Gå til innhold

Jeg er 17 år og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tusseladen skrev:

Det er bare en ting å gjøre. Ønske lykke til! Moden eller ei, det viktigste er at man er ansvarsbevisst og klar for å lære.

Tusen takk❤️ Det er sant. Er villig til å lære for at barnet mitt skal få det best mulig. Derfor jeg strekker ut i dette forumet

Anonymkode: e9e1a...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tendensen til å svare usaklig når du opplever at andre er det (selvom de nødvendigvis ikke er det), er jo nettopp noe av det som viser at du ennå er en ganske så umoden tenåring. Ca hele menneskeheten har dette til felles ila noen år før man modner litt mer. 

Du kommer nok til å klare deg veldig bra, du virker å ha hodet på rett sted. Men slutt å fremstille deg som og tro at du er så moden og voksen; det er noe du kommer til å bli med utvikling og livserfaring, ikke noe du er pr dato som gravid tenåring. 

Anonymkode: d139d...b1b

Kjære vene, du kan virkelig ikke lese. Hun har aldri fremstilt seg på noen måte at hun er mer moden og voksen? Du må virkelig lære deg å lese og tolke tekst uten om å dømme. Skamfullt, jeg blir flau.

Anonymkode: e9e1a...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd?

Start blogg og bli rik.

Anonymkode: f5e68...4e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Råd?

Start blogg og bli rik.

Anonymkode: f5e68...4e4

😂 er ikke dumt, mange som tjener på å bli ung mor og blogge om det🙈

Anonymkode: e9e1a...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet hvordan det er, men har heldigvis ikke så lang vei igjen til jeg er ferdig på skole i og med at jeg går yrkesfag🙈 Vi også har hus, vi har 2 lønninger, så er glad vi hvert fall har det og at vi har godt støtteapparat😊 Har sett hvordan min søster har det etter hun fikk sitt første barn i en alder av 18, men hun tok den lengre vegen på skole med studiespesialisering,  det tok noen ekstra år å bli ferdig og er enda ikke ferdig på skole, hun er 24. De lever foreløpig bare på 1 lønn og har 2 barn🙈 Har allerede fått noen kommentarer fra noen «kjente» om at dette burde jeg visst da jeg holdt på med «voksenaktiviteter», men nå har jeg blitt gravid på p-piller og vil beholde. Beintøft, det blir det, men jeg holder mote oppe for å få dette til å gå. Gå opp igjen vg2 for å få fagbrev, få jobb(som jeg tjener mer på med fagbrev), ta billappen og mer.

Anonymkode: e9e1a...d8d

Vel, du ble gravid etter omgangssyken, og da virker ikke p-piller, som du selv skrev her et sted. Da burde du jo vist at du burde ha tatt en angrepille, avstå fra sex en periode, eller brukt kondom en uke etter siste oppkast. 

Ble forresten selv gravid som 17-åring, men mistet rett etter at jeg oppdaget graviditeten. Jeg hadde også lyst til å beholde «for nå skulle jeg motbeviste alle», jeg likte ikke å feste, trengte en trygghet/egen familien etc. Synes absolutt ikke det er riktige grunner til å bringe et nytt liv til denne verden. Er sjeleglad for at jeg ikke endte opp med et barn. Han jeg var sammen med viste seg blant annet å være en helt annen person etter noen år, og vi var ikke en match for å si det sånn (mye skjer fra 17-25-års alderen). 

I tillegg var det beintøft på studier og arbeid uten barn! Studiekvelder, eksamenspress, overtid på jobben, tidlige morgener, 100 % fokus på skole/jobb krever mye av deg.

Men støtter en del av de andre her inne, les innleggene dine om 10 år. Kjenner meg så godt igjen i måten du skriver😂

Forøvrig synes jeg det er trist hvis (innerst inne) hovedmotivasjonen din til å beholde barnet var at du skal motbevise andre, ikke liker å feste/ikke har venner...

Vær så snill å les bøker om graviditet, barsel, amming, oppdragelse etc. Det holder ikke å ha passet nevø og skiftet bleier.

Men vil jo gjerne støtte deg også med dette innlegget! Heia deg og din nye familie. Det kommer nok til å gå helt fint! Har du støttespillere som lar deg få luft under vingene i blant går nok dette fint. I tillegg har dere fast bosted (?) og begge jobb, det er et supert utganspunktet.

