Gå til innhold

Hva får folk til å like BDSM?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes helt sikkert oppegående normale mennesker i dette miljøet, som gjør det fordi de tenner på det.

Men dessverre så ser jeg at det er en del psykisk syke mennesker, som holdet på med dette, menn som går langt over grensene, og psyker ned partneren. Og kvinner med store traumer, som sliter psykisk, og blir med på ting de overhodet ikke takler, så blir de bare ennå mer psykisk syke. Har selv hatt noen venninner, som har blitt totalt ødelagt av dette. 

Anonymkode: 2e2c4...2c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Sitatene er fra konkrete studier.

Ja, jeg linket til dem nettopp av den grunn - erfaringsvis er det et format som er mer tilgjengelig for KG-brukere flest.

Anonymkode: 3522b...4f7

Problemet er ikke studiene, men den selektive presentasjonen av dem. Jeg kjenner forøvrig ganske godt til forskningen på dette feltet, og så vidt jeg vet, finnes det svært stor grad av faglig enighet om det jeg har påpekt ovenfor. Jeg må si jeg blir ganske betenkt hvis den ukritiske og defensive holdningen du synes å ha til disse problemstillingene er utbredt i miljøet. Da blir det jo bare politisk aktivisme uten interesse for å søke reell innsikt.

Anonymkode: 341b6...a84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du og andre oppegående personer, som deltar i slike miljøer, er med på å ta vare på de utsatte og holder øynene åpne for skadedyrene. Det med samtykke, stoppord mv er forsåvidt et viktig prinsipp, men det er ikke nødvendigvis nok at en traumatisert eller forstyrret selvskader har «samtykket» til å bli utsatt for mishandling.

Vanlige, mentalt friske mennesker som liker å leke eller kle seg ut, må selvsagt få leke i fred, men som aktive deltakere i dette miljøet har de et særlig ansvar.

 

Anonymkode: 341b6...a84

For meg, og mange med meg, er dette en selvfølge. Jeg har selv i min tid fått hvisket i øret at 'denne personen bør du være forsiktig med'. Dessverre er det mange som craver nettopp dette, det er noe av de samme mekanismene som i et 'vanlig' usunt forhold, der den ene blir så manipulatorisk trykt ned at vedkommende faktisk tror på at hun/han ikke er verdt noe og ikke mulig å like for andre enn mishandleren. Det er forferdelig vondt å være hjelpeløst vitne til at et menneske ødelegges på denne måten, enten det er kamuflert i BDSM eller ei. 

Anonymkode: e54eb...22b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk å se hvordan uvitenheten såvel som mangelen på respekt og toleranse vokser som ugress i år 2019. 1600-tallet ble nevnt tidligere i tråden, og her er definitivt mange stucked!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det handler mer om psykopati og svekkede sjelsevner.

Det er en grunn for at BDSM tidligere var i psykiatri-manualen. Hvorfor det ble fjernet må gudene vite...

Anonymkode: 2f174...543

Dette. Før så hadde sex en funksjon, nemlig å reprodusere.

Anonymkode: 46861...cb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Før så hadde sex en funksjon, nemlig å reprodusere.

Det er det sex burde handle om: å skape barn.

Anonymkode: 2f174...543

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg, og mange med meg, er dette en selvfølge. Jeg har selv i min tid fått hvisket i øret at 'denne personen bør du være forsiktig med'. Dessverre er det mange som craver nettopp dette, det er noe av de samme mekanismene som i et 'vanlig' usunt forhold, der den ene blir så manipulatorisk trykt ned at vedkommende faktisk tror på at hun/han ikke er verdt noe og ikke mulig å like for andre enn mishandleren. Det er forferdelig vondt å være hjelpeløst vitne til at et menneske ødelegges på denne måten, enten det er kamuflert i BDSM eller ei. 

