Gå til innhold

Nabokatten har ødelagt barnevogna mi!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde jeg fått en sur melding fra nabo om at katten min hadde ødelagt og dritt i vognen til de, så hadde jeg krevd å få bilde! Ellers hadde ikke nabo fått en krone av meg. Kan jo være nabo bare dikter dette opp. Picture or it dident happen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 13.43, solmåneogstjerner skrev:

Hvordan har katten kommet inn i skuret? Ang forsikring så er det nok bare å gi opp. Egenandelen er på minst 4000, bedre å ta vognen (eller ihvertfall bagdelen) med opp i leiligheten. 

Dette gjelder ikke alle forsikringer. Vi har ikke egenandel på innbo og heller ikke på reise

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FrkSvår skrev:

Dette gjelder ikke alle forsikringer. Vi har ikke egenandel på innbo og heller ikke på reise

Dette bør ts sjekke. Uansett er det greit å ta med bagen opp i leiligheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har faktisk tidligere skrevet om denne katten, han som mjauer utenfor borettslaget her til alle døgnets tider og hopper inn vinduer. Jeg trodde først den var hjemløs så jeg kontaktet Redd dyra, men dem fortalte meg at de hadde fått mange henvendelser fra folk som trodde det samme som meg, men at katten har et hjem. 

Katten fortsetter å terrorisere borettslaget her og her om dagen fikk jeg nok da jeg skulle inn i skuret hvor vi oppbevarer sykler og barnevogner. Her tok jeg katten på fersk gjerning i å klore opp barnevogna mi og han hadde også gjort fra seg oppi vogna! Vogna var så ødelagt at jeg har måttet kjøpe ny. Jeg venter nå på svar fra forsikringen, men hva om dem ikke dekker dette? Er fristende å kontakte eier. Blir det urimelig å spørre henne om hun dekker dette?

Anonymkode: f8971...a1c

Hva ble konklusjonen fra forsiktingsselskapet i denne saken, ts? Vil du oppdatere oss? 

Anonymkode: ee378...3b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2019 den 13.40, AnonymBruker skrev:

.. borettslaget her til alle døgnets tider og hopper inn vinduer. Jeg trodde først den var hjemløs så jeg kontaktet Redd dyra, men dem fortalte meg at de ...

Kontakt dem igjen. Noen bør gripe inn når flere reagerer. Kanskje eier ikke er skikka

Anonymkode: 966a3...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min klikket på meg en gang hun mente katten min hadde gått inn i boden hennes og pissa ned barnevogna. Hele seansen var veldig merkelig og ubehagelig (hun var SINT!). Skjønner det er kjipt å få ødelagt tingene sine, men det er altså ditt eget ansvar å sikre at katter ikke kommer seg inn i boden. Dette sjekket jeg med jurist og fortalte naboen. Ikke kunne hun bevise at det var min katt som pisset i vogna heller. Naboen skjønte heldigvis at det var dårlig å skjelle meg ut foran hele nabolaget og har vært smørblid siden. 

Men dersom katten går og gauler og går inn til folk fordi den ikke har det bra, da leverer du den til nærmeste dyreklinikk eller melder ifra til Mattilsynet.

Anonymkode: 22acf...a17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er både et elsket og yndet vesen og hatefullt et :P Katteeiere må ikke stå til ansvar for noe katten gjør, da den går fritt og har lov til det. Det er opp til eier av hus og boder å sikre dette. for inntrengere.

Jeg har brukt utallige timer på å rengjøre og kaste ting katter har gjort sitt fornøden på eller klort opp og ødelagt. Brukt masse penger på å kjøpe ny mold og produkter for å hindre at de pisser ut garasjegulv og blomsterbed.

Har selv hatt katt og gjorde mitt ytterst for å hindre at de gjorde ifra seg andre plasser, men katter gjør som de vil . En nabo kom illsint til meg og kjeftet for katten min hadde gjort i fra seg i sanden utfor huset hans. Han skulle drepe den i nattens mulm og mørke om jeg ikke hadde den som innekatt. Jeg skulle aldri føle meg trygg. Han skulle vri om hodet på den . Jeg måtte sørge for å ha den inne, ellers skjedde det!