 

Ps: Ikke la partneren din bli en passiv spiller i husholdningen, du skal ikke ta barnet, ta oppvaska, lage middag, brette tøy, gå tur med hunden, handle etc. (gjelder alle kvinner i alle aldre ;)). Ble lurt i den fella, aldri igjen.

Anonymkode: 2091c...988

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fremstiller meg ikke som generelt mer moden? Jeg siktet til de kommentarene jeg hadde lagt igjen tidligere. Les over igjen

Anonymkode: e9e1a...d8d

Du har nok ikke direkte skrevet det nei, men utfra innleggene og svarene dine får jeg det inntrykket. Derfor jeg skrev "fremstille" istedet for "skrive". Så beklager jeg om dette ikke var hensikten din. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, alt dere skal pirke på. 

Tendenser til å svare usaklig når andre er det, er IKKE begrenset til unge og suer ingen ting om ts. Det er helt normalt å bli usaklig når andre er det, uavhengig av alder. Det ser man da daglig her på kg. Og det sier i hvert fall ingen ting om ts sine evner som kommende mor. 

Anonymkode: b7462...2eb

Det var egentlig bare en uviktig parentes, du har helt rett. Men jeg skrev ikke at det er begrenset til unge, for det er det jo ikke. Men det er gjerne et generelt fellestrekk hos tenåringer fordi de bl.a ikke har utviklet denne frontallappen som nevnes. 

Anonymkode: d139d...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk❤️ Det er sant. Er villig til å lære for at barnet mitt skal få det best mulig. Derfor jeg strekker ut i dette forumet

Anonymkode: e9e1a...d8d

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, du kan virkelig ikke lese. Hun har aldri fremstilt seg på noen måte at hun er mer moden og voksen? Du må virkelig lære deg å lese og tolke tekst uten om å dømme. Skamfullt, jeg blir flau.

Anonymkode: e9e1a...d8d

Hvorfor snakker du om deg selv i 3.person?

Og jo, allerede i første innlegg sier du at en 17. åring kan være mer voksen enn en 35-åring.

Anonymkode: b660f...667

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok ikke direkte skrevet det nei, men utfra innleggene og svarene dine får jeg det inntrykket. Derfor jeg skrev "fremstille" istedet for "skrive". Så beklager jeg om dette ikke var hensikten din. 

Det var egentlig bare en uviktig parentes, du har helt rett. Men jeg skrev ikke at det er begrenset til unge, for det er det jo ikke. Men det er gjerne et generelt fellestrekk hos tenåringer fordi de bl.a ikke har utviklet denne frontallappen som nevnes. 

Anonymkode: d139d...b1b

I så fall så er det utrolig mange godt voksne som ikke har utviklet frontallappen, og det blir så utrolig teit å dra inn slike ting i debatt, da voksne er minst like dumme som barn. Og gud så bedrevitere som de er. For de har jo livserfaring, må vite.. 

Anonymkode: b7462...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor snakker du om deg selv i 3.person?

Og jo, allerede i første innlegg sier du at en 17. åring kan være mer voksen enn en 35-åring.

Anonymkode: b660f...667

En 17 åring kan være. Vet du hva "kan" betyr? 

Anonymkode: b7462...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor snakker du om deg selv i 3.person?

Og jo, allerede i første innlegg sier du at en 17. åring kan være mer voksen enn en 35-åring.

Anonymkode: b660f...667

Du sa det jo selv. en 17.åring KAN være mer voksen enn en 35-åring. Var ikke meninga å prate i 3.person. Jeg skrev og tok bort en del av setninga jeg startet på.

Anonymkode: e9e1a...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, du ble gravid etter omgangssyken, og da virker ikke p-piller, som du selv skrev her et sted. Da burde du jo vist at du burde ha tatt en angrepille, avstå fra sex en periode, eller brukt kondom en uke etter siste oppkast. 

Ble forresten selv gravid som 17-åring, men mistet rett etter at jeg oppdaget graviditeten. Jeg hadde også lyst til å beholde «for nå skulle jeg motbeviste alle», jeg likte ikke å feste, trengte en trygghet/egen familien etc. Synes absolutt ikke det er riktige grunner til å bringe et nytt liv til denne verden. Er sjeleglad for at jeg ikke endte opp med et barn. Han jeg var sammen med viste seg blant annet å være en helt annen person etter noen år, og vi var ikke en match for å si det sånn (mye skjer fra 17-25-års alderen). 