Anonymkode: e54eb...22b

Du virker klok og innsiktsfull:)

Anonymkode: 341b6...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker mye av BDSM. Etter jeg og  samboeren begynte med dette så har det vært ekstra gøy å være med hverandre. Fantastisk! I love it. 

 

La folk gjøre hva faen de vil og ikke vær redd for å eksperimentere litt. Noen ganger er det som ser skummelt ut helt fantastisk så lenge en gjør det med den rette personen en stoler på. 

Anonymkode: 2ce18...7de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ellers hva da?

Og vi "normaliserer" ingenting, de fleste holder hva de driver med på soverommet for seg selv. Tvinger ingen andre til å begynne med kvelertak og flogging, liksom. 

Jeg hadde ikke klart å være i et forhold med bare "vanlig" sex. BDSM er såpass viktig for meg.

Anonymkode: fce2d...2b3

Jeg ser ikke noe galt i å drive med BDSM, men kvelertak og andre former for åndedrettskontroll kan jo være svært farlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk vanskelig og utfordrende  oppvekst med kontrollerende foreldre eller mishandlende foreldre kan gi traumer som senere i livet slår ut med trang til enten å dominere eller kontrollere, påføre smerte og tvang, eller motta det, i seksuell sammenheng og hverdagsliv. For noen er jo bdsm en livsstil.

Anonymkode: 45d6c...548

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Psykisk vanskelig og utfordrende  oppvekst med kontrollerende foreldre eller mishandlende foreldre kan gi traumer som senere i livet slår ut med trang til enten å dominere eller kontrollere, påføre smerte og tvang, eller motta det, i seksuell sammenheng og hverdagsliv. For noen er jo bdsm en livsstil.

Anonymkode: 45d6c...548

Og enkelte av oss er dominant og/eller underdanig helt uten påførte traumer. Vi er født sånn.

Selv kan jeg finne spor av min legning som underdanig masochist ganske langt tilbake i barndommen. For eksempel pleide jeg og venninnene å leke dronningfamilie - jeg var alltid tjeneren som ble straffet for å ikke ha kostet gulvet godt nok etc. Det var (selvsagt) ikke noe seksuelt i det den gang, men rollen føltes trygg og naturlig for meg.

Anonymkode: e54eb...22b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg ser ikke noe galt i å drive med BDSM, men kvelertak og andre former for åndedrettskontroll kan jo være svært farlig. 

Ja, og derfor er det noe man er yderst forsiktig med og ikke utfører med mindre man er sikker på hva man gjør. Det krever kunnskap og tillit. 

Anonymkode: fce2d...2b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker klok og innsiktsfull:)

Anonymkode: 341b6...a84

Tusen takk, det var hyggelig å høre 😊

Anonymkode: e54eb...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Homofil sex trenger ikke å medføre at den ene partene herser og plager den andre.

Dere BDSM-ere normaliserer ondskapsfull atferd og menneskelig degrasjon, og det må dere slutte med, ellers...

Anonymkode: 2f174...543

Ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og? Det er da allment kjent? 

Anonymkode: 1510c...ab2

Da bør du akseptere det og la andre få leke i fred mens du runker alene på loftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og tilsvar. 

Ninab82, mod

Endret av ninab82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dette. Før så hadde sex en funksjon, nemlig å reprodusere.

Anonymkode: 46861...cb5

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det sex burde handle om: å skape barn.

Anonymkode: 2f174...543

Men slikt oppgulp, DET får stå... 🙄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sommerferie, ungdommen kjeder seg.

Anonymkode: d79bc...ba3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får folk til å ikke like bdsm? Makt, tap av kontroll, smerte, bondage og.breathplay får meg til å føle meg trygg, på "plass" og kåt. 

Bdsm kan inneholde mye lek, humor, varme, tillit, respekt og forelskelse. Bdsm-folk er også over snittet god på samtykke, grenser og å være tydelig på hva man ønsker eller ikke vil.

Anonymkode: 70efa...bb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...