Gå til innhold

Han er ofte voldsom. Hva er normalt i denne situasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype hvordan det var for deg? Min mann er ikke voldelig eller noe. Bare ofte sur og sint og nedlatende. Føler meg ikke sett og tråkket på veldig ofte. Det meste er min skyld. 

Anonymkode: 61e54...4d2

Min var heller ikke voldelig. Sur, sint og nedlatende. Var ikke ting på hans måte, ble det et helvete. Gikk på glasskår hele tida. Ungene og jeg gråt flere ganger i mnd, trøsta hverandre. Var hjerteskjærende å se hvor rolige og trygge og harmoniske de ble da vi endelig kom oss bort. 

Og det er ikke din skyld!!! Jeg fikk også beskjed om det, og etter mange års manipulasjon trodde jeg på det. 

Ingen, absolutt ingen skal måtte ha det sånn dere har det nå! Send meg gjerne en pm om du har behov for å snakke med noen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666
På 15.7.2019 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er: Er det sånn du vil ha det?

Anonymkode: 3f847...ceb

Det er et annet spørsmål TS månstille seg: 

Er det slik du vil barna dine skal lære seg å oppføre seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Har hatt det sånn i mange år. Begynner å lure på om det unormale er blitt normalt. Jeg vet ikke lenger. Han har alltid en forklaring på hvorfor han blir så sint og sur og jeg må bare forstå det.

Vil ikke ha det slik. Begynner gå innpå meg mer og mer. Men kanskje jeg over reagerer? Derfor jeg spør. Ts

Anonymkode: 61e54...4d2

Er vanligere enn vi tror, men er ikke riktig. Han er voksen og må mestre sinnet sitt. Sett ned foten, sint en dag og si du har faen meg fått nok av hans sinne og utbrudd og de jævla dumme unnskyldningene på hvorfor han blir sint.Si dette.

Si du er møkka dritt lei av at han er sinna og kjefter så andre folk hører, det er drit flaut og han oppfører seg helt patetisk, så går du ut en tur så han kan tenke. 

Anonymkode: 79631...ad2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok lavere toleranse enn de fleste på aggresjon og sinne, men for min del hadde det vært kroken på døra lenge før barna kom (var han slik før dere fikk barn?), sannsynligvis andre gangen dette personlighetstrekket dukket opp. Ingen er blide 365 dager i året, men å ta det ut på andre ved å kjefte og bli ufin er uakseptabelt, da får man heller gå seg en tur, eller starte med kickboksing. I min bok skal man ha ekstremt mange gode sider for at det veier opp, jeg kommer egentlig ikke på noen som kvalifiserer.

Jeg er veldig rolig av natur selv og kunne aldri hatt en partner som var sur og sint flere ganger i uka. Jeg vet at noen par godt tåler at det går en kule varmt til tider fordi begge har den type personlighet, de kicker litt på krangel og drama for så å bli venner igjen, men du høres ikke helt ut til å være i den kategorien.

Det er ikke "bare sur og sint og nedlatende", det er psykisk/verbal vold og det er aldri greit, og ikke minst er det usunt for barn å vokse opp med.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Leeloo skrev:

 

Det er ikke "bare sur og sint og nedlatende", det er psykisk/verbal vold og det er aldri greit, og ikke minst er det usunt for barn å vokse opp med.

Dette. 