I tillegg var det beintøft på studier og arbeid uten barn! Studiekvelder, eksamenspress, overtid på jobben, tidlige morgener, 100 % fokus på skole/jobb krever mye av deg.

Men støtter en del av de andre her inne, les innleggene dine om 10 år. Kjenner meg så godt igjen i måten du skriver😂

Forøvrig synes jeg det er trist hvis (innerst inne) hovedmotivasjonen din til å beholde barnet var at du skal motbevise andre, ikke liker å feste/ikke har venner...

Vær så snill å les bøker om graviditet, barsel, amming, oppdragelse etc. Det holder ikke å ha passet nevø og skiftet bleier.

Men vil jo gjerne støtte deg også med dette innlegget! Heia deg og din nye familie. Det kommer nok til å gå helt fint! Har du støttespillere som lar deg få luft under vingene i blant går nok dette fint. I tillegg har dere fast bosted (?) og begge jobb, det er et supert utganspunktet.

 

Ps: Ikke la partneren din bli en passiv spiller i husholdningen, du skal ikke ta barnet, ta oppvaska, lage middag, brette tøy, gå tur med hunden, handle etc. (gjelder alle kvinner i alle aldre ;)). Ble lurt i den fella, aldri igjen.

Anonymkode: 2091c...988

Å lese bøker er da ikke vits i? Jeg kjenner helt ærlig ingen som har lest bøker om dette. Den informasjonen man trenger, får man hos jm og på barsel. 

Anonymkode: b7462...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å lese bøker er da ikke vits i? Jeg kjenner helt ærlig ingen som har lest bøker om dette. Den informasjonen man trenger, får man hos jm og på barsel. 

Anonymkode: b7462...2eb

Er helt individuelt 😊 ja, man får info fra jm og på barsel, men er godt å lese seg til enda litt mer info.

Anonymkode: e9e1a...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En 17 åring kan være. Vet du hva "kan" betyr? 

Anonymkode: b7462...2eb

Ja, jeg vet hva "kan" betyr, og jeg vet også at hun brukte dette som et argument for å vise at HUN tilhørte denne kategorien.

Hvis du ser tilbake på innlegget jeg skrev, støttet jeg henne, men anbefalte også at hun var bevisst på impulskontroll og konsekvenstenkning.  Siden dette er noe som ikke kommer naturlig for henne av fysiske årsaker, er dette noe som hun må være bevisst på. 

Hun innrømte da at hun kan ha problemer med impulskontrollen når hun oppfatter at hun blir kritisert, og at dette er noe hun jobber ned. Det ar hun tok til seg dette rådet viser evne til refleksjon, og det er positivt for hennes del.  

 

 

Anonymkode: b660f...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, du ble gravid etter omgangssyken, og da virker ikke p-piller, som du selv skrev her et sted. Da burde du jo vist at du burde ha tatt en angrepille, avstå fra sex en periode, eller brukt kondom en uke etter siste oppkast. 

Ble forresten selv gravid som 17-åring, men mistet rett etter at jeg oppdaget graviditeten. Jeg hadde også lyst til å beholde «for nå skulle jeg motbeviste alle», jeg likte ikke å feste, trengte en trygghet/egen familien etc. Synes absolutt ikke det er riktige grunner til å bringe et nytt liv til denne verden. Er sjeleglad for at jeg ikke endte opp med et barn. Han jeg var sammen med viste seg blant annet å være en helt annen person etter noen år, og vi var ikke en match for å si det sånn (mye skjer fra 17-25-års alderen). 

I tillegg var det beintøft på studier og arbeid uten barn! Studiekvelder, eksamenspress, overtid på jobben, tidlige morgener, 100 % fokus på skole/jobb krever mye av deg.

Men støtter en del av de andre her inne, les innleggene dine om 10 år. Kjenner meg så godt igjen i måten du skriver😂

Forøvrig synes jeg det er trist hvis (innerst inne) hovedmotivasjonen din til å beholde barnet var at du skal motbevise andre, ikke liker å feste/ikke har venner...

Vær så snill å les bøker om graviditet, barsel, amming, oppdragelse etc. Det holder ikke å ha passet nevø og skiftet bleier.

