Gå til innhold

Fortvilet fordi venninna mi er forelska i fetteren til faren min sin nevø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva blir det neste? 

"Forelsket i fetteren min sin onkel sin bestemors tantebarns pappa"?

Anonymkode: 25177...e9b

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For logikken i overskriften, og for å treffe din bror som kandidat ville riktig begrep bli "fetteren til min fars nevø".

I din setning er det din fars fetters nevø som er kandidat. 

 

For å mene noe om problemstillingen med at din vennine vil ha seg med broren din så er vel det helt uproblematisk så lenge hun ikke er nærmere beslektet enn kusine.  Spør broren din om han kan tenke seg vennine X så er det meste gjort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, les sakte en gang til.  Filletanter/onkler er gift med foreldres søsken, jeg snakker om fetter.  Et "hakk" lenger ut slektsmessig. Legg merke til at jeg skriver ex-kone, hun VAR inngiftet i min slekt.

Anonymkode: 79b7d...9b0

Dette blir jo ekstrem avsporing av tråden, men en filletante er mors/fars kusine (ev. gift med mors/fars fetter). 

 

Anonymkode: b241f...a9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/16/2019 at 12:30 AM, AnonymBruker said:

Ts. 

Det er min bror jeg snakker om, men prøvde å anonymisere slik at det ikke er så lett gjenkjennelig om noen jeg kjenner skulle ha sett dette. 

Anonymkode: 12d13...a9f

:hoho:

On 7/16/2019 at 12:43 AM, AnonymBruker said:

Veldig mange avsporinger her nå. Takk til dere som har svart ordentlig. 

Ts

Anonymkode: 12d13...a9f

:hoho::hoho:

Anonymkode: 8fda7...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/16/2019 at 12:49 AM, AnonymBruker said:

Kan du ta en hvit løgn og si til henne at broren din allerede er opptatt med å tenke på en annen kvinne?

Anonymkode: 4b61d...92e

Det må være venninna til søstra til nevøen til fetteren til naboen :Nikke:

Anonymkode: 8fda7...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem med det. Forelske kan en ikke styre.....

Og det må jo være helt greit å få en svigerinne som en kjenner fra før...

Anonymkode: 0438d...afe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.7.2019 den 0.30, AnonymBruker skrev:

Ts. 

Det er min bror jeg snakker om, men prøvde å anonymisere slik at det ikke er så lett gjenkjennelig om noen jeg kjenner skulle ha sett dette. 

Anonymkode: 12d13...a9f

Hahahahahahqh

Anonymkode: e0f3f...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri bevisdt spleiset noen venninne med min bror. Veldig ubehagelig å tenke på at bestevenninnen min plutselig blir i familie med meg. Dette er to forskjellige verdener jeg holder adskilt.

Anonymkode: d5d97...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir jo ekstrem avsporing av tråden, men en filletante er mors/fars kusine (ev. gift med mors/fars fetter). 

 

Anonymkode: b241f...a9a

Aldelas ikke !  Filletante/onkel er gift med mor/fars søster eller bror.   Filletante = inngiftet tante.  

Mulig det er noen lokale tradisjonsnevninger  der du kommer fra, men det har jeg aldri hørt om.   

Anonymkode: 79b7d...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldelas ikke !  Filletante/onkel er gift med mor/fars søster eller bror.   Filletante = inngiftet tante.  

Mulig det er noen lokale tradisjonsnevninger  der du kommer fra, men det har jeg aldri hørt om.   

Anonymkode: 79b7d...9b0

I hvilken ordbok har du funnet den betydningen? 

Anonymkode: b241f...a9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken ordbok har du funnet den betydningen? 

Anonymkode: b241f...a9a

Det er det som er den vanlige betydningen, noe annet har jeg aldri hørt om i mitt 40+ årige liv.  Kanskje noen andre i tråden har meninger om dette ?

Anonymkode: 79b7d...9b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er den vanlige betydningen, noe annet har jeg aldri hørt om i mitt 40+ årige liv.  Kanskje noen andre i tråden har meninger om dette ?

Anonymkode: 79b7d...9b0

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Filletante

Anonymkode: b241f...a9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er den vanlige betydningen, noe annet har jeg aldri hørt om i mitt 40+ årige liv.  Kanskje noen andre i tråden har meninger om dette ?

Anonymkode: 79b7d...9b0

Aldri hørt om, gift med mor/fars søster/bror er da vitterlig onkel/tante, inngiftet sådan men dog. De får da ikke en annen tittel enn den de er gift med? Jeg kan ikke begynne å kalla tanta mi filletante bare fordi hun er gift med onkelen min i stedet for å være mors søster?  

Filletante er mors/fars kusine. Jeg er filletante til mange, de er mine kusiners barn. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Filletante 

Anonymkode: 68b2c...a6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/16/2019 at 6:39 PM, AnonymBruker said:

Nei, les sakte en gang til.  Filletanter/onkler er gift med foreldres søsken, jeg snakker om fetter.  Et "hakk" lenger ut slektsmessig. Legg merke til at jeg skriver ex-kone, hun VAR inngiftet i min slekt.

Anonymkode: 79b7d...9b0

Filletante brukes også om generelle inngifta damer 

Anonymkode: 4c982...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri vært ok med å spleise NOEN av venninnene mine med min bror, uansett hvor godt jeg liker dem begge. Hvis hun er interessert i han får hun ta kontakt med ham selv, men jeg hadde gjort det klart og tydelig for henne at jeg ikke er komfortabel med det. Jeg synes ikke det er urimelig. 

Anonymkode: 35a68...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/16/2019 at 12:30 AM, AnonymBruker said:

Ts. 

Det er min bror jeg snakker om, men prøvde å anonymisere slik at det ikke er så lett gjenkjennelig om noen jeg kjenner skulle ha sett dette. 

Anonymkode: 12d13...a9f

Jeg får det til å bli tremenningen din jeg altså, evt ikle familie i det hele tarr. Din fars fetter har en nevø.

Anonymkode: 4c982...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Nå lo jeg godt. Beklager Ts ikke meningen å virke slem altså, men jeg fikk meg en god latter. Takk

Hvis jeg skal svare på spørsmålet så er jeg enig med deg. Jeg syns absolutt ikke du skal spleiser venninne med bror det blir bare surr i lengden. 

Anonymkode: 70e30...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...