Regner med dere fortsatt er på ferie. Min anbefaling er at du sier til mannen at "i dag tar jeg med meg ungene fordi vi trenger en dag i fred" og så gjør du det. Du sier selvsagt ikke dette og så begynner å pakke sammen og du har selvsagt bestemt hvor dere skal og hva dere skal gjøre. Det høres ut som om både du og ikke minst barna, hadde hatt godt av en dag uten denne tyrannen. Og så må du jo tenke over hvordan dette skal gå videre etter ferien - vil du virkelig fortsette å utsette barna dine for dette? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt relevant men vet hvordan det er som barn å vokse opp med en sint forelder.  Vokste opp med mamma som var veldig sint. Psykisk mishandling, jeg og søster gikk på eggeskall hele oppveksten i frykt for å få kjeft. Fikk sinneutbrudd av småting som f.eks en sokk som lå slengt på badegulvet. Gikk med konstant klump i magen i tenårene og grudde meg til å komme hjem, for man visste aldri når neste sinneutbrudd kom. Var redd for henne.

har i mange år etterpå slitt med migrene, halsbrann, stiv nakke og depresjon etter å ha vært så anspent/redd og klump i magen i mange år. Har gått til psykolog og sliter enda med dette enda jeg har blitt 30 år.. 

ta med deg ungene vekk fra denne mannen ts 💗  søk støtte hos familie/venner hvis du er redd for han

Anonymkode: 7547b...9fe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar. Takk Ariadne for mulighet til å ta kontakt med deg. Kanskje jeg gjør det.

Vi er fortsett på ferie ja og det er daglige hendelser. I dag har det ene barnet fått høre at h*n alltid ødelegger dagene. Mannen sa "typisk deg å ødelegge mine dager " og  gnei inn at barnet er nokså håpløst. Det knyter seg i meg nåt slikt blir sagt.

Det er og mye bruk av trusler og straff. Dersom du ikke...så får du...ikke være med /ikke iis/ikke bade..osv. 

Og han sår frykt. Da de var urolige i bilen i dag og jeg kjørte, ropte han plutselig "nå kræsjer mamma bilen snart pga dere og da dør kanskje mamma eller en av dere. Hva syns dere om det?"Vært sur og sint i hele dag.

Takk igjen for alle innspill.

Ts

Anonymkode: 61e54...4d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar. Takk Ariadne for mulighet til å ta kontakt med deg. Kanskje jeg gjør det.

Vi er fortsett på ferie ja og det er daglige hendelser. I dag har det ene barnet fått høre at h*n alltid ødelegger dagene. Mannen sa "typisk deg å ødelegge mine dager " og  gnei inn at barnet er nokså håpløst. Det knyter seg i meg nåt slikt blir sagt.

Det er og mye bruk av trusler og straff. Dersom du ikke...så får du...ikke være med /ikke iis/ikke bade..osv. 

Og han sår frykt. Da de var urolige i bilen i dag og jeg kjørte, ropte han plutselig "nå kræsjer mamma bilen snart pga dere og da dør kanskje mamma eller en av dere. Hva syns dere om det?"Vært sur og sint i hele dag.

Takk igjen for alle innspill.

Ts

Anonymkode: 61e54...4d2

Dette er psykisk mishandling/ psykisk vold Ts.  Barna bør absolutt vekk fra denne mannen. Ikke la han få mye samvær hvis dere skiller dere.

Anonymkode: 7547b...9fe

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du når barna krangler? Er det kun han som tar seg av alt? Bare lurer, for å se hele bilde og gi svar. Men Ikke bra å vise så mye sinne som du sier han gjør da.

Anonymkode: 5f6b5...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du når barna krangler? Er det kun han som tar seg av alt? Bare lurer, for å se hele bilde og gi svar. Men Ikke bra å vise så mye sinne som du sier han gjør da.

Anonymkode: 5f6b5...b9e

Jeg sier i fra til dem på en rolig men bestemt måte. Har jeg mulighet stopper jeg opp og setter meg ned ved den det gjelder og legger gjerne en hånd på skulderen og ser rett inn i øynene. 

Får tilbakemelding fra barna på at de er så glade for at jeg ikke er sur eller sint, bare "streng".

Jeg er ekstremt opptatt av å snakke til barn som om de er barn og ikke voksne. 

