Gå til innhold

Fjerne vorte på kroppen, hva hjelper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man fjerne en vorte på kroppen? 

Anonymkode: f5ab2...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.7.2019 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man fjerne en vorte på kroppen? 

Anonymkode: f5ab2...31b

Hva hjelper for å fjerne vorta?

Anonymkode: 5581b...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man fjerne en vorte på kroppen? 

Anonymkode: f5ab2...31b

Det spørs hvor vorten sitter og hvor tøff du er. 

Tråd rundt vortestilken som strammer blodtilførselen gir penest arr. Lege kan hjelpe deg, eller du kan gjøre hva jeg gjør, bruke steril skalpell og skjærer de bort. Setter på tett plaster og borte blir de. Men på armer eller overkropp gjør jeg ikke dette selv. Beina og fingre går det fint på om du vet hva du driver med. 

Anonymkode: 36b30...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen hudtagger. Det er vel ikke definert som vorter og er en del mindre, men kunne gjerne tenke meg å ta bort. Kan man bruke samme fremgangsmåte? Eller finnes det noe middel?

Anonymkode: 0e948...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege/hudlegen kan fryse den vekk.Det funker!

Anonymkode: 3f9d4...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en metode som jeg fant, ved å blande noen oljer man får kjøpt på helsekosten, drakk gode doser av denne blandingen og mine 14 vorter på hender og føtter forsvant, ble forsøkt intervjuet men takket nei pga sjenanse, dette var 8 år siden. Har også prøvd is fjerning og kirurgi hos lege, men får synlige arr av dette.

Anonymkode: 1b4df...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fjernet en skin tag med laser. Kostet 600 kr, men gikk fort. Vet ikke om man kan fjerne vorter med laser, men skulle tro det.

Anonymkode: 870b8...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en metode som jeg fant, ved å blande noen oljer man får kjøpt på helsekosten, drakk gode doser av denne blandingen og mine 14 vorter på hender og føtter forsvant, ble forsøkt intervjuet men takket nei pga sjenanse, dette var 8 år siden. Har også prøvd is fjerning og kirurgi hos lege, men får synlige arr av dette.

Anonymkode: 1b4df...0e6

Takk for at du deler dette med oss. Hvilke oljer prøvde du?

Anonymkode: f5ab2...31b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Lege/hudlegen kan fryse den vekk.Det funker!

Anonymkode: 3f9d4...654

Kan fastlegen også gjøre dette?

Anonymkode: f5ab2...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ulike produkter på apoteket. Jeg hadde en vorte på fingeren, gikk på apoteket, fikk noe greier å smøre på, vorte borte. 

Anonymkode: 04344...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Finnes ulike produkter på apoteket. Jeg hadde en vorte på fingeren, gikk på apoteket, fikk noe greier å smøre på, vorte borte. 

Anonymkode: 04344...c34

Hva het produktet som du prøvde?

Anonymkode: f5ab2...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man fjerne en vorte på kroppen? 

Anonymkode: f5ab2...31b

Du får kjøpt fryse-sett på apoteket. Som denne for eksempel.

Jeg kjøpte et lignende sett på apoteket da sønnen min på rundt 8 år hadde fått en stor vorte på en finger. Brukte frysesettet og behandlet vorten noen ganger. Han var bare en unge, men det gikk fint, ingen grining og tårer, så det gjorde ikke vondt. Vorten måtte behandles noen flere ganger enn hva bruksanvisningen antydet før den ble borte, men borte ble den og kom aldri tilbake.

 

859912.jpg

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Million said:

Du får kjøpt fryse-sett på apoteket. Som denne for eksempel.

Jeg kjøpte et lignende sett på apoteket da sønnen min på rundt 8 år hadde fått en stor vorte på en finger. Brukte frysesettet og behandlet vorten noen ganger. Han var bare en unge, men det gikk fint, ingen grining og tårer, så det gjorde ikke vondt. Vorten måtte behandles noen flere ganger enn hva bruksanvisningen antydet før den ble borte, men borte ble den og kom aldri tilbake.

 

859912.jpg

Takk for tipset, men jeg kunne ikke finne noen anmeldelser av dette produktet på nettet. For jeg skal kjøpe det så må jeg ha mer enn en positiv anmeldelse å belage meg på.

Anonymkode: f5ab2...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tipset, men jeg kunne ikke finne noen anmeldelser av dette produktet på nettet. For jeg skal kjøpe det så må jeg ha mer enn en positiv anmeldelse å belage meg på.

Anonymkode: f5ab2...31b

Det finnes mange som lager det samme, ulike merker. Det er bare å spørre på apoteket. Husker ikke hvilket merke jeg kjøpte, men det bygger på samme prinsippet; vorten fryses vekk med en penn med gass i, som man presser mot vorten med spissen, og så blir vorten iskald og det fryser vorten ihjel. 

Det er samme opplegg som legen bruker på sitt kontor, når de fryser vekk vortene på folk, bortsett fra at man altså kan kjøpe settet selv på apoteket og ordne det hjemme. Helt vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 15.50, AnonymBruker skrev:

bruke steril skalpell og skjærer de bort.

Dette funker, om du får med ¨rota¨. Var smått plagd med vorter på hender som barn, -borte ble de.

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva het produktet som du prøvde?

Anonymkode: f5ab2...31b

Noe så enkelt som Vortefri. Det er ikke anbefalt i ansiktet, pga tynnere hud, men på finger er det ikke et merke å se. 

Anonymkode: 04344...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vurderer jeg sterkt vortefri.

Anonymkode: f5ab2...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke flere innspill har dere folkens?:)

Anonymkode: f5ab2...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...