Gå til innhold

Skal datteren få dra på russetur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min har i noen måneder nå snakket smått om en russetid hun vil dra på neste sommer. Hun er i russegruppe med noen veninner hun har kjent i årevis, jeg og pappaen hennes kjenner foreldrene til venne godt. De snakker om å kanskje dra til Ios eller Rhodos i Hellas. Hun vil være 18 år gammel når de reiser, hvis det blir noe av. Jeg er jo selvfølgelig skeptisk til denne turen. Har jo hørt mye fælt om så kalte «russeturer», men samtidig bra ting også. Jeg tror selv at mange større russegrupper, gjerne de som er på buss, faktisk reiser for å nemlig slåss osv mot russegrupper de gjerne ikke liker. Datteren min og vennene er veldig ansvarlige og modne for alderen, hun er 16 år nå. De er ansvarsfulle og det er jo betryggende og vite hvem hun reiser med og selvfølgelig foreldrene deres. Hva tenker dere om dette med russe turer?

Anonymkode: d7eb5...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ikke akkurat nekte en 18 åring å reise om hun betaler med egne penger, da?

Jeg skjønner tankegangen, men en eller annen gang må man begynne og gi slipp på kontrollen. Har selv en tenåring, og vet hvordan det føles.

Jeg var selv 18 år første gangen jeg dro til syden alene med venner, og mine foreldre prøvde ikke å stoppe meg. Jeg betalte alt selv, og det gikk helt fint.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La hun reise

Veldig få reiser ned for å slåss

Russeturene er veldig sosiale og en veldig hyggelig måte å bli bedre kjent med de andre i gruppa på. Blir man værende hjemme går man lett glipp av mange felles opplevelser og sånne ting som vil være samtale emne lenge etter. 

Hun er uansett 18, så ta det som et kompliment at hun vil høre meningene deres i saken

Russeturene er veldig hyggelig! Og man møter mange andre russ fra hele Norge også på de typiske stedene

Selv drar jeg og russegruppa mi neste uke til Rhodos😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er 18 er hun myndig, da er det greit, da kan du ikke nekte henne :) Men hvis hun har vært under 18 har det jo vært andre regler selvfølgelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er 18 år når de skal reise har du ingenting du skulle ha sagt. Så lenge dere har oppdratt henne godt går det nok fint

Anonymkode: 15a38...bd2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Antoinette said:

Hun er 18 år TS, hva tror du at du skal gjøre, nekte henne?

Det er lov å tipse om forsiktig alkoholbruk, da.

Anonymkode: a03a2...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kontroller ditt VOKSNE barn og end opp alene. Jeg hadde kuttet deg ut tvert 😊👍

Anonymkode: 48e5d...6ed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å tipse om forsiktig alkoholbruk, da.

Anonymkode: a03a2...38c

Ja det er nok helt nytt for henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler du ikke på at du har oppdratt din (da) 18 år gamle datter til å klare seg ute i verdenen? Slutt å sy puter under armene på ungene deres, er ikke rart de knekker ved den minste motstand. 

Anonymkode: fac5e...463

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Antoinette said:

Ja det er nok helt nytt for henne. 

You never know about rabbits, these days.

Anonymkode: a03a2...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la henne da, men forsøk kanskje å få de til å bo på et hotell på et litt lite og roligere sted? 

Anonymkode: e38af...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare la henne da, men forsøk kanskje å få de til å bo på et hotell på et litt lite og roligere sted? 

Anonymkode: e38af...c3f

Slik at de går gatelangs på vei hjem eller haiker? 😂

Anonymkode: bfab7...086

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det rulling da? Ja, sånn i den forbindelse, så lurte jeg på om du eh, øh, om du bruker... solidox? 

Anonymkode: 478af...8b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var på Ios i fjor. Hun ville hjem etter dag to.

Anonymkode: aba7e...e00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er oppriktig nysgjerrig, hvilke BRA ting har du hørt om slike turer? 

Jeg hadde bestukket henne med en annen tur. 

Anonymkode: 15570...720

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror denne type ferie kan gå begge veier... både positivt og veldig negativt. Var russ selv for et par år siden, og mamma nektet meg å dra. Jeg ikke klarte å se noe positivt på det den gangen, men jeg setter stor pris på det nå. Har hørt masse uhyggelige opplevelser som har skjedd med ulike jenter jeg kjenner. (Voldtektsforsøk osv) + flere som har mistet kontroll. Sier ikke at dette skjer med alle, men det er fort gjort og kan skje alle.. 

Selvfølgelig er det positive ting med reisen også, men det finnes hyggeligere ting enn bare fyll. Hørte ikke noe positivt om den reisen i etterkant, bare negativt. 

Anonymkode: 74b7f...7c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Prøv å kontroller ditt VOKSNE barn og end opp alene. Jeg hadde kuttet deg ut tvert 😊👍

Anonymkode: 48e5d...6ed

Dårlig menneske du er, bare fordi foreldrene bekymrer seg...typisk norsk...

Anonymkode: 63987...3d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor hun hjemme, så mener jeg at du har noe du skulle ha sagt. 18 år er ingen magisk voksen alder akkurat, de er vel langt oftere høye på seg selv og konsekvens forståelsen er vel fortsatt noe de ikke helt mestrer. 

Helt ærlig så hadde jeg sagt nei, FORDI: konsekvensen av sånne turer er ofte at man strekker sine grense/ Evt noen bryter grensene dine. Det kan få så jævlig store konsekvenser for en ung voksen og jeg mener at det ikke er verd det.

ungdommene i huset her drar på fest, men får ikke på nachspiel i allefall ikke mens de bor hjemme og må følge våre regler. Det er fordi det er i sånne situasjoner man havner i trøbbel.

Anonymkode: 10789...e2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...