Anonymkode: 61e54...4d2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier i fra til dem på en rolig men bestemt måte. Har jeg mulighet stopper jeg opp og setter meg ned ved den det gjelder og legger gjerne en hånd på skulderen og ser rett inn i øynene. 

Får tilbakemelding fra barna på at de er så glade for at jeg ikke er sur eller sint, bare "streng".

Jeg er ekstremt opptatt av å snakke til barn som om de er barn og ikke voksne. 

Anonymkode: 61e54...4d2

Du burde hatt en prat med din mann når stemningen er rolig. Her er noe jeg syns det er lurt å snakke om:

Jeg forstår at det kan bli slitsomt med ungene som krangler, jeg merker det selv. Men syns også det er ubehagelig når du hever stemmen din. Blir liksom sliten av å høre på det også, vet du om noen andre løsninger enn å kjefte så høyt? Kansje vi skal kjøpe en iPad til barna, eller noe annet de kan fokusere på i bilen?

Vi må ihvertfalv finne en løsning på dette for nå merker jeg at jeg ikke orker dette lenger...

(Snakk rolig og med følelsene dine, ikke fokuser på at han gjør feil men at slik det er nå orker du ikke, VI må finne en løsning)

Hvis han fyrer seg opp og ikke hører etter kan du:

heve stemmen din en gang: nå slutter du å snakke til meg på denne måten! Det løser ingenting! 

Så går du på ett annet rom og vent å se om han bryr seg og angrer

Anonymkode: 5f6b5...b9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du burde hatt en prat med din mann når stemningen er rolig. Her er noe jeg syns det er lurt å snakke om:

Jeg forstår at det kan bli slitsomt med ungene som krangler, jeg merker det selv. Men syns også det er ubehagelig når du hever stemmen din. Blir liksom sliten av å høre på det også, vet du om noen andre løsninger enn å kjefte så høyt? Kansje vi skal kjøpe en iPad til barna, eller noe annet de kan fokusere på i bilen?

Vi må ihvertfalv finne en løsning på dette for nå merker jeg at jeg ikke orker dette lenger...

(Snakk rolig og med følelsene dine, ikke fokuser på at han gjør feil men at slik det er nå orker du ikke, VI må finne en løsning)

Hvis han fyrer seg opp og ikke hører etter kan du:

heve stemmen din en gang: nå slutter du å snakke til meg på denne måten! Det løser ingenting! 

Så går du på ett annet rom og vent å se om han bryr seg og angrer

Anonymkode: 5f6b5...b9e

En ting til: ikke gi deg for den meningen. Veldig viktig. Du må stå for det. Hevede stemmer vil du ha slutt på. Ikke si noe annet. 

Anonymkode: 5f6b5...b9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.7.2019 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Var du redd av og til? Var han "bare" verbalt stygg mot deg?  Hadde han gode perioder og dager? Var det vanskelig å gå?

 

Anonymkode: 61e54...4d2

Jeg var redd for å få kjeft. Husker de sinte øynene de harde ordene, lange taler om jeg tok opp et problem, hvor jeg gikk utslitt ut av samtalen med skyldfølelse og følte meg helt verdiløs og hjelpeløs. Jeg visste aldri når utbruddene kom. Gikk på nåler og veide mine ord. Analyserte alt jeg skulle si, og alt jeg sa når jeg tydeligvis sa feil. Aldri redd for fysisk vold. Men jeg tenkte ofte at jeg heller ville hatt en knyttneve i magen enn å få sinnet mitt grisebanket, og ingenting å sette fingeren på, ingen bevis. Ord mot ord. Han kan få hvem som helst til å mistro meg. Til og med meg selv! De gode periodene overbeviste meg om at jeg overreagerte. At jeg tok feil. At det var jeg som var problemet. Det var han som slo opp. Heldigvis. Etter det leste jeg om manipulering og psykopatiske/narsissistiske trekk. Jeg gjenkjente mange av teknikkene og lot meg ikke lure til å forbli i edderkoppnettet hans som god venn. Jeg har bare ett liv. Jeg fikk en sjanse til et liv uten han. Ufrivillig først, men det beste for oss begge. Det gode livet for meg er kun mulig uten han.