Men vil jo gjerne støtte deg også med dette innlegget! Heia deg og din nye familie. Det kommer nok til å gå helt fint! Har du støttespillere som lar deg få luft under vingene i blant går nok dette fint. I tillegg har dere fast bosted (?) og begge jobb, det er et supert utganspunktet.

 

Ps: Ikke la partneren din bli en passiv spiller i husholdningen, du skal ikke ta barnet, ta oppvaska, lage middag, brette tøy, gå tur med hunden, handle etc. (gjelder alle kvinner i alle aldre ;)). Ble lurt i den fella, aldri igjen.

Anonymkode: 2091c...988

Omtrent helt på toppen, står det at jeg ikke vil ta abort pga at det er veldig mange som sliter og at jeg tar det for gitt at jeg bare kan ta abort når jeg vil når mange sliter. Kjenner mange som har PCOS og gjerne vil ha barn. Har også skrevet at ei venninne av meg tok abort, hun angret, det skremte meg og hun slet psykisk. Tusen takk for støtte

Anonymkode: e9e1a...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sa det jo selv. en 17.åring KAN være mer voksen enn en 35-åring. Var ikke meninga å prate i 3.person. Jeg skrev og tok bort en del av setninga jeg startet på.

Anonymkode: e9e1a...d8d

Og som jeg skrev i mitt svar over her, har du brukt dette som et argument for at du tilhører denne kategorien.

Jeg støttet deg, og mente at du har evne til refleksjon, men nå ser jeg at du fanger opp innlegg/argumenter som ukritisk støtter deg, og bruker disse argumentene i mot de som prøver å bevisstgjøre deg om fallgruver du kan støte på.

Da virker det på meg som om du bare vil ha *tommel opp *, og høre at alt er uproblematisk og bare bra, og ut i fra min jobb med unge mødre kan jeg ikke gi dette til deg.

Jeg ønsker deg, din kjæreste og det kommende barnet alt godt , og håper at du har gode støttespillere som ikke bare forteller deg det du vil høre. 

 

Anonymkode: b660f...667

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og som jeg skrev i mitt svar over her, har du brukt dette som et argument for at du tilhører denne kategorien.

Jeg støttet deg, og mente at du har evne til refleksjon, men nå ser jeg at du fanger opp innlegg/argumenter som ukritisk støtter deg, og bruker disse argumentene i mot de som prøver å bevisstgjøre deg om fallgruver du kan støte på.

Da virker det på meg som om du bare vil ha *tommel opp *, og høre at alt er uproblematisk og bare bra, og ut i fra min jobb med unge mødre kan jeg ikke gi dette til deg.

Jeg ønsker deg, din kjæreste og det kommende barnet alt godt , og håper at du har gode støttespillere som ikke bare forteller deg det du vil høre. 

 

Anonymkode: b660f...667

Jeg spør om tips som kan gjøre ting enklere, for jeg VET dette ikke blir lett og jeg skrevet at dette blir beintøft hvis du ikke har sett igjennom alle kommentarene. Jeg vet at det er tøft da min søster har gått igjennom det samme. Ville lest igjennom alt igjen, for å se hva jeg faktisk har skrevet, for det du skriver virker ikke som at du har en anelse av hva dette innlegget er for.

Anonymkode: e9e1a...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å lese bøker er da ikke vits i? Jeg kjenner helt ærlig ingen som har lest bøker om dette. Den informasjonen man trenger, får man hos jm og på barsel. 

Anonymkode: b7462...2eb

Her burde du skrevet «å lese bøker er ikke alltid nødvendig», for det er helt klart «en vits» i å lese bøker om barn og oppdragelse. Det kan være nyttig å lese om fjerde trimester, om tilknytningsteori, om de forskjellige stadiene i et barns utvikling etc. Det er helt klart nyttig, og dermed «vits i», men det er ikke nødvendigvis avgjørende for å bli en god mor. 

Anonymkode: 663c0...cf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, du kan virkelig ikke lese. Hun har aldri fremstilt seg på noen måte at hun er mer moden og voksen? Du må virkelig lære deg å lese og tolke tekst uten om å dømme. Skamfullt, jeg blir flau.

Anonymkode: e9e1a...d8d

Det å kommentere og som om man er en annen for å forsvare seg selv er ihvertfall ikke særlig modent. 

Anonymkode: e4b45...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev:

Hvor er du fra? 😊

Oppland-området

Anonymkode: e9e1a...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...