplevd det, men da kan det nok forekomme. Krystaller i urinen kan komme av for mye protein, magnesium, fosfor og kalsium. Jeg ser ikke at Matmons skiller seg så negativt ut fra de fleste andre fôr på det området.

Anonymkode: 4412a...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

O.K., det visste jeg ikke. Vi har ikke opplevd det, men da kan det nok forekomme. Krystaller i urinen kan komme av for mye protein, magnesium, fosfor og kalsium. Jeg ser ikke at Matmons skiller seg så negativt ut fra de fleste andre fôr på det området.

Anonymkode: 4412a...85f

Jeg glemte å nevne at det fôret jeg henviste til er for kastrerte katter. Det andre fôret til Matmons har høyere nivåer av fosfor og kalsium enn det for kastrerte.

Anonymkode: 4412a...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigor & sage kornfritt. Sterilisert hunnkatt,mye ute året rundt,korthåret og vet hva hun vil ha :)

Anonymkode: fab63...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Royal canin for steriliserte katter. Hun elsker det, men har faktisk begynt å bli tykk, så nå kan jeg ikke lenger la henne ha maten tilgjengelig 24/7, men begynne å veie det og porsjonere ut. :(

 

Anonymkode: 75dfd...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Ensomlama said:

Jeg bruker å kjøpe et fast merke i stor pose . Så få det levert på døra.  Men tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Han kan være litt kresen . Sterilisert katt 7 år mye ute på sommer  2 sekunder ute på vinter. Korthåret sier dem men så mye pels han egentlig har så ville jeg ikke si det. 

Drar til den lokale dyrebutikken og kjøper den største royal canin posen de har for voksen katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg råforer, syns det er merkelig at det er så få som gjør det.

Anonymkode: aae47...516

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg råforer, syns det er merkelig at det er så få som gjør det.

Anonymkode: aae47...516

Nå er det absolutt ikke alle katter råforing passer for... 

Anonymkode: f7e0b...43f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Canon for voksne kastrerte katter. Får veldig fin pels og han virker som han digger det :)

Anonymkode: 71807...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...