Anonymkode: 9f23d...e59

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for alle svar. Takk Ariadne for mulighet til å ta kontakt med deg. Kanskje jeg gjør det.

Vi er fortsett på ferie ja og det er daglige hendelser. I dag har det ene barnet fått høre at h*n alltid ødelegger dagene. Mannen sa "typisk deg å ødelegge mine dager " og  gnei inn at barnet er nokså håpløst. Det knyter seg i meg nåt slikt blir sagt.

Det er og mye bruk av trusler og straff. Dersom du ikke...så får du...ikke være med /ikke iis/ikke bade..osv. 

Og han sår frykt. Da de var urolige i bilen i dag og jeg kjørte, ropte han plutselig "nå kræsjer mamma bilen snart pga dere og da dør kanskje mamma eller en av dere. Hva syns dere om det?"Vært sur og sint i hele dag.

Takk igjen for alle innspill.

Ts

Anonymkode: 61e54...4d2

Mitt råd: Hold ut ferien. Røm når du kommer hjem, ta med barna. Han der er farlig.

Anonymkode: b29c0...9b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar. Takk Ariadne for mulighet til å ta kontakt med deg. Kanskje jeg gjør det.

Vi er fortsett på ferie ja og det er daglige hendelser. I dag har det ene barnet fått høre at h*n alltid ødelegger dagene. Mannen sa "typisk deg å ødelegge mine dager " og  gnei inn at barnet er nokså håpløst. Det knyter seg i meg nåt slikt blir sagt.

Det er og mye bruk av trusler og straff. Dersom du ikke...så får du...ikke være med /ikke iis/ikke bade..osv. 

Og han sår frykt. Da de var urolige i bilen i dag og jeg kjørte, ropte han plutselig "nå kræsjer mamma bilen snart pga dere og da dør kanskje mamma eller en av dere. Hva syns dere om det?"Vært sur og sint i hele dag.

Takk igjen for alle innspill.

Ts

Anonymkode: 61e54...4d2

Vet du, her ville jeg kontaktet barnevernet. Dette er psykisk vold mot ungene! Kanskje de kan tvinge han til å gjøre noe med problemet sitt? Kan risikere det er brudd som må til. Men jeg får helt vondt av barna dine. Dette kan få store konsekvenser for dem! De kan bli ødelagt! Du MÅ ta tak nå!

Anonymkode: 9f23d...e59

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor blir noen (menn) så aggressive ? Type eksplosivt sinne over noe andre ikke skjønner at er noen grunn til å bli sint for ? 

Anonymkode: e545d...961

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir noen (menn) så aggressive ? Type eksplosivt sinne over noe andre ikke skjønner at er noen grunn til å bli sint for ? 

Anonymkode: e545d...961

Kan det være fysiske biokjemiske årsaker til det? 

Anonymkode: e545d...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen menn her inne som kan svare på Hvordan de kvittet seg m aggresjons-problemer ? 

Altså er ikke i mot sinne- det er viktig å kunne vise sinne men ikke ute av kontroll over den minste ting som andre ikke forstår noe av- og så gjerne skylde på andre for sinnet sitt. 

Anonymkode: e545d...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir noen (menn) så aggressive ? Type eksplosivt sinne over noe andre ikke skjønner at er noen grunn til å bli sint for ? 

Anonymkode: e545d...961

Vil tro at dette gjelder begge kjønn. Noe sliter de med. Og skal de ha kontakt med andre mennesker, må de skjerme de fra sinnet og evt oppsøke hjelp om de ikke klarer det selv. Voksne folk har som regel valget å ikke ha de i livet sitt. Barn er ikke SÅ heldige.

Anonymkode: 9f23d...e59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...