Jeg ble så redd at jeg omplasserte kattene, siden politiet ikke gadd å gjøre noe med truslene. De gadd ikke å ringe han engang.

Etter dette har jeg bare hatt hunder, der jeg holder styr på de selv og ikke plager naboer med de. Og kan ha ren samvittighet, selv om jeg må betale for andres katter som ødelegger da. But i love them anyway 😍

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Kan du ikke stevne eieren inn for forliksrådet? Det har du full mulighet til å gjøre. Dersom eieren ikke møter opp eller kommer med tilsvar blir det uteblivelsesdom og du vinner. Du må selv finne ut hvor mye du vil kreve i erstattning og huske å plusse på saksomkostninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ingen vei, naboens katt ripet opp panseret på min nye bil fordi den fanytut den skulle ligge opp der og strekke klør, ble 4500 for poleringsjobb på overfladiske riper og enda jeg tok katten i å ligge der og visste at det var den, så kom jeg ingen vei. Kjøpte tykt trekk til bilen som jeg nå drar over hver gang jeg kommer fra jobb eller tur, og det jævla kreket kvesser faen meg klørne på det også! Heldigvis går det ikke gjennom til lakken. 

Anonymkode: 32eb0...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal veldig mye til før en katt gjør fra seg «inne». Og i en barnevogn tror jeg ikke noe på. De er avhengig å grave både før og etter og å skjule det de har gjort fra seg. At den kan ha ligget der er sannsynlig. Pluss at rotter og mus kan ha hatt fest der. Synes dette høres ut som et dårlig forsøk på å kjøpe nytt «gratis» 😂

Anonymkode: 2587a...3f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Kan du ikke stevne eieren inn for forliksrådet? Det har du full mulighet til å gjøre. Dersom eieren ikke møter opp eller kommer med tilsvar blir det uteblivelsesdom og du vinner. Du må selv finne ut hvor mye du vil kreve i erstattning og huske å plusse på saksomkostninger. 

Dette er en sak garantert å tape. Kommer ingen vei uten bevis og når men selv ikke tar vare på tingene sine.

Anonymkode: 2587a...3f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, DEN NAKNE GARTNER skrev:

Kan du ikke stevne eieren inn for forliksrådet? Det har du full mulighet til å gjøre. Dersom eieren ikke møter opp eller kommer med tilsvar blir det uteblivelsesdom og du vinner. Du må selv finne ut hvor mye du vil kreve i erstattning og huske å plusse på saksomkostninger. 

Forliksrådet :sjokkert: 

:opplyser:  Saken hører hjemme i konfliktrådet. Om den har rot i virkelighrten da. 

 

Denne tråden er i tillegg ryddet, uten at her ligger ryddemelding, er det vanlig? 

Anonymkode: ee378...3b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal veldig mye til før en katt gjør fra seg «inne». Og i en barnevogn tror jeg ikke noe på. De er avhengig å grave både før og etter og å skjule det de har gjort fra seg. At den kan ha ligget der er sannsynlig. Pluss at rotter og mus kan ha hatt fest der. Synes dette høres ut som et dårlig forsøk på å kjøpe nytt «gratis» 😂

Anonymkode: 2587a...3f8

Hvis katten ikke er kastrert kan den fort bruke vogna som do for å markere at det er kattens vogn... Eller om katten har f.eks urinveisinfeksjon så kan den tisse på mye ting, det er ikke akkurat uvanlig...

Anonymkode: ac8d3...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten billedbevis hadde jeg bare ledd av deg. Tenk å komme med krav uten å ta vare på dokumentasjonen.

Christ!!

Anonymkode: 3dc24...77b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ingen rettigheter. Men om du helt hypotetisk sett skulle hatt rett på erstatning for den gamle vogna, er kvittering for den nye vogna irrelevant. Dyreeier ville bare måtte betale verdien til den gamle vogna, kjøper du splitterny vogn for å erstatte den gamle må du naturligvs betale mellomlegget selv.

Verdien av ei brukt barnevogn som har stått lagret i en utett og sannsynligvs fuktig utebod er ikke høy. Denslags kan man få gratis på finn.

Anonymkode: 0ce8f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...